Kaczyński znowu łże. Tym razem w sprawie podręczników.

1. Data: 2011-08-25 05:57:55

Temat: Kaczyński znowu łże. Tym razem w sprawie podręczników.
Od: Przemysław W <Brońmy RP przed pisem@...pl> szukaj wiadomości tego autora

''Jeśli dojdziemy do władzy, obniżymy ceny podręczników'' - zapowiedział
wczoraj dziarsko prezes PiS Jarosław Kaczyński. ''To będzie rok bardzo
wysokich wydatków, bardzo ciężkich tornistrów i znów nierozwiązanych
problemów'' - dodał.

Mam déja vu czy prezes nie pamięta? Z tymi samymi hasłami szedł do wyborów w
2005 r. Wtedy wygrał. Ale cen podręczników nie obniżył. Ciężaru tornistrów
też nie.

MEN pod rządami PiS najpierw zawarło pakt w sprawie podręczników z
wydawnictwami. Szkoły miały od nich kupować książki hurtowo (czyli taniej) w
zamian za ograniczenie liczby tytułów. Tylko potem partia prezesa oddała
edukację Lidze Polskich Rodzin Romana Giertycha w zarząd. A ten obrócił to
porozumienie w groźną hybrydę: jeden podręcznik do jednego przedmiotu dla
całego rocznika w każdej szkole, i to na trzy lata! Prezes dziś już może nie
pamięta - choć był wtedy premierem - co z tego wyszło.

A ja pamiętam, bo opisywałam wówczas, jak wielkie wydawnictwa ruszyły do
szkół namawiać je na ''kontrakty''. Nauczyciele opowiadali ''Gazecie'' o
propozycjach ich przedstawicieli: ''Wybierzcie naszą książkę na trzy lata, a
otoczymy waszą szkołę opieką''.

Gdyby parlament nie odrzucił wtedy tej ustawy, z rynku wypadłyby wydawnictwa
z mniejszymi pieniędzmi na taką ''promocję'', choć być może miały równie
dobre podręczniki. Tak by się skończyła blokada wolności wyboru.

Bo nie jest łatwo wpływać na ceny podręczników na wolnym wydawniczym rynku.
A już zabieranie się za ograniczanie liczby ich tytułów pachnie cenzurą.

Dziś Kaczyński mimo to obiecuje: ''Jeśli PiS po wyborach parlamentarnych
dojdzie do władzy, to rozwiąże ten problem'' i ''żadne lobby nie będą nas
naciskały skutecznie''. Ale jak pokazała historia prezes szybko zapomina o
obietnicach złożonych uczniom i rodzicom, kiedy na drugiej szali ma cel
swojej partii. Za większość w Sejmie może znowu odda MEN.

Więcej...
http://wyborcza.pl/1,75968,10168909,Jak_rzad_PiS_zbi
jal_ceny_podrecznikow.html#ixzz1W18aT6wr

Przemek

--

"W białej księdze z rewelacji, którymi karmiono nas przez rok,
nie zostało nic. Nie ma magnesu, nie ma helu, nie ma sztucznej mgły.

http://www.youtube.com/watch?v=HEl_8eBXmtI&NR=1

2. Data: 2011-08-25 12:10:17

Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ''Jeśli dojdziemy do władzy, obniżymy ceny podręczników'' - zapowiedział
Podręczniki to jest towar, który podobnie jak kasy, foteliki, dobrze się
sprzedaje. Małe drukarnie i wydawnictwa nie mają tam wstępu na salony.
Podobnie autorzy tworzą zamknięty krąg. Jak ktoś będzie na tyle mocny i
zmotywowany aby ten problem załatwić, to podręczniki będą tanie i
wartościowe.

3. Data: 2011-08-25 13:52:02

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wt napisał:
> Jak ktoś będzie na tyle mocny i zmotywowany aby ten problem załatwić, to
> podręczniki będą tanie i wartościowe.

A wierzysz, że tym mocnym i zmotywowanym może być akurat Jarek.???
Bo ja jakoś nie. On jest zmotywowany tylko do jednej rzeczy... do walki
o władzę i to obojętnie jakimi metodami - byle do władzy władzy
władzy... WŁADZY !!!

Reszta nieistotna - opakowanie/forma/mina/image/ideologia/cokolwiek
innego - niepotrzebne skreślić - się nie liczy.

To jak handlowcy, którzy upychają wszelki kicior, żeby tylko się
sprzedało i w portfelu się zgadzało a biznes kręcił. Kłamią, kręcą
oszukują i robią dobrą minę dopóki kasa nie znajdzie się w kieszeni,
potem udają greka... tak samo politycy - w tym Jarek.

pozdrawiam
Robert G.

4. Data: 2011-08-25 17:05:30

Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A wierzysz, że tym mocnym i zmotywowanym może być akurat Jarek.???
> Bo ja jakoś nie. On jest zmotywowany tylko do jednej rzeczy... do walki
Panie Szanowny. Pan Jarek to jest symbol, tak jak sztandar na polu bitwy.
Wielokrotnie pokazał, że jest odważny i potrafi pójść w jakiejś sprawie. To
wystarczy. Resztą zajmuje się grupa specjalistów, niekoniecznie z partii,
ugrupowania, a nawet z kraju. Jeśli ta grupa będzie mocna i zmotywowana, a
przede wszystkim odpowiednio wzmocniona, to sprawa załatwiona będzie. Ale
przede wszystkim zmotywowani muszą być ci wszyscy pokrzywdzeni i dać temu
wyraz.

5. Data: 2011-08-26 08:53:23

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wt napisał:
> Ale przede wszystkim zmotywowani muszą być ci wszyscy pokrzywdzeni i dać
> temu wyraz.

No to już raz dali... w poprzednich wyborach - przedterminowych zresztą :-P
Nie sprawdził się raz, skąd nagle wiadomo, że sprawdzi się ponownie?
Ludzie krótką pamięć mają, oj krótką. :-/
Szanowny Panie.

pozdr
Robert G.

6. Data: 2011-08-26 09:23:46

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-08-25 07:57, użytkowniczka/użytkownik Przemysław W napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):
> [...]
r. Wtedy wygrał. Ale cen podręczników nie obniżył. Ciężaru tornistrów też nie.

A kto nie kłamie a kampanii?
Na razie to widzę - że PO PiS specjalnie kłamią, wzywają się na pseudo-debaty, sądzą
się i nic więcej nie robią.
To wszystko jest gra aby w mediach byli tylko oni.

A gawiedź i tak na nich będzie głosowała :(

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

7. Data: 2011-08-27 01:20:21

Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gawiedź i tak na nich będzie głosowała :(

Kto myśli "telewizorem" to pewnie zagłosuje, chociażby później miał sobie
łapę głosującą opluć.

8. Data: 2011-08-27 01:25:33

Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to już raz dali... w poprzednich wyborach - przedterminowych zresztą
> :-P
> Nie sprawdził się raz, skąd nagle wiadomo, że sprawdzi się ponownie?
> Ludzie krótką pamięć mają, oj krótką. :-/

Dla mnie poprzedni rząd się sprawdził, zarabiałem lepiej, wszystko wyglądało
bezpieczniej. Ja bym tak do ludzi wielkich pretensji nie zgłaszał. Jeden
sprzedał fabrykę, na stracenie, ale i tak wiedział że nie będzie w stanie
jej dobrze poprowadzić. Drugi nie sprzedał i próbował coś tam rozwijać. Ten
drugi sposób wydaje się dla nas lepszy, bo daje jakąkolwiek szansę rozwoju.

9. Data: 2011-08-27 05:28:42

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011.08.27 03:20, użytkowniczka/użytkownik wt napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):

> Kto myśli "telewizorem" to pewnie zagłosuje, chociażby później miał sobie łapę
głosującą opluć.

no tak :)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

10. Data: 2011-08-27 09:32:21

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wt napisał:

> Dla mnie poprzedni rząd się sprawdził,

Bo w połowie kadencji rozpisano przedterminowe wybory...?
No to rzeczywiście się sprawdził że lepiej chyba nie mógł.. No no...

zarabiałem lepiej,

A to od rządu zależy ile zarabiasz...??? Ciekawa teoria, bo jak dla mnie
zarobki są pochodną kwalifikacji, zaangażowania, kreatywności,
sumienności i jeszcze paru innych rzeczy, a nie sprawką rządu - chyba,
że byłeś z nadania w teczce przywieziony, to inna sprawa... :-P

wszystko
> wyglądało bezpieczniej.

A słyszał kolega, że pozory mylą...??? Wygląda wszystko ni mniej, ni
więcej tak, jak kto sobie w głowie poukłada. Pewnie media pod sztandarem
Jarka lepiej ten obraz przedstawiały... Ot i wszystko.

Jednak tak dobrze nie było, skoro tamta koalicja nie ostała się do czasu
następnych wyborów, a to jest wyznacznik jej skuteczności w 'demokracji'
chyba..., no nie??? :-)

pozdr
Robert G.

PFRON - nowe zasady refundacji ZUS dla DG
Ulga na przejazd pkp, mpk Wroclaw.
Gdzie na wakacje?
Czy portal racjonalista.pl złamał prawo ?
internetowy słownik języka migowego