Re: PIWO i jego wplyw na uklad pokarmowy

Data: 2003-09-11 13:12:32
Temat: Re: PIWO i jego wplyw na uklad pokarmowy
Od: "piotr panek" <p...@N...gazeta.pl>

Norbert <p...@n...gg> napisał(a):

> No i pieknie... zaczyna sie tekst od umiarkowanego picia czerwonego wina,

Trochę tak, a troche piszą później o "drinkach" w ogóle, co sugeruje, że
chodzi o alkohol, a nie tylko o niealkoholowe składniki czerwonego wina. W
ogóle, to powinni zrobić jakieś porządniejsze badania z grupami kontrolnymi
itd. Grupa pijąca "czystą", wino czerwone, wino białe, różne wina, piwo
jasne, piwo ciemne, sok winogronowy, wino z usuniętym alkoholem itd. To by
zmniejszyło pole do naciągania.
Natomiast co do wpływu piwa na zmniejszenie ryzyka raka pęcherza, to
próbowano wyjaśnić to właśnie jego moczopędnością, dzięki której pęcherz
częściej się opróżnia i różne kancerogeny krócej w nim przebywają.

Nie mam zamiaru bronić tu picia 4 piw dziennie (na moją głowę i mój żołądek
to by było za dużo), ale chciałeś badań nt. dobrych skutków picia alkoholu,
to dałem (Jeśli potrzebujesz linków do badań wykazujących szkodliwość
alkoholu, to znajdę je jeszcze łatwiej :-) ).

Ogólnie jednak zdaje mi się, że zwykle (są zawsze wyjątki) pięćdziesiątka-
setka dziennie może lepiej wyjść na zdrowie niż całkowita abstynencja...

pzdr
piotrek