[PODSTAWOWKA] Panstwowa czy prywatna?

31. Data: 2007-11-06 20:41:08

Temat: Re: [PODSTAWOWKA] Panstwowa czy prywatna?
Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Księżniczka Telimena (gsk) pisze:

> Ha, czyli odpowiedzi są tendencyjne ;)
> Teli.
A jak. I jeszcze dopiszę, że nasza szkoła jest najlepsza ;)
pozdrawiam
Ania

32. Data: 2007-11-06 21:03:56

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta pisze:

> A Ty ze swoją kreatywnością i zaradnością to tylko dobrze i bogato wyszłaś
> za mąż, czy może pochwalisz się swoimi osiągnięciami i wysoką pensją.

Telimena nasza droga świeci światłem odbitym. Pojęcie życiowej pasji,
jaką jest wymarzony zawód, który opłaca budżetówka, jest jej obce.
W życiu naprawdę nie chodzi zawsze o kasę. I dzięki Bogu.

--

Paulinka

Najlepiej podstawiają nogi karły, to ich strefa.

S.J.Lec

33. Data: 2007-11-07 05:50:38

Od: "PeJot" <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Ostrowski" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> Za i przeciw:
>
> prywatna
> + lepiej zorganizowany czas po lekcjach (ważne gdy rodzice długo pracują)
> - ryzyko, że biznes ponad misją nauki

W/w ryzyka nie ma. Co najwyżej rodzice wychodzą z założenia: "Płacę i
wymagam" :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

34. Data: 2007-11-07 08:43:00

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

złośliwa wrote, On 2007-11-06 16:57:
> Użytkownik "mamqa" <a...@t...pl> napisał
> + bardzo dużą różnorodność zajęć pozalekcyjnych (oprócz wszelkiego
> |
> kurczę, nie za wiele tego jak na pierwszaka ?

Wymieniłam co jest dostępne w szkole oczywiście, a Twoja
nadinterpretacja mnie powaliła.

> + normowany czas pracy (zajęcia rozpoczynają się o 8:30 i trwają do
> |
> aaa no jeśli przedszkole/szkołe traktuje się jako przechowalnię to i
> owszem - rewelacyjny czas pracy.
I kolejny raz wkładasz mi w usta to czego nie powiedziałam. Nie traktuję
szkoły jako przechowalni, bo jeśli by tak było posłałabym do podstawówki
państwowej a później na świetlicę, która z założenia jest przechowalnią
dzieci rodziców pracujących zawodowo i nie mających babci, cioci, niani
żeby mogła odebrać w poniedziałek o 11, we wtorek i piątek o 13:15, w
środę o 12:30 a w czwartek zaprowadzić na 11.
Może jestem idealistką i zmienię zdanie, mam nadzieję, że jak odbiorę
swoje dziecko ze szkoły o 17:30 to będziemy mieć czas już tylko dla
siebie (nie muszę gotować, nie muszę siedzieć nad lekcjami, nie muszę
zawieść na angielski i tańce).

> + po powrocie do domu nie zamieniam się w kierowcę zawożącego |dziecko
> |
> a to musisz ?
> Czy wszystkie dzieci muszą mieć milion pińcet zajęć pozalekcyjnych żeby ich
> mamusie czuły się dowartościowane ?
Nie, moje nie jest wszystkie, moje jest MOJE. Moje dziecko będzie
kontynuować swoje zainteresowania, z góry odpowiem, że nie narzucone
przeze mnie (no oprócz angielskiego, na który ja naciskałam :-)) Taniec
i balet muszą być bo to kocha, basen będzie kontynuować. Poza tym to
były przykłady, mogłam też napisać o grze w szachy (znajomy 6-latek
grywa na turniejach szkolnych), karate, piłce, zajęciach plastycznych
itd itp a nie znaczy, że to wszystko chcę zafundować mojemu dziecku.
Wystarczy dwa razy w tygodniu język (rzadziej nie ma sensu) i dwa tańce
i już 4 dni w tygodniu masz popołudnia wypełnione.

> + w szkole jest kuchnia i 3 posiłki przygotowywane na miejscu - |odpada
> |
> w szkole publicznej też są stołówki :/ serio serio
Nie w każdej, w niektórych tylko zupa albo drugie, katering, itd.
To był dodatkowy atut szkoły, którą wybrałam i nie on zdecydował o tym
wyborze.

> + szkoła posiada świetną kadrę pedagogiczną, gabinet lekarski z
> |
> również dostępne w szkołach państwowych
jw. Nie każda szkoła prywatna czy społeczna dysponuje takim zapleczem.
Plus dla tej konkretnej

> + bardzo dobra infrastruktura (duża sala gimnastyczna, korty tenisowe,
> |
> aż się boje pomyśleć jakie Ty masz wyobrażenie szkoły państwowej ...
jw

> i od tego trzeba było zacząć :)

Oczywiście, masz rację. Ja swojego dziecka nie wysłałabym do szkoły,
która jej nie podoba się. I dlatego stanęło na takiej wypasionej a nie
na obskurnej rejonówce ;-)
agg

35. Data: 2007-11-07 08:46:35

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Ostrowski wrote, On 2007-11-06 15:40:

> Znam linka, ale nie chciałbym wysłać dziecka do fabryki
> cyborgów :). Liczę bardziej na subiektywne opinie i raczej
> rodziców niż urażonych moją niedelikatnością nauczycielek ;).
JA najpierw odwiedziłam sam szkołę, porozmawiałam z Panią dyrektor,
która oprowadziła mnie, potem sprawdziłam jak szkoła wygląda jeśli
chodzi o wyniki egzaminów (to po to, żeby uniknąć ocen za czesne ;-)) a
potem odwiedziłam szkołę z córką :-)

> Szkoła, którą opisałaś wygląda bardzo interesująco, ale
> zakładam że to nie moja okolica skoro nie podałaś konkretów :(.

Szkoła jest po tej "gorszej" stronie Wisły ;-)
agg

36. Data: 2007-11-07 09:31:56

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamqa" <a...@t...pl> napisał
złosliwa:
> kurczę, nie za wiele tego jak na pierwszaka ?
|Wymieniłam co jest dostępne w szkole oczywiście, a Twoja
|nadinterpretacja mnie powaliła.

bywa, lepiej teraz niż za rok kiedy nadmiar ambicji rodzica doprowadzi do
tragedii.

> [...]
> owszem - rewelacyjny czas pracy.
|I kolejny raz wkładasz mi w usta to czego nie powiedziałam.

no ale jasno wynikało że takie godziny są ok bo pozwalają zrezygnować Ci z
opiekunki. Co tu jest nadinterpretacją ?

Żeby nie było, moje dziecko też za rok idzie do szkoły i w życiu drugim
kryterium nie bedzie to że zajęcia trwają cały dzień - bo to IMHO niezdrowe.

|Wystarczy dwa razy w tygodniu język (rzadziej nie ma sensu) i dwa |tańce
|i już 4 dni w tygodniu masz popołudnia wypełnione.

a wracanie do domu przed 18 to nie jest wypełnienie popołudnia ?
Jakoś dziwnie to stopniujesz.

> [...]
|Nie w każdej, w niektórych tylko zupa albo drugie, katering, itd.
|To był dodatkowy atut szkoły, którą wybrałam i nie on zdecydował o |tym

ok, orientowałaś się więc wiesz.

> + szkoła posiada świetną kadrę pedagogiczną, gabinet lekarski z
> |
> również dostępne w szkołach państwowych
|jw. Nie każda szkoła prywatna czy społeczna dysponuje takim |zapleczem.
|Plus dla tej konkretnej

ale my nie mówimy o KAŻDEJ - piszę że szkoły państwowe potrafią być równie
dobrze wyposażone. To że Ty ewidentnie takiej nie znalazłaś nie znaczy że
ich nie ma.

> + bardzo dobra infrastruktura (duża sala gimnastyczna, korty tenisowe,
> |
> aż się boje pomyśleć jakie Ty masz wyobrażenie szkoły |państwowej ...
|jw

czyli takie sprzed 30 lat - też nieźle :/

żeby nie było, nie mam nic przeciwko szkołom prywatnym - mierzi mnie tylko
niekiedy argumentacja rodziców, bo tak naprawdę chcą ubrać swoje aspiracje w
wygodne słówka i sprzedają to pod postacią "bo tam jest lepiej bo to szkoła
prywatna".

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )- pójdzie do szkoły do której ma po prostu
blisko :)

37. Data: 2007-11-07 09:37:30

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@o...peel> napisał w wiadomości

> Która?? Poczuwa się więcej :)

No dopsz, dopsz, tyle Was tu, że się doliczyć nie można ;-)

Agnieszka

38. Data: 2007-11-07 09:50:23

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka pisze:

> Ja nie znam żadnego przysłowia o ekspedientce, możesz rzucić jakimś
> przykładem?

Tak ekspedientka kraje, jak jej kiełbasy staje

Gdzie ekspedientek sześć tam Biedronka

Stalker

--
Hania 2004-03-08, Antek 2006-07-07
Nasze Allegro:

39. Data: 2007-11-07 09:55:21

Od: "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Ostrowski" :

> PS. Prawdę mówiąc spodziewałem się na tej grupie więcej rodziców
> niż nauczycieli. Zbudowałbym moje pytanie trochę inaczej, albo
> nie odważyłybm się zadać :).

Jestem rodzicem.

Nie jestem nauczycielem.
Od czasu do czasu (5-6 razy w roku) mam z nauczycielami i uczniami kontakt
"służbowy" gdyż jestem przewodnikiem górskim i w sezonie prowadzę po górach
wycieczki, głównie szkolne.

Moje _całkowicie_subiektywne_ spostrzeżenia dotyczące nauczycieli i
młodzieży szkół publicznych / prywatnych:

- Liceum katolickie - kapitalna grupa przygotowana do wycieczki przez
polonistkę, młodzież zdyscyplinowana, zainteresowana zwiedzaniem.
- Liceum "państwowe" - kapitalna grupa przygotowana do wycieczki przez
nauczyciela geografii, bardzo fajna młodzież zainteresowana wycieczką,
jedynie dwie pomalowane "lalunie" wyraźnie odstające od reszty klasy.
- gimnazjum prywatne - rozwydrzona grupa myśląca tylko o tym gdzie i ile
wypić.
- gimnazjum państwowe - grupa wyraźnie znudzona, nauczyciele niekompetentni,
ale trzymający "dryl".
- gimnazjum państwowe - uczniowie proszący przewodnika o zakup piwa
(nauczycielki chyba o tym nie wiedziały).
- podstawówka "państwowa" - kapitalna grupa przygotowana do wycieczki,
dzieci zainteresowane trasą.

I tak dalej i tak dalej.

No więc jednym słowem - nie ma reguły że "publiczna - zła", a "prywatna -
dobra" nie ma też reguły odwrotnej.
Wszystko zależy od konkretnej szkoły a jeszcze bardziej od konkretnych
nauczycieli.
Tyle moich subiektywnych obserwacji na bardzo małej próbie losowej.

Pozdrowienia

Basia

40. Data: 2007-11-07 10:17:06

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

złośliwa wrote, On 2007-11-07 10:31:
> [...]
> wygodne słówka i sprzedają to pod postacią "bo tam jest lepiej bo to szkoła
A co złego widzisz w moich aspiracjach i ambicjach?
Jest to szkodliwe? Chcę dziecku robić krzywdę?
Nie czepiaj się i nie prowokuj.
agg

trochę OT do Warszawiaków
Bańki a pójście do szkoły
zdjecie do omówienia-lie kosztuja dzieci!!!!!
Re: pierwsza wizyta uniemowlaka?!
kapelusz na heeloween - szukam pomysłu.