POMOCY - jak korzystac z lodowki?

31. Data: 2010-02-21 19:31:16

Temat: Re: POMOCY - jak korzystac z lodowki?
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Generalnie przy nowoczesnych lodówkach, które są bardzo szczelne i przez
> jest w nich bardzo sucho, .....
Szczelne to były i stare.
Suszej jest dlatego, że właśnie są nieszczelne: mają dziurkę z metalowym
prętem-drutem , niby rynną, i to pozwala na używanie bez rozmrażania, bo ta
wilgoć jest odprowadzana poza użądzenie.

32. Data: 2010-02-21 19:52:12

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" <n...@g...com> wrote in message
> [...]
> <...>
> <...>
>
> Szczelnie przykryć tackę folią spożywczą lub przelożyć do plastikowego
> pudełka z pokrywką.
>
> Generalnie przy nowoczesnych lodówkach, które są bardzo szczelne i przez
> jest w nich bardzo sucho, najważniejsza jest zasada, aby produkty były
> opakowane - folia spożywcza, pudełka, papier itp., które ochronią przed
> wysychaniem, no chyba że na tym nam właśnie zależy czyli np. w przypadku
> kiełbasy czy kabanosów, jeśli ktoś lubi podsuszane.

Najlepsza porada dla niego - nie kupuj chłodziarki - będziesz jadł
świeże, a nie zleżałe jedzenie z namnożonymi bakteriami i z zaawansowaną
fermentacją psującą smak.

33. Data: 2010-02-21 19:53:47

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Bardzo proste: jabłka podczas przechowywania wydzielają etylen, a on
> przyspiesza dojrzewanie innych owoców w ich sąsiedztwie, w tym np
> pomidorów.
> Pierwszy z brzegu artykuł, jasno wyłożone:
> http://www.sciaga.pl/tekst/20111-21-etylen_warto_wie
dziec
> --
>
> Ikselka.

Powszechnym źródłem etylenu w przechowalniach pomidorów i innych warzyw
i owoców dojrzewających był i jest denaturat.

34. Data: 2010-02-21 19:58:27

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@a...pl> wrote in message

> [...]
ta
> wilgoć jest odprowadzana poza użądzenie.

Ten otwór (niech nam żyją dziurki) odprowadza ścieki. A ścieki powstają
podczas rozmrażania szronu na tylnej metalowej ściance za półkami - grzalka
tej ścianki załącza się po cyklu mrożenia po to, aby woda zgromadzona jako
szron wyciekła do pojemnika najczęściej umieszczonego nad grzejącym się
agregatem z którego jest odparowywana.

35. Data: 2010-02-21 21:28:41

Od: Zbylut <Z...@N...zzz> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek napisal(a):

> Powszechnym źródłem etylenu w przechowalniach pomidorów i innych warzyw
> i owoców dojrzewających był i jest denaturat.

polewasz banany denaturatem? :D

--
pozdrawiam, Zbylut

36. Data: 2010-02-21 21:38:13

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zbylut" <Z...@N...zzz> wrote in message

> polewasz banany denaturatem? :D

To były parownice.

37. Data: 2010-02-21 23:52:05

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiejskego świniobicia. No to różnicy nie trzeba chyba opisywać. To co mamy w
> sklepach na półkach z wędlinami, powinno być dawno zabronione.
> Mam jeszcze pytanie - gdzie zaopatrujesz się w akcesoria do robienia wędlin
> (flaki, powłoczki, siatki na szynki) i czy wymaga to licznego osprzętu?
> (maszynki, wędzenie?) No i chyba zwłaszcza wędzenie wymaga domu z ogódkiem?
>
> Pozdrawiam,
> KKrzych
> *
> Polecam Wszystkim, co lubią dobrze zjeść i ciekawie poczytać:

Jeśli jesteś z Łodzi to flaki itp kupisz na al. Włókniarzy przy Legionów. Jak
wpiszesz na allegro " zrębki wędzarnicze" to trafisz na firmę z Łodzi
sprzedającą to wszystko co potrzebne. Nie polecam zakupów przypraw w takich
firmach. Są tańsze ale niskiej jakości. Raz kupiłem i więcej nie kupię.
Przyprawy z marketu są dużo wyższej jakości. Pytasz o osprzęt. Do schabu szynki,
baleronu, kurczaka potrzebny jest pojemnik taki żeby się mięcho zmieściło i
żeby dało się to wstawić do lodówki. Do pakowania w siatki używam opakowania po
płytach CD. Problem mam z kiełbasami. Maszynka do mięsa z lejkami jest mało
wydajna, ale doskonale odpowietrza wsad. Taka duża strzykawa do napełniania
jelit jest wydajna ale słabo odpowietrza. W tej chwili nie mam swojego
ustrojstwa do napełniania jelit. Pożyczam mini wilka od kogoś i jakoś daję sobie
radę. Wędzarnia to inna para kaloszy. Od kilu pokoleń moja rodzina jest
miastowa. W życiu nie widziałem się z gracką i innymi grabiami. Nie mam działki
i wędzę. Zmuszony przez życie musiałem zrobić wędzarnię którą można używać w
pomieszczeniu zamkniętym. Udało się. Urządzenie jest wielkości typowej szafki
kuchennej. Ma niskotemperaturowy (to bardzo ważne) generator dymu. Pracuje na
tanich zrębkach wędzarniczych. Jest w pełni zautomatyzowane i nie stwarza
zagrożenia pożarowego. To co wędzę jest pełnowartościowym jedzeniem. Bez
wielofosforanów, soi i E ileś tam. Czyste mięso, peklosól i przyprawy. Jedyne
szaleństwo na jakie sobie pozwalam to glutaminian sodu. Dodany w niewielkich
ilościach bardzo podbija smak i zapach. Od ponad roku nie kupiliśmy żadnej
padliny w formie wędliny. Mięso kupuje w zaprzyjaźnionym sklepie. Właściciel
sklepu kupuje ode mnie, dla siebie, to co robię. Przez to mam gwarancję że to co
mi sprzedaje jest dobrej jakości. To jest jakaś paranoja. Ktoś kto sprzedaje
wędliny i mięso nie je tego co sprzedaje. A tak przy okazji. Kawałek
przedwojennego przepisu na kiełbasę zwyczajną. Taką byle jaką, zwyczajną. Weź 10
kg mięsa wieprzowego II klasy ze świń, które nie ważyły więcej niż 90 kilo,
pasionych kartoflami. 1,5 kilograma nie przerośniętej słoniny. 3 kilogramy
chudej wołowiny itp. Dalej nie piszę co z tym zrobić. Bo nie ma sensu podawanie
przepisu jeśli składniki są nieosiągalne. Zrobiłem podobną kiełbasę. Przed wojną
nazywała się zwyczajna. teraz z podobnych składników nazywa się krakowska
podwędzana parzona. Któregoś dnia po śniadaniu zastanawiałem się czy myć zęby,
bo jak umyję to może zniknąć smak kiełbasy. Umyłem a smak został. To jak musiała
smakować przedwojenna krakowska? To co jest w sklepach uważam ze jest
niejadalne. Chyba że komuż na życiu nie zależy. Jakiś czas temu przy
przeszukiwaniu internetu wpadłem na raporty sanepidu. Dotyczyły przekroczeń
konserwantów w wędlinach. Średnio wychodziło że przekroczenia były na poziomie
10 razy ponad normę europejską. To na co pozwalają rządzący ja nazywam
holokaustem. Przeciętny człowiek w Polsce ma żyć nie więcej niż 55 lat a potem
zdechnąć w przeciągu góra roku na jakieś raczysko. Na dodatek nie ma komu w pysk
dać bo sam sobie kupował żarcie.

38. Data: 2010-02-22 03:53:35

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kogutek" <k...@o...pl> wrote in message

Do nadziewania wystarczy dowolna maszynka do mięsa i lejek taki z
rówkiem wzdłuż, ponieważ ten rowek odprowadza powietrze z jelita. Nastepnie
wyrób nakłuwa się igłą w miejscu bąbla gazowego i wałkuje się na stole
rękoma, Wychodzi powietrze podczas tego wałkowania, a nadzienie układa się
równo na całej długosci bez tworzenia się guzów podczas wędzenia.
Do maszynki Zelmera lejek jest w zestawie:
http://www.zelmer.pl/sprzet_kuchenny/maszynki-do-mie
lenia/maszynka-do-mielenia-986/
warto zamówić też moduł mielący nr5 (opcja) - ten zmiele bez wysiłku słoninę
ze skórą pokrojoną w paski np. 5cm x 2cm x 2cm. Lejek jest dostosowany do
modułu nr 8. Można znaleźć cieńszy metalowy - do jelit owczych - własne
kabanosy w zasiegu ręki.

39. Data: 2010-02-22 07:22:05

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Feb 2010 22:46:22 +0100, kogutek napisał(a):

> Albo kupuj
> kiełbasę po 50 złotych za kilo, kabanosy po 60 zł za kilo.

Prawdziwy problem polega na tym, że w Polsce nawet kupując wędliny po
50-60 zł nie można mieć pewności, że będą się czymkolwiek różniły od tych
po 10-15 zł.

40. Data: 2010-02-22 07:51:59

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Sat, 20 Feb 2010 22:46:22 +0100, kogutek napisaĹ&#65533;(a):

> Prawdziwy problem polega na tym, Ĺźe w Polsce nawet kupujÄ&#65533;c wÄ&#65533;dliny
po
> 50-60 zĹ&#65533; nie moĹźna mieÄ&#65533; pewnoĹ&#65533;ci, Ĺźe bÄ&#65533;dÄ&#65533;
siÄ&#65533; czymkolwiek róşniĹ&#65533;y
od tych
> po 10-15 zĹ&#65533;.

Strach Ci przyznać rację. Bo w wielu przypadkach niewątpliwie jest jak piszesz.
Odkąd padło rzemiosło nic nie jest pewne. Współczesny polski przedsiębiorca z
moralnością i uczciwością w stosunku do klientów ma niewiele wspólnego. Dlatego
wróciłem do ery kamienia łupanego i podstawowe artykuły żywnościowe robię sam.

Litości zaklinam
Himera to Panslavista
Mięso
POMOCY !!!