Jak usunac osad z czajnika elektrycznego?

41. Data: 2005-12-31 17:28:43

Temat: Re: POMOGLO!!! - rada na potem
Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <0...@m...pl> wrote in message
news:dp361l$jis$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Dziwne, ja wlewam ocet z jednej butelki na ciepły czajnik i to wystarcza.
> Nic nie gotuję, czasami trochę podgrzewam jak chcę odkamienic w 15 minut.
> Smrpodu przy zatkanym czajniku prawie nie czuć.

Czajnik nie był odkamieniany od początku, a ma już 6 czy 7 lat. Grzałka
miała osadu koło 1 mm.

(...)

MK

42. Data: 2005-12-31 17:32:39

Temat: Re: Jak usunac osad z czajnika elektrycznego?
Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona_s" <i...@T...pl> wrote in message

> [...]
> ktora sluzyla mi rok czasu (!), potem trzykrotnie Philips...dlugo nie
> chcialam zadnego elektrycznego (wrocilam do gazu). Niecale 2 lata temu
> zrobilam wylom i kupilam Holdena (Kamil) za trzydziesci pare zlotych.
> Stwierdzilam, ze nawet jesli wytrzyma rok, to i tak dobrze, kupie
> nastepny. I o dziwo Kamil ma sie dobrze. Podobnej klasy (nie pamietam
> nazwy) w tym samym czasie kupilam corce, a ta uzytkuje go do granic
> mozliwosci (!)... i tez na razie dziala.
> Wode mamy paskudna, uzywamy Britty.
>
> P.s. nie przypominam sobie, zeby z tych czajnikow smierdzialo.

Sam nie pijam nic ciepłego w pracy, więc czjnika nie używam. Znajomi w
firmie kupują nowy czajnik co 3-4 miesiące. Zawsze biorą najtańsze po około
30 zł. Zawsze z nich na początku śmierdzi, potem, jak się wypali i wygotuje,
to przechodzi. Zresztą czasjnik i tak się przepala po 3-4 miesiącach.

MK

43. Data: 2006-01-01 10:04:44

Od: "Antekant" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Używam metalowych, najpierw Kenwooda, przewodowego, kupionego jeszcze w
Peweksie, 10 lat. Dobry. Później dwa Philipsy, juz bezprzewodowe. Pierwszy
po kilku latch popsuł się, a po naprawie przestał działać. Drugi dość
szybko zaczął przeciekać. Kolejny - AEG jest znowu dobry. Ale widziałem w
duzym sklepie z elektroniką i AGD metalowy, chiński za 80 zł (Shark, czy
cos w tym rodzaju). Nie śmierdział i sprawiał wrażenie bardzo dobre.

44. Data: 2006-01-01 14:43:48

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czajnik nie był odkamieniany od początku, a ma już 6 czy 7 lat. Grzałka
> miała osadu koło 1 mm.

I w czyn Ci ten kamień przeszkadzał. W tym że czajnik miał sprawność mniejszą o 1%?
Najlepsza herbata była zawsze z czajników ( takich ogrzewanych gazem) jak
czajnik był zakamieniony. Tomek

45. Data: 2006-01-01 15:58:12

Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <k...@o...pl> wrote in message

> I w czyn Ci ten kamień przeszkadzał. W tym że czajnik miał sprawność
> mniejszą o 1%?
> Najlepsza herbata była zawsze z czajników ( takich ogrzewanych gazem) jak
> czajnik był zakamieniony. Tomek

Z powodu kamienia mógł się uszkodzić.

MK

46. Data: 2006-01-01 21:09:41

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Tomek" <k...@o...pl> wrote in message

> Z powodu kamienia mógł się uszkodzić.
>

> MK
Przez 7 lat sie nie uszkodził i teraz raptem miał się uszkodzić. Musiałeś tak
szybko odkamieniać ze nie mialeś czasu iść do innego sklepu po kwasek tylko
syfem octem musialeś zrobić i zasmrodzić mieszkanie. Wieczny chcesz mieć ten
czajnik czy co, 1 milimetrowa warstwa kamienia nie jest w stanie uszkodzić
grzałki. Zwłaszcza ze z grzałki kamień jest samoczynnie usuwany wskutek różnej
rozszerzalności cieplnej kamienia i grzałki. Tomek

47. Data: 2006-01-01 22:33:17

Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <k...@o...pl> wrote in message

> [...]
> tylko
> syfem octem musialeś zrobić i zasmrodzić mieszkanie.

Było późno, a chciałem to wreszcie zrobić.

> [...]
> różnej
> rozszerzalności cieplnej kamienia i grzałki. Tomek

Kamień duuuużo wytrzyma. Nie zejdzie sam z grzałki.

MK

48. Data: 2006-01-02 10:37:20

Temat: Re: POMOGLO!!!
Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Muszyński napisał(a):

> Nie wiem co to ten Kamix, ale kilka razy widziałem odkamieniacz, którego
> skład to był 100% kwas cytrynowy - więc w sumie ryzyko zatrucia też
> niewielkie...

http://www.kamix.pl/ -> srodki ostroznosci

th

49. Data: 2006-01-02 10:39:35

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

--
Paweł Muszyński

50. Data: 2006-01-08 10:54:50

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Dec 2005 21:42:34 +0100, [edymon] napisał(a):

> A mozna sie bylo obejsc bez smrodu..

Własnie, zagotować kwasek, odczekać parę minut,
wylać, wypłukać.
Na odkamieniaczach nie pisze, żeby gotować
(przynajmniej tych co korzystałem), ale bez zagotowania
skutek jest marny.

Miroo

ryba po japońsku
kapusta czerwona
Nowy przepis na skrzydelka
nie ta grupa ale spytam
Praca w Internecie - płacę nawet 600$ !!!