Re: POZNAJ PRAWDĘ

Data: 2000-02-23 13:59:52
Temat: Re: POZNAJ PRAWDĘ
Od: j...@f...edu.pl (Jerzy Tarasiuk)

> Swiatowy bestseller pióra amerykańskiej pisarki Elen White.

Znam (Ellen G. White) - czytalem "Zycie Jezusa" (Desire of Ages).
I zapewniam, ze jak sie temu dobrze przyjrzec, to widac, ze
autorce nie o to chodzi, by czytelnik poznal prawde, ale zeby
go od prawdy odwiesc. Nie warto kupowac, zmarnowane pieniadze.

Z tego, co zaobserwowalem, to jakas sekta religijna propaguje
chyba wylacznie ksiazki tej autorki (w kazdym razie widzialem
ze zachwalali tylko jej), czyzby byla u nich jakims "guru"?

> Wydana w ponad 200 językach świata w wielu milionach egzemplarzy.

To swiadczy o tym, ze ktos ma pieniadze na wydawanie i reklame.
Jesli celem propagowania ksiazki jest "wyrabianie gruntu" do
wciagania ludzi do sekty, po to zeby potem ich wykorzystywac,
to w sumie moze im sie to oplacac.

W kazdym razie ODRADZAM czytania tej ksiazki ludziom, ktorzy
czuja sie niepewnie, np. maja sklonnosci do nerwic - styl tej
autorki, bardzo podobny do stylu Sun Muong Moona, moze bardzo
negatywnie na nich wplynac. Z grubsza styl jest taki, ze
wszystko dookola jest zle, tylko MY, nasza sekta, dobrzy, to
tylko dzieki NAM bedzie na swiecie jakies dobro. I jakies
podejscie do dobra i zla jak do magii - u Moona bylo, ze
Abraham uczynil zle, ze skladajac ofiare na znak przymierza
z Bogiem nie porozcinal ptakow, i u E. White ten sam styl...
Nie wiem czy Moon lub E. White wierza w magie, czy tylko tak
pisza zeby wywrzec wplyw na czytelnika, ale na pewno jesli
sie to probuje traktowac powaznie to sie robi wode z mozgu.

Jurek

PS: a swoja droga, zeby agencja, ktora sprzedaje ksiazke,
nie napisala poprawnie imienia autorki... czy moze to
robienie wody z mozgu juz az tak na nich zadzialalo?