PPA

1. Data: 2000-11-07 03:26:34

Temat: PPA
Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

FDA wycofalo z obiegu lekarstwa zawierajace fenylopropanolamine (PPA)
i przestrzeglo przed uzywaniem tych lekarstw.
Ten zwiazek jest skladnikiem wielu popularnych, dostepnych bez recepty
lekow na przeziebienia (m.in. Alka-Seltzer, BC, Comtrex, Contac,
Dimetapp, Robitussin, Tavist-D, Triaminic).
Czy ktos wie, czy leki zawierajace PPA sa w obiegu w Polsce ?
Jesli tak, to czy rowniez zostana wycofane ?

http://www.cnn.com/2000/HEALTH/11/06/ppa.02/index.ht
ml

Mariusz

2. Data: 2000-11-07 10:51:26

Temat: Re: PPA
Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Krawiec" <k...@c...edu> napisał w wiadomości

> [...]
> lekow na przeziebienia (m.in. Alka-Seltzer, BC, Comtrex, Contac,
> Dimetapp, Robitussin, Tavist-D, Triaminic).

PPA to inaczej norefedryna. Przy obecnej nowelizacji Ustawy o
przeciwdzialaniu narkomanii z 1997 r. zostala wlaczona do prekursorow grupy
I-R.
Obecnie nie ma na polskim rynku (legalnym) srodkow farmaceutycznych
zawierajacych norefedryne.

Adam B.

3. Data: 2000-11-09 20:00:25

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Krawiec napisał(a) w wiadomości: <3...@c...edu>...

>Czy ktos wie, czy leki zawierajace PPA sa w obiegu w Polsce ?
>Jesli tak, to czy rowniez zostana wycofane ?

W poprzedniej infoirmacji podalem, ze nie ma preparatow z PPA w Polsce.
Okazuje sie jednak, ze sa 2. oba sa na recepte. Nie wiem czy beda wycofane.
Na razie sie na to nie zanosi, bo niby dlaczego mamy reagowac histerycznie
na amerykanskie doniesienia. Na razie nikt ich nie potwierdzil, wiec poki co
jest to robienie widel z igly.

Adam B.

4. Data: 2000-11-12 00:16:12

Od: "Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ktos wie, czy leki zawierajace PPA sa w obiegu w Polsce ?
> Jesli tak, to czy rowniez zostana wycofane ?

nie wiem czy są inne, ale Alka-Seltzera używałam na inne "dolegliwości"
niż przeziębienie. A tak dokładniej to przed czym przestrzegli i co mi
grozi, jesli nadal będę używać Alka-Seltzer? Bo zaczynam się obawiać.
Tatiana

5. Data: 2000-11-14 00:27:09

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Bazyl wrote:

> [...]
> niż przeziębienie. A tak dokładniej to przed czym przestrzegli i co mi
> grozi, jesli nadal będę używać Alka-Seltzer? Bo zaczynam się obawiać.

Oczywiscie nie wszystko co ma na opakowaniu napisane Alka-Seltzer
(lub Comtrex, Triaminic itd.) musi zawierac PPA. Sprawdz sklad
na opakowaniu. Chodzi o preparaty na przeziebienia, ktore
zawieraly te substancje jako "decongestant" (nie wiem, jak to nazwac
po polsku, moze odflegmiacz :-)

Chodzilo o to, ze byly przypadki wylewu krwi do mozgu spowodowane
stosowaniem lekow zawierajacych PPA. Nie wiem dokladnie jak
ustalono, ze ten skladnik byl za to odpowiedzialny i domyslam sie,
ze ryzyko jest pewnie niewielkie, ale moim skromnym zdaniem,
lepiej na zimne dmuchac... zwlaszcza, ze PPA mozna z powodzeniem
zastapic pseudoefedryna; po co ryzykowac ?
Tutaj nie chodzi o zadna histerie, FDA na pewno mialo jakies podstawy,
by ten skladnik wycofac.

Ponizszy cyctat oddaje chyba logike tego posuniecia:

"FDA believes that although the risk of hemorrhagic stroke is very low,
even with phenylpropanolamine use, the conditions for which these products
are used do not appear to warrant an increased risk of this serious event
from
using this drug. We advise consumers to discuss alternative over-the-counter
and prescription products with their health care providers or pharmacists."

Zobacz:

http://www.fda.gov/bbs/topics/ANSWERS/ANS01051.html

http://www.fda.gov/cder/drug/infopage/ppa/default.ht

Mariusz