Data: 2004-11-04 09:21:51
Temat: Re: PROPOZYCJA: Zmiana statusu grupy pl.sci.matematyka
Od: "ksRobak" <k...@o...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
"Jerzy Turynski" <j...@p...com>
news:cma27s$vb$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Pawel Gladki <g...@N...usask.ca>
> napisał w news:cm6pbb$350$1@inews.gazeta.pl...
>> -----------------RFD--(Request-for-Discussion)------
------------
>>
>> Nazwa grupy: pl.sci.matematyka
>>
>> Krotki opis: Zagadnienia krolowej nauk.
>>
>> Moderowana: TAK
>> Moderatorzy: Paweł Gładki (p...@u...mat.mfc.us.edu.pl)
>> Mateusz Kwaśnicki (m...@p...gazeta.pl)
>> Marcin Kysiak (m...@p...onet.pl)
>> Jakub Wróblewski (j...@m...edu.pl)
> I to wystarczy... za komentarz.
> [...]
>> Czas trwania: Dwa tygodnie
>> -----------------RFD-KONIEC-------------------------
> Takich durni "science wars" A. Sokala (o innych war's'ach już
> nie mówiąc) absolutnie niczego nie nauczyło...
>
> Czego dowiedzieliście się z owej 'historyjki' Sokalem wygene-
> rowanej (ani pierwszej ani ostatniej tego typu w historii),
> CZEGO dowiedzieć się _NIE_MIELIŚCIE_ZAMIARU ?
>
> Dowiedzieliście się może, DLACZEGO 'wiecznie' powstają
> i są SIŁOWO wcielane w życie cenzorskie zapędy do 'nawra-
> cania maluczkich' ('jedynie słuszną merytoryką') samomia-
> nowanych cenzorów?
>
> O czym dokładnie świadczy (czego jest skutkiem?) wykazy-
> wanie chęci (w tym grupowe) do cenzorstwa?
> I czy cenzorstwo jest w istocie właściwym narzędziem do
> utrzymania i ew. podnoszenia poziomu jakiegokolwiek nauko-
> wego forum? Czy cenzorstwo (w dowolnej formie) sprowadza
> się - summa summarum - do używania merytorycznej argumen-
> tacji czy argumentu siły?
>
> Czy odwoływanie się do 'demokracji' tj. publicznego głoso-
> wania ma ("merytorycznie poprawny", "naukowy" itd.) SENS?
> A jeśli nie ma, to czym jest, jeśli nie manipulacją stadem
> dla osiągnięcia 'osobistych korzyści' inicjatorów wprowadza-
> nia do nauki cenzury? (w "wysokiej samoocenie" _psychopatów_,
> nie mylić z mamoną!)
>
> Jakie przykłady (pozytywne i negatywne) 'efektywności' cen-
> zorstwa z historii są w stanie 'panowie' przytoczyć i jakie
> poddali analizie ZANIM wyjechali tu z 'niepodważalnie właści-
> wą' propozycją leczenie 'patologii' ("patologii" w mniema-
> niach cenzorów rzecz jasna)?
>
> Jakie są skutki 'namolnego' wprowadzania do edukacji 'instru-
> mentów' pomiaru "poziomu nauczania"? Wiedzą panowie cokolwiek
> na ten temat czy zabrali się za 'ulepszanie bałaganu' standar-
> dowymi 'dobrymi chęciami' tresowanych 'na ludzia' szympansów?
>
> ===
>
> Skoro uważacie, że nadajecie się na merytorycznych cenzorów,
> to proszę bardzo o odpowiedź na pytanie:
> Czy temat:
> "Schizofrenia i matematycy."
> ('na podstawie' chociażby filmu dokumentalnego z DISCOVERY
> SCIENCE
> Sobota 2004.09.11 20:05 - 21:00 "Genialne szaleństwo")
> jest czy nie jest 'merytorycznie właściwym' dla forum pl.sci.matema-
> tyka?
>
> Tzn. czy problem schizofrenii itd. matematyków jest czy nie jest za-
> gadnieniem należącym do matematyki ???
>
> Tzn. czy problem:
> "Fizycy wiedzą, że _każde_równanie_ jest kłamstwem"
> [G. Chaitin (J. Horgan, Koniec nauki, str. 286)]
>
> "Matematyka jest MARTWA"
> [j.w. str. 292]
>
> jest czy nie jest 'godny' tego forum w 'opinii' jaśnie wielmoż-
> nych cenzorów ('przy nadziei' zaspakajania się w cenzorstwie)?
>
> Czy szermowanie epitetem "królowa nauk" w stosunku do _TRUPA_
> jest czy nie jest manipulacją pod publiczkę i kolejną próbą utrwa-
> lania populistycznych mitomanii?
>
> JeT.
>
> P.S.
> << Jeśli popatrzymy wstecz i sięgniemy do najbardziej mrocznych
> epok, przekonamy się, że zawsze żyli w nich ludzie, którzy z całym
> przekonaniem i absolutnym dogmatyzmem w coś wierzyli. Ich
> stanowisko w tych sprawach było tak zasadnicze że żądali, by cała
> reszta świata się z nimi zgadzała. A potem - by dowieść, że to, co
> głosili, było prawdą - robili rzeczy które stanowiły zaprzeczenie
> deklarowanych przez nich przekonań. >>
> [R. Feynman]
>
> P.S.S. Cały tekst RFD bez wyjątku diagnozuje głęboką patologię
> mentalną jego autorów i rzecz jasna nie ma nic wspólnego z
> jakąkolwiek nauką.
Oczywiście, że jak zawsze(!) - masz RACJĘ.
W uzupełnieniu Twojej wypowiedzi proszę 'oglądnąć' dwugłos
w temacie zamieszczony na "pl.sci.fizyka"
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
ci.fizyka&aid=33361279
E...@R...pl
Fut. "pl.sci.fizyka"
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
|