PRZEKASKA / ZAKASKA

1. Data: 2003-07-08 08:46:42

Temat: PRZEKASKA / ZAKASKA
Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Takim czymś uraczył mnie raz kolega, nie ukrywam ze to była świetna
zakąska do wódeczki...

Do płaskiego naczynia (np takiej srebrnej miseczki z pokrywką, jakie
można dostać na bazarach po 3 - 4 PLN - średnica 10 cm, wysokość 3 - 4
cm) na spód wgniatamy troszeczke czosnku pogniecionego dowolną techniką,
listki świeżejbazylii - poszarpane, na to układamy twaróg pocięty w
kosteczkę taką jak na koreczki. Ważne, żeby twaróg był twrdy, żeby się
nie rozwalał. Twaróg solimy. na to sypiemy czosnek, bazylie. W
zależności od wysokości miseczki układamy 2 lub 3 takie warstwy.

Całość na koniec zalewamy oliwą. Wstawiamy do lodówki.
Po kilku godzinach jak smaki się wzajemnie przenikną - palce lizać.
Tylko patyczki / wykałaczki i zagrycha murowana.

Ważny tips: nie warto nawet starać sie zastąpić świeżej bazylii ta
suszoną, bo cały smak pochodzi w dużej mierze od tych listków...

Zakąska na pewno lepsza i zdrowsza od chipsów.

--
"Hamlet jest samotny, a samotnicy zawsze się zgrywają." (Katherine
Mansfield)

1. Data: 2003-07-08 10:43:21

Temat: Re: PRZEKASKA / ZAKASKA
Od: "Chopek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Artur Nowacki @ Work" pobudza apetyt pisząc:
> Do płaskiego naczynia (np takiej srebrnej miseczki z pokrywką, jakie
> można dostać na bazarach
[...]

> Ważny tips: nie warto nawet starać sie zastąpić świeżej bazylii ta
> suszoną, bo cały smak pochodzi w dużej mierze od tych listków...

No właśnie. Skąd bierzecie do swoich dań świeże przyprawy. W supermarketach
na stoiskach warzywno-owocowych można kupić takie cuda w doniczkach. Cena
jednak nijak ma się to tego zwiędniętego zielska, które się dostaje. Macie
swoje ogródki w doniczkach na parapetach?

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2003-07-08 10:54:13

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

. Macie
> swoje ogródki w doniczkach na parapetach?

Mam. Jedna torebka kupiona w sklepie wystarcza mi na pół roku. Wysiewam i
dosiewam cały rok.

Dorota

1. Data: 2003-07-08 11:01:55

Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Chopek napisał:

> [...]
> jednak nijak ma się to tego zwiędniętego zielska, które się dostaje. Macie
> swoje ogródki w doniczkach na parapetach?

Kupujesz na poczatku sezonu bazylie w doniczce w supermarkecie, masz ja
na cały sezon...

Ja osobiscie mam w ogrodzie - byl niedawno ten watek wałkowany.

Dla zainteresowanych moge podesłać fotke fioletowej bazylii rosnacej w
ogrodzie.

--
"Nasze namiętności często stają się naszym nieszczęściem." (Zygmunt Freud)

1. Data: 2003-07-08 12:13:07

Od: "CLARIS" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chopek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jednak nijak ma się to tego zwiędniętego zielska, które się dostaje. Macie
> swoje ogródki w doniczkach na parapetach?

Na moim skromnym balkoniku zielone rosnie..
Mam bazylie, miete, oregano, rozmaryn, majeranek i szalwie.
I dodam jeszcze, ze rosnie jak dzikie - jak nic niedlugo ucieknie ze
skrzynki...

--
CLARIS /ona/
c...@w...pl

1. Data: 2003-07-08 16:16:15

Temat: Re: PRZEKASKA / ZAKASKA - OT
Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> napisał w wiadomości
> Ważny tips: nie warto nawet starać sie zastąpić świeżej bazylii

Tips? Ciekaaawe... baaaardzo ciekawe. Tips to chyba sztuczny paznokiec, a i
to nie po polsku. Tipsow, co za tym idzie, nie mieszalabym do salatki.

Drugi raz w ciagu tygodnia widze tu tipsy. Niedlugo zmienimy sie w
pl.rec.uroda albo zaczniemy robic potejtosy w kiczynie, jak na Jackowie?

Margola

1. Data: 2003-07-09 07:51:39

Od: "ata" <a...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po kilku godzinach jak smaki się wzajemnie przenikną - palce lizać.
> Tylko patyczki / wykałaczki i zagrycha murowana.

Jeszcze zapytam tej oliwy ma byc do pelna czy tylko sympbolicznie zalac ??/
Ata

1. Data: 2003-07-09 08:45:07

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik margola & zielarz napisał:
> [...]
> to nie po polsku. Tipsow, co za tym idzie, nie mieszalabym do salatki.
Tips to TAKZE sztuczny paznokiec. Tips to rowniez wskazowka.
tip (słownik ogólny Ectaco-Poland)
v,
1 koniuszek
2 końcówka
3 cynk [sl.]
4 cypel
5 czub
6 głowica
7 gratyfikacja
8 śmietnik
9 napiwek
10 rada
11 wskazówka
12 skórka
13 wysypać
14 tknąć
15 trącać
16 przechylić
17 napiwek
18 dawać napiwek [pot.]

Natomiast tipsy to
tipsy (słownik ogólny Ectaco-Poland)
a,
1 pijany
2 nietrzeźwy
3 podpity

;-)

zrodlo: slowniki.onet.pl

> Drugi raz w ciagu tygodnia widze tu tipsy. Niedlugo zmienimy sie w
> pl.rec.uroda albo zaczniemy robic potejtosy w kiczynie, jak na Jackowie?
Nie grozi nam to ;-)

> Margola

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-07-09 09:07:32

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> zrodlo: slowniki.onet.pl

hyhy, ale nadal nie widze tu Slownika jezyka polskiego.

Margola

1. Data: 2003-07-09 09:49:02

Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ata napisał:

> Jeszcze zapytam tej oliwy ma byc do pelna czy tylko sympbolicznie zalac ??/
> Ata

Tak do pełna - musi być zalewa z oliwy.
Później wybierasz sam ser.
Taką oliwę można jesczze raz wykorzystać - jeśli robisz to raz za razem.

--
"Tylko kobiety, których nie kochamy są punktualne." (Aleksander Dumas,
Ojciec)

co z filetów z kurczaka?
czosnek, w zalewie ?
Omlet Przepis Reklama