Pachnące drzewo

41. Data: 2008-01-27 18:30:18

Temat: Re: Pachnące drzewo
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebcio pisze:

> Czasami zastanawiam się, kiedy z newsów znikną poplecznicy
> google'a...[...]

To półśrodek dla tych, którzy nie chcą kupić książki!

> Czy nadal uważasz odsyłanie na google za świetną radę dla
> szukających dobrej rady ze strony innych *osób* ?

Ekhm, po drodze podałem rozwiązanie:
Helga Urban; Pachnący ogród; Wydawnictwo Elipsa.
Przepraszam, że ci namieszałem.
Nie będę Ci udowadniać, że przez google znalazłbyś to samo co w tej
książce jest zawarte.
Jak by co to książkę mam na własność.
pozdr. Jerzy

42. Data: 2008-01-27 18:34:21

Temat: Re: Pachn?ce drzewo
Od: Ania <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan pisze:
> Dosadziłem do rodzinki jeszcze Eleagnus
>
> Od dawna szukam oliwnika który dobrze owocuje.Mam multiflora,owocuje,
> ale owice bardzo małe, bezużyteczne.Czy masz może przypadkiem zrobioną sadzonkę,
> a może da się uciąć parę gałazek?
> Do myriki mogę dosłać Ci gałązki do ukorzenienia, do pary, bo mam chłopaki,
> dziewczyny i obojnaka.
> Pozdrawiam.Mirzan

Czy te owoce są jadalne???

ania

43. Data: 2008-01-27 18:41:41

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Jan 2008 21:33:14 -0500, Michal Misiurewicz napisał(a):

> A mój oliwnik chyba definitywnie padł. Tyle, że "specjalista" uważał, że
> on już umiera 12 lat temu, a on się dzielnie trzymał (oliwnik, nie
> "specjalista"). A zapach faktycznie wspaniały.
>
> Piękny zapach mają też kwiaty katalpy, choć ten zapach się nie niesie,
> więc trzeba przystawiać nos do kwiatów. Podobnie jest z kwiatmi magnolii
> gwiaździstej.
>
> Pozdrowienia,
> Michał

Nie ma nad lipę...
--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

44. Data: 2008-01-27 18:42:27

Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak pisze:

> To półśrodek dla tych, którzy nie chcą kupić książki!

Książka niewiele da, bez cennej wskazówki nauczyciela.

> Nie będę Ci udowadniać, że przez google znalazłbyś to samo co w tej
> książce jest zawarte.

Z pewnością nie znajdę. Google jest zbyt ogólny i chaotyczny w swych
wynikach, doskonale nadając się na źródło wiedzy wstępnej albo
szczegółowej. Ja jednak jestem gdzieś pośrodku...

Natomiast dzięki Kolegom z tej grupy już mniej więcej wiem, czym się
zainteresować. Oliwnik wydaje się najciekawszy, jaśminowiec wonny ze
swoją tendencją do mszyc (albo raczej odwrotnie) już mniej, co jednak
jeszcze go nie przekreśla.

Ktoś spoza grupy podpowiedział mi czeremchę... i tu się Google
przydało. Tu bowiem znalazłem informacje, że czeremcha rozrasta się do
dużych rozmiarów, do tego lubi lepszą glebę a jednocześnie stanowisko
zacienione. Niestety - mój ogród to tylko niewielka warstwa gleby
torfowej, pod spodem grunt gliniasty. Kiepska przepuszczalność częściowo
skompensowana drenażem odprowadzającym wody deszczowe, więc tylko dość
rzadkie, długotrwałe deszcze powodują zaleganie wody w gruncie.
Natomiast mój ogródek jest bezczelnie wystawiony na południe, oświetlony
zuchwało przez słońce jeśli tylko chmurek brak.

Zostaje więc chyba oliwnik...

Sebcio

45. Data: 2008-01-27 18:46:14

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy te owoce są jadalne???

Jadalne, słodko kwaśne. Prof Mika podaje,że w Chinach nazywa sie je
srebrne jagody rabarbarowe.Owoc ma kolor czerwony metalik.Czasem
nazywany gumi.
Pozdrawiam.Mirzan

46. Data: 2008-01-27 19:48:47

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 Jan 2008 13:25:37 +0000 (UTC), Zbigniew Mazur napisał(a):

> Oliwniki, o których pisałem w tym wątku rosną na lubelskiej glebie lessowej.
> W suchą szpadel trudno wbić. Wspaniałe efekty opisywałem.
> Nie zawsze rośliny są świadome, co o nich piszą.

Też miałam taką nadzieję że nie są świadome, niestety mój był uswiadomiony
bardzo dokałdnie i padł... Może dlatego że od Szewczyka, czuję że ona gada
do nich:)

Marta

47. Data: 2008-01-27 19:49:43

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
> uznają także autorytet i doświadczenie czytelników grup dyskusyjnych,
> będę zadawał pytania. Jednocześnie zwróć uwagę na to, że Twoje
> zachowanie nie jest zgodne z netykietą. Być może wynika z braku wiedzy,
> może chcesz coś dodać ale... no właśnie, jedyne co znasz to adres
> wyszukiwarki ? Adres ten znam doskonale, równie doskonale potrafię z
> niej skorzystać... ale nie zwróciłeś pewnie uwagi na to, że słowa
> kluczowe jakie podałeś nie zwracają odpowiedzi na pytanie jakie zadałem.
>
> Czy nadal uważasz odsyłanie na google za świetną radę dla szukających

Sebciu, pisząc na tę grupę zawsze trzeba dodawać, że za odsyłacze do googli
się serdecznie dziękuje. To pozwala "wyłączyć" kol. Nowaka :P
Dodałabym do wyboru magnolię gwiaździstą, ale chyba niespecjalnie nadaje się
na Twoje stanowisko. Natomiast na jabłonie ozdobne oddaję głos bez wahania
:)

Pozdrawiam, Basia.

48. Data: 2008-01-27 20:04:00

Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz pisze:

> Sebciu, pisząc na tę grupę zawsze trzeba dodawać, że za odsyłacze do googli
> się serdecznie dziękuje. To pozwala "wyłączyć" kol. Nowaka :P

Z kolegą Jurkiem już chyba doszliśmy do porozumienia w kwestii Google :)

> Dodałabym do wyboru magnolię gwiaździstą, ale chyba niespecjalnie nadaje się
> na Twoje stanowisko. Natomiast na jabłonie ozdobne oddaję głos bez wahania

Hmm, wygląda uroczo. Niestety, warunków mój skromny ogródek nie spełnia
- nie ta gleba no i brak osłony przed wiatrem :( Teoretycznie zawsze
można miejscowo wymienić glinę na coś bliższe torfowi, jednakże wiatru
nie powstrzymam :) No i formować nie można, co też jest dla mnie minusem
jeśli zdecyduję się na stanowisko nieopodal płotu.

Sebcio

49. Data: 2008-01-27 20:30:18

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebcio pisze:
> [...] jednakże wiatru nie powstrzymam :) [...]

A niby czemu?
pozdr. Jerzy

50. Data: 2008-01-27 20:57:48

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra napisała:

> Też miałam taką nadzieję że nie są świadome, niestety mój był uswiadomiony
> bardzo dokałdnie i padł...

Ja dwa razy widziałem jak oliwnik srebrzysty padł, niemalże z dnia na dzień.
Jeden był na lessie a drugi na piaszczystym podłożu. Tzw. apopleksja -
zatkanie wiazek przewodzących. Jeden był młody i zszedł skutecznie, a drugi
odrósł licznie z korzeni. Podobnie jak bywa na moreli, perukowcu czy powojnikach.

Pozdrawiam nagle, ;-)

Zbyszek

Paulownia puszysta
Ziemia popieczarkowa