Pachnący iglaczek na balkon

21. Data: 2007-05-21 11:56:54

Temat: Re: Pachnący iglaczek na balkon
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kajetana_Kinga" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
news:f2s10c$lij$1@inews.gazeta.pl...

> Thuja akurat nie pachnie i o niej nie pisalam. Nie wszystkie rodzaje
iglaków są
> dostępne w każdym sklepie ani na spacerze.

Akurat pachnie. I jest to jeden z najpospolitszych iglaków, szeroko dostępny
do obwąchania.
Ale ok, z własnego doświadczenia:
najbardziej w ogrodzie pachną - tuje po deszczu w upalny dzień, jałowce -
niektóre, sosny w upalny dzień, jeśli rosną na piaskach. Właśnie co jak co,
ale świerki mi zupełnie nie pachną.

Pozdrawiam, Basia.

22. Data: 2007-05-21 12:19:52

Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> iglaków są
>
> Akurat pachnie. I jest to jeden z najpospolitszych iglaków, szeroko dostępny
> do obwąchania.
Może akurat thui nie wąchałam bo mi średnio pasuje :)

> [...]
> niektóre, sosny w upalny dzień, jeśli rosną na piaskach. Właśnie co jak co,
Czyli jałowiec będzie ok albo małe sosnowate :)

> Pozdrawiam, Basia.
Pozdrawiam Cię również :)

23. Data: 2007-05-21 12:30:42

Od: Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 20 May 2007, Kajetana_Kinga wrote:

> [...]
> brakuje iglaków. I teraz mam pytanie: czy istnieje drzewko które spełnia
> jednocześnie 2 warunki:
> - osiąga ogólnie niewielkie rozmiary
> - pachnie?
>
> Bardzo mi się podobają wszelkie odmiany jałowca niebieskiego ale nigdzie nie
> jest napisane czy jest pachnący. A wymyśliłam sobie że kiedy zawieje to
> zapach będę mieć w mieszkaniu.
> Jakieś sugestie? :)
>
> Pozdrawiam

> oczywiście jeśli nic nie pachnie z tych mniejszych to jałowiec, ale kto wie,

Witaj Kingo.

Jesli chodzi o jalowiec to nie znam zadnej wystarczajaco mocno pachnacej
odmiany. W ogrodku mam jednak jodle, ktora w upalne dni i przy
bezwietrznej pogodzie delikatnie pachnie. Jodla jednak nie nadaje sie na
balkon ze wzgledu na duza szybkosc wzrostu. Polecam wobec tego rozmaryn, ktory mozna
uformowac na ksztalt drzewka, albo nawet lawende. Jesli te beda za malo
pachniec to mozna dodac tymianek.

Pozdrawiam,

D.P.

24. Data: 2007-05-21 12:33:14

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk wrote:
> Czy nikt tej pani łopatologicznie nie napisze, że pomysł nietrafiony, bo
> żaden mały iglak nie pachnie na tyle silnie, żeby zapach się roznosił w
> pobliżu?

To akurat może nie być prawdą. Na terenie uniwersytetu w którym pracuję
jest chodnik obok którego rośnie coś, co wygląda jak jakiś gatunek
płożącego jałowca (nie zidentyfikowałem co to dokładnie jest). W
słoneczne dni pachnie to wyjątkowo mocno i zapach bardzo dobrze się
roznosi. Nie wiem jakie efekty byłyby z jednego czy dwóch małych
krzaczków, ale może też by było czuć.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

25. Data: 2007-05-21 12:36:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Darek Pakosz" <d...@a...uhc.com.pl> wrote in message
l...

W zeszłym roku mieliśmy groszek pachnący na parapecie i maciejkę - pachniało
w całym domu. Do groszku włożyłem parę prętów z wikliny na wysokość jednego
metra - wystarczyło.

26. Data: 2007-05-21 12:37:10

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga wrote:

> Jeśli nie wiecie, to nie piszcie, takie to trudne?

Trafiłaś w sedno; to jest zasadnicza trudność! :-)

Pozdrowienia,
Michał

27. Data: 2007-05-21 12:43:48

Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w wiadomości

> [...]
> słoneczne dni pachnie to wyjątkowo mocno i zapach bardzo dobrze się
> roznosi. Nie wiem jakie efekty byłyby z jednego czy dwóch małych

oooo a czy to wygląda mniej więcej jakoś tak?
http://www.superogrod.pl/235,encyklopedia.html

właśnie się okazało ze koleżanka z działu po agroturystyce, z tego co mówi to na
100% silnie pachną:
- kosodrzewina
- jałowiec łuskowaty (nie wszystkie pachną z tego co mówiła, sabiński podobno
wręcz śmierdzi)
- żółta sosna (ale to duże rośnie)
- jodła koreańska

To tak, jakby ktoś pytał.

28. Data: 2007-05-21 12:55:37

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> Czyli jałowiec będzie ok albo małe sosnowate :)

Nie bardzo...
Zasadnicza trudność jest taka, że iglaki pachną najintensywniej przy dużym
nasłonecznieniu, wilgotności etc. Na balkonie południowym dla większości
może być za gorąco i zaczną się natychmiast problemy ze szkodnikami. Plus
przetrzymanie tego zimą. Minimalny zapach jednego iglaka nie jest tego wart
moim zdaniem. Ale - najrozsądniej będzie, jeśli sama poeksperymentujesz! I
zdasz sprawozdanie :)

Pozdrawiam, Basia.

29. Data: 2007-05-21 14:34:59

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga napisał(a):

> A pani Katarzyna to chyba nigdy w lesie nie była skoro pisze że iglaste
> nie pachną...

Pani Katrzyna w lesie była, pani Katarzyna była ostanio w pięknym
ogrodzie gdzie rośnie mnóstwo iglaków, w tym wiele gatunków i odmian
świerków, a zapachu właściwie nie czuła. Chyba logiczne jest, że kilka
tysiecy, kilkudziesieciometrowych, drzew w lesie pachnie nieco
intensywniej od małego iglaczka w doniczce. Tak samo świerk zamkniety w
małym pomieszczeniu (np w pokoju) daje jakis efekt zapachowy, natomiast
stężenie olejków eterycznych na tarasie będzie na tyle nikłe, że dopóki
tego nie wygnieciesz i nie wymacasz, to guzik poczujesz.
Dostałaś ode mnie konretną odpowiedź i nie musisz agresywnie reagowac
jeśli ta odpowiedź nie pokrywa się z twoim widzimisię. Ja też bym
chciała posadzić coś do donicy, postawić przed wejsciem i sie upajać
zapachem...niemozliwe neistety.

Kaśka

http://kasia1433.googlepages.com/home

30. Data: 2007-05-21 14:46:46

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Z palaczami trudno dyskutować o zapachach. :-(
Pozdrawiam węchowo Ja...cki

Swierki-pytanie
Mam Problem
Chwasty + kora sosnowa