Padaczka

1. Data: 2004-02-28 12:47:15

Temat: Padaczka
Od: "Francik Kopytko" <f...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy ktos moglby mi wyjasnic co to jest padaczka dziecieca (ukryta) i jakie
sa nastepstwa tej choroby.

Z gory dzieki za odpowiedz
Violka

2. Data: 2004-02-28 13:40:50

Temat: Re: Padaczka
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 28 Feb 2004, Francik Kopytko wrote:

> Witam!
> Czy ktos moglby mi wyjasnic co to jest padaczka dziecieca (ukryta) i jakie
> sa nastepstwa tej choroby.

i jeszcze jedna reprymenda - jesli jestem juz w tym temacie.
Jesli zadajesz pytanie i oczekujesz odpowiedzi moze byc tak,
ze ktos bedzie chcial odpowiedziec wylacznie Tobie. Unikaj
wiec prosze mungingu w stylu - Francik Kopytko
<f...@r...net>

Munging jest tutaj niestety nie na miejscu i w jakims sensie
narusza etykiete i zaufanie do Ciebie jako potencjalnego odbiorcy
informacji, o ktora sama prosisz.

Zapoznaj sie z http://www.interhack.net/pubs/munging-harmful/

Bardzo prosze tych, ktorzy oczekuja na odpowiedz aby przemysleli
to i podawali w naglowku prawdziwe adresy, na ktore da sie odpowiedziec

P.

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2004-02-28 14:55:59

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 28 Feb 2004 13:47:15 +0100, Francik Kopytko wrote:

> Czy ktos moglby mi wyjasnic co to jest padaczka dziecieca (ukryta) i jakie
> sa nastepstwa tej choroby.

Podejrzewam, że nie.
"Padaczka dziecięca" to bardzo pojemny termin, a "(ukryta)" dla mnie na
przykład nie znaczy w tej chwili nic konkretnego. Szczególnych postaci
padaczek wieku dziecięcego jest sporo. Może jeśli inaczej zadasz
pytanie, tak, żeby było wiadomo o co pytasz, to ktoś się odezwie.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

4. Data: 2004-02-28 16:20:42

Od: "Francik Kopytko" <f...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Lekarz podejrzewal, ze to padaczka na tle utraty swiadomosci. Po badabiach
EEG powiedzial mi tylko tyle, ze to padaczka dziecieca.

5. Data: 2004-02-28 17:12:55

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 28 Feb 2004 17:20:42 +0100, Francik Kopytko wrote:

> Lekarz podejrzewal, ze to padaczka na tle utraty swiadomosci. Po badabiach
> EEG powiedzial mi tylko tyle, ze to padaczka dziecieca.

Prawdopodobnie problem leży w braku porozumienia między Tobą a lekarzem.

"Padaczka na tle zaburzeń świadomości" brzmi jak "oparzenie na tle bólu"
(zaburzenia świadomości są jednym z najważniejszych objawów większości
postaci padaczki).

To co napisałaś nie daje się w żaden wiążący sposób zinterpretować. Nie
piszesz nawet ile lat ma dziecko, nie piszesz, czy napadów padaczkowych
było kilka, czy tylko jeden, ani jak te napady wyglądały. Za mało
danych. Zresztą nawet gdyby było ich więcej - i tak pewnie nie podjął
bym się stawiania żadnej konkretnej hipotezy, bo nie da się postawić
rozpoznania przez internet.
Proponuję jednak spróbować jeszcze raz porozmawiać z lekarzem, który
widział dziecko. Gdyby okazało się, że ten lekarz lekarz nie chce / nie
potrafi powiedzieć niczego konkretnego - może warto by zasięgnąć opinii
innego lekarza. Optymalnie neuropediatry (neurologa dziecięcego).

6. Data: 2004-02-28 20:32:02

Od: "Francik Kopytko" <f...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

. Nie
> piszesz nawet ile lat ma dziecko,

dziecko ma 14 miesiecy

nie piszesz, czy napadów padaczkowych
> było kilka, czy tylko jeden, ani jak te napady wyglądały.

chodzi o to, ze jako takich napadow nie miala, tylko zapatruje sie czesto,
nie reagujac na rozne sygnaly. Troche sie przestraszylam widzac cos takiego,
a to dlatego, ze corka urodzila sie z niedotlenieniem mozgu okoloporodowym.
Byla rahabilitowana i teraz jest w porzadku (miala za bardzo napiete
miesnie). Lekarz skierowal nas na badanie EEG, poniewaz stwierdzil, ze po
urodzeniu byly w mozgu widoczne ogniska leukomalacji i to moze byc powodem
padaczki. Wynik EEG brzmi tak:
Zapis wykonany w snie fizjologicznym.
Brak fizjologicznych cech snu. Kilkakrotnie we wszystkich odprowadzeniach
wysokonapieciowe fale ostre i pojedyncze iglice do 80mV z tendencja do
synchronizacji.
Orzeczenie: Uogolnione zmiany o cechach napadowosci.
Jak nam lekarz (neurolog dzieciecy) z wyniku EEG wyszlo, ze to padaczka
dziecieca (ukryta). Nic wiecej nie powiedzal, oprocz tego, ze nie spi tak
jak powinna, dlatego dal jej sytop Atarax na uspokojenie, no i ze za jakies
pol roku powtorzy badania.
Szczerze to ja sie strasznie martwie o nia, bo wyszla z jednego a teraz jast
nastepne.
Czy jedno z drugim moze miec jakis zwiazek?

Z gory dziekuje za odpowiedz.
Violka

7. Data: 2004-02-29 14:04:52

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 28 Feb 2004 21:32:02 +0100, Francik Kopytko wrote:

[...]
> Szczerze to ja sie strasznie martwie o nia, bo wyszla z jednego a teraz jast
> nastepne.
> Czy jedno z drugim moze miec jakis zwiazek?

Moim zdaniem w jakimś stopniu może, ale ja niestety na dziecięcych
padaczkach nie znam się za bardzo i lepiej nie traktować mojej
wypowiedzi wiążąco.
Skoro neurolog dziecięcy proponuje obserwować - masz do wyboru albo to,
albo poradzić się drugiego neurologa. Jeśli nie możesz dojść do
porozumienia z obecnie leczącym dziecko lekarzem - może warto
porozmawiać z innym.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

8. Data: 2004-02-29 14:57:47

Od: Mamak z Galicji <mamak112@DUPA_SPAMwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Francik Kopytko napisał:

> Witam!
> Czy ktos moglby mi wyjasnic co to jest padaczka dziecieca (ukryta) i jakie
> sa nastepstwa tej choroby.

Sugeruję skontaktować sie z Kameliadą. Można ją znaleść na pl.sci.dzieci.

Ona napewno pomoże.

--
Mamak z Galicji
irc: #prk

9. Data: 2004-02-29 15:04:41

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mamak z Galicji" <mamak112@DUPA_SPAMwp.pl> napisał w wiadomości

> Sugeruję skontaktować sie z Kameliadą. Można ją znaleść na pl.sci.dzieci.

pl.SOC.dzieci

--
Jola
Nakarm głodne dziecko

10. Data: 2004-03-02 09:31:15

Od: Mamak z Galicji <mamak112@DUPA_SPAMwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik C.Jola napisał:
> Użytkownik "Mamak z Galicji" <mamak112@DUPA_SPAMwp.pl> napisał w wiadomości

> pl.SOC.dzieci

hehe pl.naukiścisłe.dzieci - w sumie jak by się uprzeć....

:-)))

--
Mamak z Galicji
irc: #prk

uzaleznienie od slodyczy
dziecko
fenyloetyloamina w bialej?
witaminy ze sklepu z odzywkami
Naprawa elektrycznej szczoteczki do zębów