Palenie drewnem - problem

11. Data: 2006-11-18 16:46:01

Temat: Re: Palenie drewnem - problem
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zanac napisał(a):

"ścinki" gałezi ktore
> odbieram od drogowców którzy maja specjalna maszyne do cięcia na wióry
> gałezi.

> I tu jestproblem te wióry sa bardz mokre.

> Drewno zwiozłem do garazu, lezy na betonie. Wilgoci napewno nabiera bo
> jesli popada a malo slonca to wilgotnosc dlugo pozostaje wysoka.
A w garażu jest wentylacja i jaka temp panuje?

--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

12. Data: 2006-11-18 17:30:22

Od: "Zanac" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

Tak, sa mokre tuz po scieciu. Jednakze było to suszone całe lato a czesc
nawet dwa sezony.

> A w garażu jest wentylacja i jaka temp panuje?

Jakies 2 stopnie wyzsza niz na dworze. Jest wentylacja w postaci braku szyby
w oknie.

13. Data: 2006-11-18 18:45:10

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zanac napisał(a):

> Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> Tak, sa mokre tuz po scieciu. Jednakze było to suszone całe lato a czesc
> nawet dwa sezony.

Ale w pryźmie? czy tak jak sie suszy winogorna na rodzynki? :)

> Jakies 2 stopnie wyzsza niz na dworze. Jest wentylacja w postaci braku
> szyby w oknie.
Hmm to pewnie suche drewno "ciągnie" wilgoć z porannych mgieł.

--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

14. Data: 2006-11-19 09:11:08

Od: DwaSkrzydla <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedobrze, jesli masz tego sporo w kominie w wychodzi poza szyb kominowy
(murowany rozymiem) to jak najszybciej to usuń.
Miałem pozar tego i paliło sie konkretnie
jesli Tobie sie zapali to moze sie okazać, zę przepali spoiny i zapali
to co masz bezpośredni przylegające do komina , u mnie moneter od
kominków mówił, o takich przypadkach.
Spowodowane to było paleniem z minimalnym dopływem tlenu przez jeden
sezon suchym drewnem.
Pdr.Mariusz

15. Data: 2006-11-19 09:28:12

Od: "Zanac" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale w pryźmie? czy tak jak sie suszy winogorna na rodzynki? :)

W pryźmie ale co kilka dni mieszane łopata.

> Hmm to pewnie suche drewno "ciągnie" wilgoć z porannych mgieł.

Niestety raczej tak. Chyba zatkam dziure w oknie.

16. Data: 2006-11-19 09:30:42

Od: "Zanac" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mówił, o takich przypadkach.
> Spowodowane to było paleniem z minimalnym dopływem tlenu przez jeden sezon

Usuniecie tego "nagaru" jest nierealne na calym pionie komina. Jedynie przy
wylocie mozna to czyms zeskrabac. Poniewaz tego nalotu jest duzo komin
czyszczony jest co 2 m-ce i to tak porzadnie aby jak najwiecej tego zdrapac.

17. Data: 2006-11-19 09:56:53

Od: DwaSkrzydla <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze lepiej będzie wyczyścic i wsadzic tam stalowy przewód kominowy
np.18tke.
Pdr.mariusz
PS. sa takie substance dokladane do paleniska obnizajace osadzanie,
podobno nawet "usuwaja" istniejącą-moze warto zainteresowac sie temetem
skoro jestes na dachu raz na 2 miesiace moglbys przetestwoać preparaty i
cos obiektywnie napisac (dla ogółu;-)

18. Data: 2006-11-19 11:44:14

Od: "Zanac" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze lepiej będzie wyczyścic i wsadzic tam stalowy przewód kominowy
> np.18tke.

Objetosc (wewnetrzna) komina jest tak mała ze jesliby włozyl taki przewód to
nie wiem czy by był odpowiedni ciąg.

> [...]
> podobno nawet "usuwaja" istniejącą-moze warto zainteresowac sie temetem
> skoro jestes na dachu raz na 2 miesiace moglbys przetestwoać preparaty i

Podobna są choc ich nie widziałem, zainteresuje sie tym chyba na powaznie.

19. Data: 2006-11-19 13:02:02

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zanac napisał(a):

> Podobna są choc ich nie widziałem, zainteresuje sie tym chyba na powaznie.

Ja testowałem.
Toto daje cos ale tylko gdy mamy napraswde mocne palenie i duże
temperatury. Bo jak sie ali np drewnem to szkoda środka tylko sypac jak
1 10% cos sie zacznie dziac to i tak bedzie sukces. Lepiej co jakis czas
zeskrobać lub palić ostro i sypac to może sie nada - płatki wegla, sadze
i tym podobne ustrojstwo dzieki temu szybciej traci wode i odpada i
spada nizej do wyczystki lub do paleniska.
Może ktos z was próbował palnikiem ze zwiększona dawką tlenu to usuwać?

--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

20. Data: 2006-12-11 19:50:44

Od: b...@w...pl (HAGAKURE) szukaj wiadomości tego autora

Prawdopodobnie nie masz zamontowanego zaworu trójdrożnego w instalacji.
Montuje się go po to by nie powstawała duża różnica miedzy temperaturą
wody z zasilania i wody z powrotu. Gdy jest duża różnica może następować
tego typu zjawisko na ściankach. Zawór trójdrożny powoduje częściowe
mieszanie wody z zasilenia z woda z powrotu by woda wpływająca do pieca
niemiała zbyt dużej różnicy w temperaturze w stosunku do wody z zasilenia.

zabrudzony zlew fragranitowy
Pytanie do Zayzayera.Pralki LG z Direct drive .
Elektroszczotka, turboszczotka itp. - warto?
półeczki z kafelek
Sufit podwieszany