Panele a deska barlinecka

1. Data: 2008-02-04 13:51:15

Temat: Panele a deska barlinecka
Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> szukaj wiadomości tego autora

Na początku chciałem zrobić w mieszkaniu panele AC4, ale ostatnio
stwierdziłem, że chyba lepiej dać deskę. Słuszną decyzję podjąłem?

2. Data: 2008-02-04 14:29:54

Temat: Re: Panele a deska barlinecka
Od: caldeiro <c...@w...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

jaQbek [z pracy] napisał/a:

> Na pocz?tku chciałem zrobić w mieszkaniu panele AC4, ale ostatnio
> stwierdziłem, że chyba lepiej dać deskę. Słuszn? decyzję podj?łem?

Nie bardzo. Porządne panele AC4 Classena albo Kronopolu są praktycznie
niezniszczalne i trzeba się bardzo postarać żeby je uszkodzić.
Niektóre dekory są po prostu nie do odróżnienia od prawdziwego drewna.
Barlinek natomiast jest bardzo miękki (w porównaniu z panelami) i w
efekcie mniej trwały.

Mając do wyboru za tą samą cenę Barlinka i panele wybrałbym panele.

--
caldeiro

3. Data: 2008-02-04 15:04:05

Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "caldeiro" <c...@w...orange.pl> napisał w
wiadomości news:21208780.20080204152954@wytnijto.orange.pl...
> Mając do wyboru za tą samą cenę Barlinka i panele wybrałbym panele.
Barlinek jest droższy. Ale ponoć nie ma takiego głuchego odgłosu podczas
chodzenia po nich, jak po panelach.

4. Data: 2008-02-04 15:23:41

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta caldeiro (c...@w...orange.pl) w wiadomości
news:21208780.20080204152954@wytnijto.orange.pl nabazgrał(a):

> Niektóre dekory są po prostu nie do odróżnienia od prawdziwego drewna.

Nie tylko dekor jest ważny przy wybieraniu podłogi.

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

5. Data: 2008-02-04 15:33:31

Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chris" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> Nie tylko dekor jest ważny przy wybieraniu podłogi.
A co jeszcze w takim razie?

6. Data: 2008-02-04 15:38:41

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

caldeiro pisze:

> Nie bardzo. Porzšdne panele AC4 Classena albo Kronopolu sš praktycznie
> niezniszczalne i trzeba się bardzo postarać żeby je uszkodzić.

Wcale nie tak bardzo, wystarczy zrzucic cos twardego. A odprysk
,,tapety'' ze wzorkiem drewna ciezko jest potem ukryc.

th

7. Data: 2008-02-04 16:29:49

Od: Adam Foton <u...@o...plk> szukaj wiadomości tego autora

> Barlinek jest droższy. Ale ponoć nie ma takiego głuchego odgłosu podczas
> chodzenia po nich, jak po panelach.

Ja mam panele drewniane ze 'Stolarka Wolomin':
- stukaja, tak jak panele (bo sa panelami)
- wgniataja sie, jak parkiet (bo sa z drewna)

Dzis kupilbym parkiet. Ewentualnie przykleil te deski do podloza -
znajomy tak ma i jest ciszej.

AF

8. Data: 2008-02-04 17:41:26

Od: "darek" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaQbek [z pracy]" napisał w wiadomości:
> Na początku chciałem zrobić w mieszkaniu panele AC4, ale ostatnio
> stwierdziłem, że chyba lepiej dać deskę. Słuszną decyzję podjąłem?

Jeśli masz na myśli stricte deskę barlinecką czyli produkt z Barlinka to
lepiej kup dobre laminowane.
Na Barlinku na szczęście świat się nie kończy, jest wiele produktów wśród
paneli wielowarstwowych, których jakość i wykonanie pozostawia Barlinek
daleko w tyle. Do tego cena tych paneli jest na tym samym poziomie,
przejrzyj więc ofertę Tarkett'a, Kahrs'a czy niemieckiego Pamino. Również
rodzimy Baltic Floor. Barlinek zaniedbał technologię, prasowanie i jakość
lakierowania wierzchniej warstwy powoduje, że nie są panel bardziej do
oglądania niż użytkowania.
Ja wyznaję opinię, że do 100 zł za m2 wybrałbym dobre laminowane, choćby
QuickStep, powyżej tej kwoty kupiłbym panele drewniane, Kahrs, Tarkett,
nawet te produkowane w Chinach są bardzo dobrej jakości.
Jeśli jednak priorytetem jest faktycznie bardzo duża odporność na
ścieranie - nie mylić z uderzeniami !!!, wówczas wybrałbym laminat.

darek

9. Data: 2008-02-04 18:29:54

Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> napisał w
wiadomości news:fo79gq$j3v$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> wiadomoœci news:21208780.20080204152954@wytnijto.orange.pl...
> Barlinek jest droższy. Ale ponoć nie ma takiego głuchego odgłosu podczas

Dobrze położona deska barlinecka. Nic nie stuka, nie trzeszczy, nie wydaje
żadnych głuchych odgłosów.

--
Le5zek Grelak
'I thought I was someone else, someone good.'

10. Data: 2008-02-04 18:42:51

Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darek" <b...@h...pl> napisał w wiadomości
> Ja wyznaję opinię, że do 100 zł za m2 wybrałbym dobre laminowane, choćby
> QuickStep,
Swego czasu proponowano mi QuickStep, ale wydawał mi się drogi. Czyli co - są to
panele, czyli płyta HDF, pokryta laminatem, jak np. barlinek?

Dynaminczne glowice grzejnika.
mocowanie umywalki
lodowka: zamrazalnik dziala, chlodziarka nie :(
meble do salonu Conti - warto?
Kamień twardziel - czym go przegonić?