Panele a deska barlinecka

11. Data: 2008-02-04 19:46:22

Temat: Re: Panele a deska barlinecka
Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Le5zek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:fo7mgm$v0i$1@news.onet.pl...
> Dobrze położona deska barlinecka. Nic nie stuka, nie trzeszczy, nie wydaje
> żadnych głuchych odgłosów.
A panele, da się zrobić, żeby nie stukały?

12. Data: 2008-02-04 20:17:40

Od: "darek" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaQbek" napisał w wiadomości:

> Swego czasu proponowano mi QuickStep, ale wydawał mi się drogi. Czyli co -
> są to panele, czyli płyta HDF, pokryta laminatem, jak np. barlinek?

QuickStep produkuje wysokiej jakości panele laminowane. Tak, to HDF,
specjalnie wygłuszany, z dobrym laminatem i bardzo dobrym lakierem. Pięknie
wygladają na podłodze ale ich cena faktycznie może zniechęcać. Barlinek,
Tarkett. Kahrs poza litymi deskami produkują tu omawiane panele drewniane, 3
warstwy różnego typu drewna, z których wierzcnia o grubości 3-4mm to lite
drewno w określonym gatunku, nadające się do cyklinowania. Taką podłogę
możesz również przyklić do podłoża i funkcjonalnie zbliżyć się do parkietu a
dodatkowo poprawić akustykę, wytłumić podłogę. Budowa takiego panela jest
więc w przypadku każdej z wymienionych firm bardzo podobna ale technologia i
jakość końcowa podłogi bardzo różna.

darek

13. Data: 2008-02-05 09:19:00

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta jaQbek [z pracy] (j...@p...null) w wiadomości
news:fo7b7v$qao$1@inews.gazeta.pl nabazgrał(a):

> A co jeszcze w takim razie?

Twardość, ścieralność, możliwość cyklinowania itp... nie mówiąc o tym że
kupijąc panel kupujesz sklejkę + folię z dekorkiem drewna.

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

14. Data: 2008-02-05 10:29:15

Od: darek <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Lut, 10:19, "Chris" <a...@a...pl> wrote:

> Twardość, ścieralność, możliwość cyklinowania itp... nie mówiąc o tym że
> kupijąc panel kupujesz sklejkę + folię z dekorkiem drewna.

Trochę pomieszałeś. Jak kupujesz panel laminowany to nawet sklejki tam
nie znajdziesz: HDF+ folia z dekorem+lakier.
W przypadku paneli drewnianych swą konstrukcja faktycznie przypominają
sklejkę, wierzchnia warstwa to jednak lite drewno. Oczywiście, nie
jest to parkiet ale jakby nie patrzeć w całości jest to drewno. Panele
drewniane to oczywiście nie jest parkiet ale i wielu wad parkietu są
pozbawione. To już kwestia indywidualnego wyboru.

darek

15. Data: 2008-02-05 11:43:40

Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darek" <d...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
On 5 Lut, 10:19, "Chris" <a...@a...pl> wrote:

> ale i wielu wad parkietu są pozbawione.
Jakie wady parkietu masz na myśli?

16. Data: 2008-02-05 16:29:32

Od: "darek" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaQbek [z pracy]" napisał w wiadomości:

> Jakie wady parkietu masz na myśli?

Ogólnie - powiem tak: dobrze położony na odp podłożu z odp materiału i
odpowiednio użytkowany - nie ma wad i stanowi idealna podłogę:-)

A praktycznie:
- konieczność starannego przygotowania podłoża,
- ułożenie/klejenie/olejowanie/lakierowanie wymagające dobrego parkieciarza
= cena, często wyższa lub równa z kosztem drewna
- po położeniu nie nadaję się od razu do użytkowania,
- mała odpornośc na zalania,
- zdarzające się łódkowanie lamelek

darek

17. Data: 2008-02-05 19:10:58

Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Le5zek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A panele, da się zrobić, żeby nie stukały?

To pytanie do producenta, czy do mnie?
MSZ da się, a głuchy bynajmniej nie jestem.
Hint: decyduje podłoże.

--
Le5zek Grelak
'I thought I was someone else, someone good.'

18. Data: 2008-02-06 09:38:43

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta darek (b...@h...pl) w wiadomości
news:47a88eef$1@news.home.net.pl nabazgrał(a):

> Ogólnie - powiem tak: dobrze położony na odp podłożu z odp materiału i
> odpowiednio użytkowany - nie ma wad i stanowi idealna podłogę:-)

A co powiesz na parkiet bambusowy ?? kobieta się uparła żeby w salonie byl
bambus i kkoniec kropka, w drugim pokoju może być coś innego typy deska
berlinecka (pokój dziecka więc i tak idzie na zniszczenie dla tego nie musi
być nic drogiego a paneli nie lubię).

19. Data: 2008-02-06 16:42:57

Od: "darek" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości:

> [...]
> berlinecka (pokój dziecka więc i tak idzie na zniszczenie dla tego nie
> musi być nic drogiego a paneli nie lubię).

Wizualnie podoba mi się, zwłaszcza karbonizowane.
Jednoznacznej odpowiedzi nie udzielę. Jest to stosunkowo nowy rodzaj podłogi
i nikt nawet kilka lat go nie użytkuje.
Pamiętaj, że bambus to jednak nie drewno. To gatunek trawy a wierzchnia
warstwa podłóg bambusowych to mocno prasowane warstwy tego surowca.
I to jest podstawowy problem tej podłogi, podczas cyklinowania potrafi się
rozwarstwić i w żaden sposób już tego nie naprawisz.

Przekonałbym żonę, żeby zmieniła zdanie. Jest taki wybór drewna na podłogę,
że spokojnie można coś wybrać. Jak się nie zgodzi to intercyza :-)

Za 99-110 zł zł/m kupisz bardzo dobrej jakosci tarket lub kahrs,
trójwarstwowe oodpowiedniki Barlinka, którego nie polecam.
Np takie:
http://www.e-parquet.net/index.php?sess_id=3017389b8
c5fc5ec790788a5e62cf691&producer_filter=4

Pozdrawiam,
darek

20. Data: 2008-02-07 09:09:39

Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> szukaj wiadomości tego autora

> To pytanie do producenta, czy do mnie?
> MSZ da się, a głuchy bynajmniej nie jestem.
> Hint: decyduje podłoże.
Mi proponowali 6mm płyty styropianowe, takie zielone

Dynaminczne glowice grzejnika.
mocowanie umywalki
lodowka: zamrazalnik dziala, chlodziarka nie :(
meble do salonu Conti - warto?
Kamień twardziel - czym go przegonić?