Panele i terakota - jak ładnie połączyć?

1. Data: 2002-11-07 08:28:22

Temat: Panele i terakota - jak ładnie połączyć?
Od: "zuleyka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam w jednym pomieszczeniu kładzione panele i terakotę (aneks kuchenny). No i
nie wiem, w jaki sposób można je połączyć, tak, aby na wierzchu nie było żadnej
okropnej tasmy metalowej!
Są na to jakieś rozwiązania? Bo każdy fachman i sprzedawca, którego pytam, w
kółko nawija o tych taśmach - a one są okropne! Miejsce połączenia jest bardzo
na widoku i żadna złota czy też srebrna tasiemka tam nie pasuje :((

--
Pozdr
zula

1. Data: 2002-11-07 08:36:46

Temat: Re: Panele i terakota - jak ładnie połączyć?
Od: "Chmiell" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bardzo
> na widoku i żadna złota czy też srebrna tasiemka tam nie pasuje :((

Czesc,

Ja mam zlota tasme i nie narzekam - moze dlatego ze mam klepke i w brazach
terakote
i wyglada niezle natomiast widzialem "takie" polaczenie zrobione z korka ale
IMHO
bardziej podoba mi sie moje ;-) Pozdrawiam,

Chmiell

1. Data: 2002-11-07 13:02:10

Od: "zuleyka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Chmiell" <n...@i...pl> wrote

> Ja mam zlota tasme i nie narzekam - moze dlatego ze mam klepke i w brazach
> terakote i wyglada niezle natomiast widzialem "takie" polaczenie zrobione
> z korka ale IMHO bardziej podoba mi sie moje

Terakote tez mam w brązach, a panele w buku - ale moim zdaniem taśma zupełnie
nie pasuje.
A jakie jest to rozwiązanie z korkiem?

Mi chodzi o cos niewidocznego z wierzchu, zeby spojenie paneli i terakoty
wygladalo zupelnie naturalnie.

--
Pozdr

zula

1. Data: 2002-11-07 13:37:31

Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-11-07 14:22:35

Od: Bolek <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam pisze:

>Tak "zupełnie naturalnie" to się nie da. Pomiędzy panelami, a
>czymkolwiek (terakota, ściana pomieszczenia) musi być zachowana przerwa
>dylatacyjna. Tak gdzieś 1-1,5 cm.

Jesli panele sa rowno dociete to mozna pomyslec o zafugowaniu przerwy
elastyczna fuga silikonowa - wowczas bedzie wygladac najmniej
"podejrzanie". Niestety nie wiem jak wyglada funckcjonalnosc takiego
rozwiazania.

1. Data: 2002-11-08 21:22:02

Od: "Kali" <m...@s...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuleyka" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
bardzo
> na widoku i żadna złota czy też srebrna tasiemka tam nie pasuje :((

Mam aneks (terakota) + pokój (panele).
Aby było lepiej granica paneli i terakoty jest zrobiona w "esy floresy".
Zastosowałem elastyczną (chyba PCV) taśmę (dosłownie bo są 6m i 3m po
odpowiednio ok. 215,- i 119,-).
Wygląda nieźle (jest parę kolorów) i nawet żonka to akceptuje (nie miała
wyjścia). Nie odstaje mocno (mimo, że nie wciśnięta nie wygląda na taką),
nie chaczy.
System nazywa się FN pro-flex (ci od niebieskich listew-zaczepów).
http://www.fnprofile.com/en/products/pr_products.asp
?main_categ_id=53&categ_
id=53
Warto przed zakupem listw-zaczepów obejrzeć pudełko (6m) z listwą-taśmą. Są
tam pokazane różne listwy-zaczepy
w zależności od wysokości paneli, terakoty. Jeśli jest na granicy warto
wziąć wyższe.
Co do instalacji zaczepów uważać na łby śrub, aby nie były ani za duże (bo
listwa-taśma się nie dociśnie)
oraz aby nie były za małe (aby nie przechodziły przez listwy-zaczepy). A na
pewno nie wiercić dziur
przez otwory w listwie-zaczepie.
No i do układania dwie osoby. Jedna dociska druga przytulona do podłogi
nakierowuje listwę taśmę w rowek listwy-zaczepu.
Wciśniętą listwę-taśmę raczej nie wyciągać. Jeżeli jest to konieczne to
baaardzo powoli i na małych odcinkach.
Na większych odcinkach (np.: cała) dobrze użyć suszarki albo takiego
specjalnego urządzenia do podgrzewania.
Można je zakupić w OBI, Leroy M., Praktikerze.

Kali

Podłoga z korka
Czy na tej grupie rozmawia sie o sprzęcie Audio?
samodzielne woskowanie parkietu
Kupię wieżę hifi
Stolarz w okolicach Bielska-Białej