Panele - jedno pytanie

1. Data: 2007-10-10 12:52:46

Temat: Panele - jedno pytanie
Od: "Pawel" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przymierzam się do położenia paneli. Tak więc zeby byż mądrym od dwoch dni
googlam i wiem juz prawie wszystko na ten temat. Oprócz jednej rzeczy.
Mianowicie: jak wiadomo panele układa się w tzw "cegiełkę" czyli rzędy
1,3,5...sa identyczne tak jak rzędy 2,4,6....
Ale co zrobić gdy pojawia się wnęka 20 centymetrowa. na długości jednego
metra. Czy układa się tak samo jak sie układało a na tym odcinku panel
rozpoczynający rząd będzie krótrzy niż poprzednie?? A może są jakieś inne
metody?

Pzdrawiam
Paweł

2. Data: 2007-10-10 13:14:01

Temat: Re: Panele - jedno pytanie
Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

>A może są jakieś inne
> metody?

tak, na dziko jak to moj kolega mowil:)
robisz to tak ze kladziesz jeden rzad paneli no i zawsze musisz ostatni
panel przyciac, i ten kawalek co utniesz i co zostanie idzie jako poczatek
rzedu drugiego, pozniej scinka z rzedu drugiego idzie na trzeci rzad itd
itp.
plusem jest to ze scinek ci zostanie naprawde niewiele:)
i moim zdaniem lepiej wyglada bo na wiekszej powierzchni ciezko sie
powtorzen dopatrzec:)

--
pzdr
piotrek

3. Data: 2007-10-10 13:30:36

Od: "Pawel" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No tak, ale tak jak pisałem jeśli długość rzędu z powodu wnęki nagle się
powiększa to psujemy symetryczność na tym odcinku. I czy tak mamy włąsnie
robiś czy moze kombinować, przycinać zeby symetria była zachowana.

Paweł

4. Data: 2007-10-10 13:48:25

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> No tak, ale tak jak pisałem jeśli długość rzędu z powodu wnęki nagle się
> powiększa to psujemy symetryczność na tym odcinku. I czy tak mamy włąsnie
> robiś czy moze kombinować, przycinać zeby symetria była zachowana.

ale jaka symetrycznosc? po co ci wogole symetrycznosc:)
jak ci sie pojawi wneka to dajesz dluzszy panel, albo docinasz brakujacy
kawalek i resztke dajesz na poczatek kolejnego rzedu.
ja bym wlasnie sie straal za wszelka cene symetrycznosci unikac przy
kladzeniu paneli:)

--
pzdr
piotrek

5. Data: 2007-10-10 14:01:42

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> No tak, ale tak jak pisałem jeśli długość rzędu z powodu wnęki nagle się
> powiększa to psujemy symetryczność na tym odcinku. [...]

Nie ma symetryczności, nie ma co psuć. Piotrek proponuje Ci układanie całej
podłogi nie 'w tzw "cegiełkę" czyli rzędy 1,3,5...sa identyczne tak jak
rzędy 2,4,6....', tylko w taki sposób, że każdy kolejny rząd rozpoczynasz
fragmentem, który został Ci z ostatniego panela w poprzednim (uwaga ode
mnie - byle nie krótszym niż 20cm, tak przynajmniej życzył sobie producent
naszych paneli, więc trzeba się uważnie przyjrzeć panelom w pierwszym
rzędzie). Wtedy układ powtórzy Ci się dopiero po ułożeniu takiej liczby
rzędów, przy której łączna ich długość jest najmniejszą wspólną
wielokrotnością długości pomieszczenia i długości jednego panela (z
uwzględnieniem dylatacji i tych za krótkich kawałków), co IMO wygląda dużo
lepiej niż równe rządki na zmianę, a wnęka - wklęsła czy wypukła - nie
zakłóca tak bardzo planów.

Jeśli zależy Ci na układaniu w cegiełkę, a wnęka jest - jak wnioskuję z
Twojego opisu - "wypukła", to faktycznie będziesz na tej części zaczynać od
odpowiednio krótszych fragmentów, musisz tylko tak rozplanować układ, żeby
te "krótsze krótsze" miały nie mniej niż te 20cm. Tyle że wtedy -
niezależnie od wnęki - będziesz mieć rzeczywiście więcej odpadów.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

6. Data: 2007-10-10 15:24:12

Od: "Pawel" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za wyjaśnienia.
Zależy mi tylko żeby podłoga ładnie wyglądała. I już teraz wiem, że nie ma
sie co bawić tylko ciąć panel i układać z pozostałości następny rząd.

Pozdrawiam
Paweł

7. Data: 2007-10-10 17:29:56

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> wrote:

> [...]
> ich długość jest najmniejszą wspólną wielokrotnością długości
> pomieszczenia i długości jednego panela (z uwzględnieniem

[skłon][nisko][otwarta japa][szczęka na kolanach] :-)))

J.

PS: a żeby nie było OT - w swoim obecnym mieszkaniu, korzystając
z dość dużego nadmiaru zakupionych paneli zrobiłem układ taki, o
jakim pisze autor wątku, bo wtedy wydało mi się, że tak będzie
ładniej. Strat w materiale było dużo, a efekt... szczerze mówiąc
ta symetria jedynie zwraca uwagę na łączenia, jej brak byłby o
wiele szczęśliwszym pomysłem.

8. Data: 2007-10-10 19:14:21

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za wyjaśnienia.
> Zależy mi tylko żeby podłoga ładnie wyglądała. I już teraz wiem, że nie ma
> sie co bawić tylko ciąć panel i układać z pozostałości następny rząd.

Zwróć tylko uwagę by zakładka (łączenia w kolejnych rzędach) nie była
mniejsza niż jakieś 10-12 cm.
Trzy lata temu przy układaniu paneli, w mojej "pazerności" zrobiłem jedną
zakładkę 2,5-3 cm.
Niestety panele uległy lekkiemu wybrzuszeniu - widać nie pracują całą
płaszczyzną.
A wystarczyło odłożyć ten ostatnio odcięty kawałek - zacząć od całego panela
i po zakończeniu rzędu,
mieć dwie końcówki, dające w pełni możliwość mijania łączeń.

Pozdrawiam emarcin

9. Data: 2007-10-11 21:58:14

Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak, ale tak jak pisałem jeśli długość rzędu z powodu wnęki nagle się
> powiększa to psujemy symetryczność na tym odcinku. I czy tak mamy włąsnie
> robiś czy moze kombinować, przycinać zeby symetria była zachowana.

docinasz aby zachowac symetrię bo inaczej będziesz miał burdel w łączeniach
co wygląda paskudnie, zwłaszcza pod światło, jeszcze bardziej zwłaszcza na
jasnych panelach.
Przy panelach z klikiem w ogóle możliwości są ograniczone, dużo ścinek idzie
na odpad bo nie mają np pióra/frezu od czoła.
--
Jackare

10. Data: 2007-10-12 07:43:46

Od: "Pawel" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pojawił się głos przeciwny do wszystkich tu wypowiadanych...
Co prawda tylko jeden do czterech ale ...
Moze ktoś jeszcze się wypowie?
--
Paweł

na drzwi z szyba
wanny firmy sanplast
ratunku :) gdzie ja to kupie w Polsce? Elastolith
Re: kabina prysznicowa
Jak dobrze wyrównać podłogę?