Panele na zatrzask czy klejone?

1. Data: 2004-07-13 14:54:17

Temat: Panele na zatrzask czy klejone?
Od: "Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<-> szukaj wiadomości tego autora

witam

sa jakies niuanse miedzy panelem klejonym czy tymi laczonymi na pioro i
wpust.

Mam na mysli panele podlogowe ;)

Firma jakas austryjacka, klasa 4, czy zwykle drewno moze byc tak odporne jak
taki panel? Nie lubie tez tego stuku paneli, sztuczne :/ ale drewno sosnowe
(jeszcze niemcy kladli) wyciera sie szybko jak jezdze krzeslem obrotowym po
tym ;(

dzieki za opinie

1. Data: 2004-07-14 07:47:33

Temat: Re: Panele na zatrzask czy klejone?
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<-> wrote in message

> sa jakies niuanse miedzy panelem klejonym czy tymi laczonymi na pioro i
> wpust.

Te klejone tez mają pióro i wpust ;-) A jaka różnica - "kilki" szybciej i
prościej się układa, nie są potrzebne pasy do ich ściskania (mówimy o
panelach laminowanych?). Z kolei klejonemają jednak troche szczelniejsze
łączenia i są dzięki temu bardziej odporne np. na rozlaną wodę. Ale nie jest
to jakas wielka różnica.

> [...]
sosnowe
> (jeszcze niemcy kladli) wyciera sie szybko jak jezdze krzeslem obrotowym

"Zwykłe drewno" nie musi być drewnem sosnowym, są i twardsze gatunki. Panele
laminowane sa bardzo twarde i drewno nawet bardzo twarde twardością im
raczej nie dorównuje, ale to tylko pozorny plus dla laminowanego panela.
Panel tej "warstwy" ma tylko nadruk na wierzchu. Ten wierzch choćby nie wiem
jak twardy był, kiedyś się gdzieś w końcu przetrze, jakieś głębsze rysy się
na nim pojawią. I odsłonią obrzydliwe, kontrastujące podłoże panela, nie
zrobisz z tym już nic, podłoga będzie do wymiany. A w drewnie nawet bardzo
głęboka rysa pozostanie rysą w drewnie i nie będzie tak bardzo widoczna. A
jeśli tych rys będzie więcej - zawsze podłoge można scyklinować,
polakierować i miec podłogę jak nową.

A co do stukania paneli - można je bardzo zmniejszyć dając pod nie cos
innego niż popularną (i do niczego się nie nadającą) gąbkę.

J.

1. Data: 2004-07-14 08:26:39

Od: "Marcin H." <m...@W...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (jeszcze niemcy kladli) wyciera sie szybko jak jezdze krzeslem obrotowym po

Jak po panelach bedziesz jeździł takim krzesłem z plastikowymi kółkami to
dziura wytrze się jeszcze szybciej niż w drewnie. Polecam w tym miejscu
dywanik lub taką przezroczystą matę.

Marcin

1. Data: 2004-07-14 10:06:13

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin H." <m...@W...o2.pl> napisał w
wiadomości news:1e36jwr4noq7e.dlg@lihhy.pl...

> Polecam w tym miejscu
> dywanik lub taką przezroczystą matę.

Albo wymianę kółek plastikowych na gumowe :-) Takie same jak te
popularne, tylko z gumowym bieżnikiem można kupić w Castoramie.

J.

1. Data: 2004-07-14 10:16:41

Od: Evunia <h...@e...day.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 14 Jul 2004 12:06:13 +0200, na pl.rec.dom, Jarek P. napisał(a):

> Albo wymianę kółek plastikowych na gumowe :-) Takie same jak te
> popularne, tylko z gumowym bieżnikiem można kupić w Castoramie.

A nie będą zostawiały czarnych śladów ? Bo czasami guma tak ma :]

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-07-14 11:17:39

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Evunia" <h...@e...day.pl> napisał w wiadomości

> A nie będą zostawiały czarnych śladów ? Bo czasami guma tak ma
:]

Ta z tych kółek nie. Pozatym jest szara, nie czarna ;-) (po tym
można te kółka poznać: wyglądają jak te klasyczne czarne
plastikowe, ale mają jeszcze szary bieznik).

J.

1. Data: 2004-07-14 17:06:55

Od: "Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<-> szukaj wiadomości tego autora

Marcin H. <m...@W...o2.pl> napisal nam:

> Jak po panelach bedziesz jeździł takim krzesłem z plastikowymi
> kółkami to dziura wytrze się jeszcze szybciej niż w drewnie. Polecam
> w tym miejscu dywanik lub taką przezroczystą matę.

mam takie kolka z szarymi oponkami ale zalozone chyba za pozno.

Firma clasen daje gwarancje na 10lat, mozna jezdzic krzeslem ale z wlasnie
takimi kolami.

Sam nie wiem ;/

Panele to 900zl (klasa A4) z montazem. Jak scyklinuje to znow sie przetrze i
nie wiem ile razy mozna tak cyklinowac :)

Sa jakies ultra twarde lakiery? Takie szkolo by powstalo na podlodze.

1. Data: 2004-07-14 17:12:30

Od: "Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<-> szukaj wiadomości tego autora

> "Zwykłe drewno" nie musi być drewnem sosnowym, są i twardsze gatunki.

rodzinka nie chce wymieniac podlogi, obawiam sie ze koszt bylby spory...
15m2
stara chalupa, legary, miedzy tym jakies odpadki :)

> [...]
> Ten wierzch choćby nie wiem jak twardy był, kiedyś się gdzieś w końcu
> przetrze, jakieś głębsze rysy się na nim pojawią. I odsłonią

tak ale daja gwarancje na wytarcia, klasa A4 hmm
Glupie tez ze nie ma odcinkow po np 3m ale 1.23 ;/
troche nie natrualne laczenie wychodzi...

> tych rys będzie więcej - zawsze podłoge można scyklinować,
> polakierować i miec podłogę jak nową.

no wlasnie, cyklinowanie z malowaniem ile $? 15m^2.
Sa jakies ultra twarde lakiery? Nie chce dywanu pod biurkiem:)

Nie chce paneli sztucznych ale to chyba jedyne wyjscie...?

> A co do stukania paneli - można je bardzo zmniejszyć dając pod nie cos
> innego niż popularną (i do niczego się nie nadającą) gąbkę.

cos mowil gosc od paneli, narazie 3mm tej popularnej, czemu sie nie nadaje?
Te panele maja isc na istniejaca juz podloge, 8mm panel i 3mm gabka.
Podloga nie jest idealnei rowna wiec gabka musi byc.

1. Data: 2004-07-16 07:55:26

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Panele to 900zl (klasa A4) z montazem. Jak scyklinuje to znow sie
przetrze i
> nie wiem ile razy mozna tak cyklinowac :)

Laminowanych paneli się nie cyklinuje. Tzn na upartego można, ale
efekt będzie chyba mało ciekawy, goły HDF nie jest specjalnie uroczy z
wyglądu ;-)

> Sa jakies ultra twarde lakiery? Takie szkolo by powstalo na
podlodze.

Są, nawet takie, co niemal dosłownie coś a'la szkło Ci robią na
podłodze, ale to ma swoje, dość poważne wady, zwłaszcza na miękkiej
podłodze: nie ugina się jak normalny lakier, tylko pęka. I to bardzo
brzydko.

J.

1. Data: 2004-07-16 15:45:15

Od: "Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<-> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisal nam:

> Laminowanych paneli się nie cyklinuje. Tzn na upartego można, ale
> efekt będzie chyba mało ciekawy, goły HDF nie jest specjalnie uroczy z
> wyglądu ;-)

mowilem o tej co mam, drewnianej ;) !!

> [...]
> podłodze, ale to ma swoje, dość poważne wady, zwłaszcza na miękkiej
> podłodze: nie ugina się jak normalny lakier, tylko pęka. I to bardzo

Lipa :/
I jeszcze deski nie sa idealnie poziomo... lakier moze splywac, hmm dobra
kladziemy panelem i zobaczymy jak sie z tym zyje. Niby maja jakas warstwe
akustyczna ale to chyba izoluje od pomieszczen na dole (halas sasiadow) a mi
chodzi o chodzenie w kapciach po tym, tak glupi stuka.
Co sie daje dobrego pod panel by tak nie bylo? Cos o tym czytalem i czy to
dziala!

pozdr.

plama ze smaru
Posadzka drewniana, prosze o porady