Państwo polskie nie chce inwalidów

11. Data: 2006-08-11 11:00:08

Temat: Re: Państwo polskie nie chce inwalidów
Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak - ale to zapewne dotyczyło uzyskania refundacji stanowiska pracy, a
> nie - uzyskania wskaźnika zatrudnienia zwalniającego z wpłat na PFRON.

Tak, chodzilo o refundacje stanowiska pracy i ciagle odpowiadanie na jakies
pisma z PFRON-u w trakcie zatrudnienia.

> Natomiast jak ktoś słusznie zauważył na tym wątku - główny problem polega
> na całkowitym braku odpowiedzialności za taki stan rzeczy.
> Np. prezes ZUS czy NFI nie zatrudniając ON naraża ZUS na milionowe
> straty - i nikogo to nie obchodzi. Nieważne, że w założeniach ma to być
> instytucja niezależna od budżetu - budżet i tak dorzuci brakującą kwotę -
> więc kogo to obchodzi.

Nie wiem czy ten przepis dotyczy rowniez Polskiej Akademii Nauk, w ktorej
mialem watpliwa przyjemnosc pracowa przez rok, ale slyszalem tam tylko
biadolenie na brak gotowki na wydawanie roznych publikacji bo tym sie
zajmowalem.

Leszek

12. Data: 2006-08-11 14:52:23

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Perła" <a...@...stopce> napisał w wiadomości
>
> Kraków zatrudnia:
>
> http://www.bip.krakow.pl/?sub_dok_id=13343

/.../
> d) doświadczenie zawodowe w urzędach administracji publicznej min. 1 rok,

/.../

W kontekście tego, o czym mówimy w tym wątku, może to być ciekawe wymaganie.
Na szczęście to tylko wymaganie dodatkowe - byle w praktyce nie okazało się
wygodnym pretekstem, z powodu którego owo zatrudnianie kończy się tylko na
deklaracjach

LM

13. Data: 2006-08-11 16:53:53

Od: "BogusławaP" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesław" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> tak się właśnie zastantwiałem ile to jest kasy w konkretnym przypadku
> jeśli np Biblioteka moja zatrudnia 50 osób i nie zatrudni ani jednej osoby
> niepełnosprawnej ile to jest w konkretnych pieniądzach ?? Wie ktoś ?? Może
> jakiś wzór??
---------------

W przypadku wpłat z tytułu nie zapewniania wymaganego poziomu zatrudnienia
osób niepełnosprawnych można wyróżnić 4 rodzaje wskaźników zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w zaleznosci od rodzaju schorzen i stopnia inwalidztwa:
wskaźnik ustawowy,
wskaźnik obniżający,
wskaźnik obniżony i
wskaźnik osiągany.

Nie wchodzac w szczegóły, ogolnie mozna przyjac...

Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dokonuje
sie w wysokości kwoty stanowiącej iloczyn 40,65 % przeciętnego wynagrodzenia
i liczby pracowników odpowiadającej różnicy między zatrudnieniem
zapewniającym osiągnięcie wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w
wysokości 6% a rzeczywistym zatrudnieniem osób niepełnosprawnych.

Mowa tu o przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniu w gospodarce narodowej w
poprzednim kwartale od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu
przez prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w formie komunikatu w Dzienniku
Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", na podstawie art. 20
pkt 3 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu
Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. nr 162, poz. 1118 z późn. zm.), a nie o
przeciętnym wynagrodzeniu pracowników zatrudnionych u pracodawcy
rozliczającego się z wpłat.

To tak ogolnie...

Bogusława

14. Data: 2006-08-17 07:39:30

Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Na szczęście to tylko wymaganie dodatkowe - byle w praktyce nie okazało
> się wygodnym pretekstem, z powodu którego owo zatrudnianie kończy się

Bo ja wiem...

Może to osłabi teorie spiskowe ;)

http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,3553911.html

PrzemekK
smeno@tlen..pl - pobaw sie kropkiem
.: niepełnosprawny - człowiek po tuningu:.

15. Data: 2006-08-17 07:46:37

Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> szukaj wiadomości tego autora

a to źródło:

http://www.krakow.pl/komunikaty/?MODE=mpkom&TYPE=sho
w&kom_id=2901

16. Data: 2006-08-17 10:45:49

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kasi i Przemek napisał(a):
> Może to osłabi teorie spiskowe ;)

Z opiniami może poczekajmy do końca naboru :)
Ważne tu jest zarówno zainteresowanie ze strony
niepełnosprawnych, ich umiejętności i możliwości,
jak też właśnie podejście ze strony pracodawców.
U mnie w mieście np. Policja zatrudniła... jednego
niepełnosprawnego. I to dosyć po cichu :)

Pozdrawiam,
Gerard

Śnieżka zdobyta na onet.pl :)
Pijany lub naćpany chuligan - jak się bronić
film ze zdobycia sniezki
Re: Kraków / programiści Java i grafik (3 lub 4 osoby) / forma zatrudnienia dowolna .
Granica