Paprotka contra Stokrotka, czyli czy leci z nami lekarz?

1. Data: 2008-10-18 09:59:10

Temat: Paprotka contra Stokrotka, czyli czy leci z nami lekarz?
Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

http://wyborcza.pl/1,76842,5824628,Prezydent_przepra
sza_Monike_Olejnik_za__stokrotke_.html

W środę Lech Kaczyński wykrzykiwał do Moniki Olejnik, że ją wykończy.
Wczoraj na przeprosiny przesłał jej 11 czerwonych róż wraz z prezydenckim
bilecikiem

Za co głowa państwa przepraszała dziennikarkę?

- W środę tuż po zakończeniu wywiadu z prezydentem Kaczyńskim doszło do
bardzo nieprzyjemnej sytuacji - opowiada Monika Olejnik.

- Pod koniec "Kropki nad i" w TVN 24 rozmawialiśmy o kandydaturze Lecha
Wałęsy do "grupy mędrców" Unii Europejskiej. Prezydent był przeciw. Mówił,
że Wałęsa obrażał jego i brata. Już zdenerwowany pytał, czy można obrażać
jego brata - mówi Olejnik.

- Odpowiedziałam, że nie można obrażać głowy państwa, ale prezydent domagał
się ode mnie deklaracji, że nie można obrażać jego brata. Wtedy
powiedziałam, że nie można obrażać nikogo. Po zakończeniu wywiadu prezydent
zaczął na mnie krzyczeć: "Stokrotka, stokrotka, jest pani na mojej krótkiej
liście, pożałuje pani tego, wykończę panią, nie obronią pani agenci służb
specjalnych Walterowie [właściciele stacji TVN]".

- Ja na to przypomniałam prezydentowi - opowiada dziennikarka - że na
początku lat 90. brałam w obronę Jarosława Kaczyńskiego przed atakami
ówczesnego prezydenta Lecha Wałęsy. Wyciągnęłam do prezydenta rękę na
pożegnanie. Zawisła w powietrzu, prezydent nie chciał się pożegnać, więc
odeszłam. Świadkami tej sceny było kilkanaście osób: dziennikarze TVN 24 i
belgijscy producenci programu. Stali oniemiali.

- O co prezydentowi chodziło z tą "stokrotką"? Uważa cię za jakiegoś TW? -
pytam Monikę Olejnik.

- Nie wiem.

Gdy o spięciu usłyszał Adam Bielan, rzecznik PiS, wiceprzewodniczący
Parlamentu Europejskiego i jeden z najbliższych współpracowników Lecha
Kaczyńskiego, postanowił incydent załagodzić.

Bielan: - Prezydent jest czuły na punkcie swoich relacji z kobietami. Nie
lubi, kiedy kobieta czuje się przez niego dotknięta. Prezydent bardzo się
przejął.

- Dlaczego tak się zdenerwował na Olejnik?

- Tego dnia prezydent dowiedział się, że nie ma czym lecieć do Brukseli.
Potem - że nie wejdzie na szczyt. I wreszcie - że nie będzie dla niego
krzesła na uroczystej kolacji. Jak się dzieją takie rzeczy, to nic
przyjemnego, a pani pyta, dlaczego był zdenerwowany. W takiej sytuacji może
dojść do spięcia.

Co prezydent miał na myśli, mówiąc do Moniki Olejnik "stokrotka"?

Bielan: - Nie mam pojęcia!

- I nie zapytał pan o to prezydenta?

- Nie, bo rozmowa była bardzo krótka.

- A o co chodziło, że Olejnik jest na "krótkiej liście"?

- To znane powiedzenie prezydenta, chodzi o to, że jak kogoś znielubi, to
wpisuje go na swoją wirtualną listę. Nie chodzi tu o żadną listę
Macierewicza czy Wildsteina.

- Kto jest na tej liście?

- Chyba pani nie myśli, że prezydent nosi taką listę przy sobie? To tylko
takie towarzyskie powiedzonko, słyszałem je wiele razy. Prezydent tak
powiedział do Moniki Olejnik, bo w trakcie wywiadu była nieobiektywna, a
prezydent ją bardzo lubi i ceni. I tym bardziej jej zachowanie było dla
niego przykre.

- A słowa prezydenta: "wykończę panią"?

- Nie chce mi się wierzyć, że tak powiedział.

- Są świadkowie.

Bielan: - Nie wierzę, by prezydent mógł wykończyć kogokolwiek, a szczególnie
redaktor Olejnik. Proszę już mnie nie męczyć. Prezydent poprosił mnie o
numer telefonu do pani redaktor. Mam nadzieję, że tę sprawę wyjaśni.

Wczoraj po południu Lech Kaczyński zadzwonił do Moniki Olejnik i przeprosił.
Tłumaczył, że się zdenerwował, bo jego brat jest ciągle atakowany.

Olejnik przeprosiny przyjęła.

A TVN 24 wycofała z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji pismo, aby zajęła
się groźbami prezydenta wobec Olejnik.

2. Data: 2008-10-18 10:05:02

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Don Gavreone wrote:

> http://wyborcza.pl/1,76842,5824628,Prezydent_przepra
sza_Monike_Olejnik_za__stokrotke_.html
/.../
Wiedziałem, że jest źle ale że aż tak? :-(
Jeśli to prawda to gość jest do natychmiastowej wymiany.

vB

3. Data: 2008-10-18 11:36:42

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgroza.

--
CB

"Don Gavreone" <s...@l...po> napisał(-a)
w wiadomości news:gdcc18$sdf$1@news.onet.pl:

4. Data: 2008-10-18 13:30:40

Od: "Veronika" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> Wiedziałem, że jest źle ale że aż tak? :-(
> Jeśli to prawda to gość jest do natychmiastowej wymiany.

A do leczenia? Przed czy po wymianie? :)

V-V

5. Data: 2008-10-18 14:02:44

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Veronika wrote:

> Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> A do leczenia? Przed czy po wymianie? :)
>
> V-V
W warunkach polskich potrzebne tu leczenie jest dobrowolne
i nie zawsze konieczne -
więc nie mnie o nim się wypowiadać.

Tylko wymiana powinna być
przymusowa i mam nadzieję że znajdzie się na to jakaś
konstytucyjna większość w parlamencie, jeśli sprawy rozwiną się dalej
w opisanym w artykule kierunku.

Jeśli ktoś ma takie problemy w kontroli emocji nie
powinien kontrolować sił zbrojnych.

pozdrawiam
vonBraun

6. Data: 2008-10-20 08:55:14

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Don Gavreone" <s...@l...po> wrote in message
> [...]

TW "Stokrotka" to pseudonim operacyjny Moniki Olejnik.
Nerwy ze strony Kaczynskiego - niepotrzebne, trzeba wyciagnąć jej
teczkę na swiatło dzienne i tyle.

Duch

7. Data: 2008-10-20 18:13:30

Od: vonBraun <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:
> [...]
>
> TW "Stokrotka" to pseudonim operacyjny Moniki Olejnik.
> Nerwy ze strony Kaczynskiego - niepotrzebne, trzeba wyciagnąć jej

Otóż to, będą pismaki i redaktorki wiedziały na
przyszłość, że w demokratycznym państwie prawa
nie zadaje się niewygodnych pytań prezydentowi.
Jak zobaczy taki, że karą za to jest wyciągnięcie
na wierzch teczki to
reszta pismaków zastanowi się dwa razy,
zanim zrbi coś podobnego.

Bo któż wie o kim jeszcze są jakieś teczki czy
nagrania z podsłuchów!!!

Pasjami lubię ten PiSowski wariant demokracji.

Ale Duch słuchaj - może jeszcze lepiej taką teczkę
było pokazać Olejnik przed wywiadem? Od razu inna
rozmowea i nie byłoby tej całej afery - jak sądzisz?

pozdrawiam
vonBraun

8. Data: 2008-10-21 08:02:55

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Don Gavreone<s...@l...po>

> [...]
>
> W środę Lech Kaczyński wykrzykiwał do Moniki Olejnik, że ją wykończy.
> Wczoraj na przeprosiny przesłał jej 11 czerwonych róż wraz z
[...]

http://wiadomosci.onet.pl/1847661,11,item.html
Pałac Prezydencki z pomocą szefa TVP Andrzeja Urbańskiego zablokował w
"Wiadomościach" materiał o prezydencie Lechu Kaczyńskim - dowiedziała się
nieoficjalnie "Gazeta Wyborcza".
Materiał przygotowany przez Kamila Dzióbkę miał dotyczyć startu Kaczyńskiego
w wyborach prezydenckich i jego niewielkich szans na reelekcję. "Wiadomości"
chciały też po raz pierwszy poinformować o groźbach Kaczyńskiego pod adresem
Moniki Olejnik - czego jako jedyny program do tej pory nie zrobiły. Jak
obliczył TVN, od soboty ta informacja przewinęła się przez większość
światowych mediów.

- Materiał był gotowy, czekał w tzw. szpiglu, spisie tego, co ma się ukazać
na antenie -relacjonuje "GW" reporter "Wiadomości". - Po 17, dosłownie parę
minut po tym, jak inne redakcje TVP mogły zobaczyć, co pójdzie w
"Wiadomościach" o 19.30, zadzwonił prezes TVP Andrzej Urbański. Kazał
materiał zdjąć.

Z informacji gazety wynika, że Urbański o materiale dowiedział się z Pałacu
Prezydenckiego.

- Wiemy, że to ktoś z TVP, najpewniej z "Panoramy", doniósł do pałacu, co ma
być w "Wiadomościach". Ludzie prezydenta natychmiast interweniowali u
Urbańskiego, przekonując, że "Wiadomości" szykują atak na Kaczyńskiego -
mówi "GW" inny reporter "Wiadomości".

Don

9. Data: 2008-10-21 08:57:49

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Don Gavreone pisze:
> Don Gavreone<s...@l...po>

sza_Monike_Olejnik_za__stokrotke_.html

czy to nie jest absurdalne?
przeprosiny z różami za groźbę wykończenia?

kupy się nie trzyma, ale ciemny lud to kupi?

--
http://www.lastfm.pl/label/trener

chcę otworzyć knajpę

10. Data: 2008-10-21 09:02:21

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

tren R<t...@p...pl>

sza_Monike_Olejnik_za__stokrotke_.html

> czy to nie jest absurdalne?
> przeprosiny z różami za groźbę wykończenia?
>
> kupy się nie trzyma, ale ciemny lud to kupi?

a dlaczego zakładasz, że u człowieka-który-się-uśmiechał wszystko się kupy
trzyma?

don

Iwogle!
to wychowanie :)
Jak byście zdefiniowali odpowiedzialność i ambicję ?
AKTUALNE !!!
Fanatyk nie jest zdolny: