Papryka - co z nia mozna zrobic ?

1. Data: 2001-09-24 10:17:00

Temat: Papryka - co z nia mozna zrobic ?
Od: "Sławomir Nowakowski" <s...@o...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam duzo czerwonej papryki i nie wiem za bardzo co z tym mozna zrobic. Nie
chce robic jej konserwowej a na inna nie snam sposobu, wiec jakby ktos mial
jakas koncepcje to byloby fajnie :))

--
_________________
pozdrawiam

1. Data: 2001-09-24 10:37:18

Temat: Re: Papryka - co z nia mozna zrobic ?
Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławomir Nowakowski" <s...@o...krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Mam duzo czerwonej papryki i nie wiem za bardzo co z tym mozna zrobic. Nie
> chce robic jej konserwowej a na inna nie snam sposobu, wiec jakby ktos

Może danie obiadowe na dziś?

Przepis jest na 2 osoby, jeśli masz liczniejszą familię, to musisz sobie
przemnożyć odpowiednio:
4 papryki czerwone przeciąć wzdłuż na pół, oczyścić i umyć
ugotować woreczek ryżu
obsmażyć 1-2 cebulę pokrojoną w kostkę
usmażyć 20 dag boczku pokrojonego w kostkę
wymieszać ryż z boczkiem i cebulą i przyprawić na ostro przyprawami (sól,
pieprz, papryka ostra i słodka, chili, czosnek granulowany - tego ok. 1
łyżeczkę)
napełnić połówki papryczek i po wierzchu posypać startym żółtym serem (może
być np. Salami)
wstawić towarzystwo do brytfanki lub naczynia żaroodpornego, na dno nalać
trochę wody (1-2 łyżki, więcej nie trzeba) i wstawić do nagrzanego
piekarnika (ja praktykuję 180-200 stopni C). Trzymać w piekarniku tak długo,
aż papryka bez wysiłku daje się podziubać widelcem. Smacznego!

Pozdry

Aldik

P.S. Właśnie z mężem pędzlowaliśmy to danie w sobotę i na samo wspomnienie
robi mi się ciepło na brzuszku :))))

P.P.S. Jeśli chcesz zrobić coś "na później" to polecam leczo. Można je
zapasteryzować w słoikach. Niestety, nie pamiętam przepisu, ale może ktoś na
grupie ma :)

-- Władza to nie tylko to co masz,
-- ale także to co twoi wrogowie sądzą, że masz
-- (Saul Alinsky)

1. Data: 2001-09-24 10:59:31

Od: wojmat <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze "Sławomir Nowakowski" <s...@o...krakow.pl>:

> Mam duzo czerwonej papryki i nie wiem za bardzo co z tym mozna
> zrobic.

a nakroić i udusić z czym się da a rośnie w okolicy - cebulą, cukinia,
dynią o pomidorkami. w słoiczki "i juś" [jak mówi moja córa]

razem z kaszą to mistrzostwo świata.
no i papryka nie traci witamin bardzo przy obróbce.

--
wojmat (gra muzyka: i-f - the man from pack)
http://piksele.vege.pl

1. Data: 2001-09-25 06:05:35

Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam duzo czerwonej papryki i nie wiem za bardzo co z tym mozna zrobic. Nie
> chce robic jej konserwowej a na inna nie snam sposobu, wiec jakby ktos
mial
> jakas koncepcje to byloby fajnie :))

Możesz zrobić np. Leczo - potem do słoików i zapasteryzować.

--
Lilly was here

1. Data: 2001-09-25 07:17:24

Od: "Monika" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozesz sie nia podzielic z innymi...... bo najlepsza jest surowa, jako dodat
ek lub jako przekaska, lub czasami w zastepstwie.... slodyczy ;)

-------------------
pozdrowienia
Monika
ICQ 33169566

Użytkownik Sławomir Nowakowski <s...@o...krakow.pl> w wiadomości do grup d
yskusyjnych napisał:9on0tm$jj7$...@i...cyf-kr.edu.pl...

1. Data: 2001-09-25 19:17:41

Od: "Maria" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika <m...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9opb1v$f4a$...@n...tpi.pl...
> [...]
dodat
> ek lub jako przekaska, lub czasami w zastepstwie.... slodyczy ;)

tych piekielnie ostrych pesteczek w środku).
Połówki papryki układasz dość ściśle w słoikach dodajac te same ingrediencje
jak do kiszenia ogórków.Zalewasz solanką i zakrecasz.Odwracasz słoiki do
góry nogami)tak sprawdasz szczelność zakrętek). Jak ukiśnie chowasz przed
tatarzynami. Albo od razu rób w małych słoikach, bo po otwarciu zawartość
słoika "idzie na jeden raz". Pozdr. Maria Tomanek

ExtraVirgonowa tarta sliwkowa tez wyszla pyszna
Co z pigwy?
grzyby-raz jeszcze
fois gra, gulasz watróbkowy
Kiwi