Papryka do sloikow

1. Data: 2004-08-20 09:11:27

Temat: Papryka do sloikow
Od: "juras" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz mozna papryke dostac juz w normalnych cenach i na mnie spadl obowiazek
zrobienia kilku sloikow .Moze macie jakies ciekawe przepisy z papryka
konserwowa ,bede wdzieczny
juras

1. Data: 2004-08-20 09:25:56

Temat: Re: Papryka do sloikow
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zrobienia kilku sloikow .Moze macie jakies ciekawe przepisy z papryka

Ja robię tak:
Zalewa:
5 szklanek wody
1 szklanka octu 10 %
1 szklanka cukru
1 1/2 łyżeczki soli
te składniki zagotować.
Do słoików z papryką włożyć:
1 ząbek czosnku
3 ziela angielskie
1 liść laurowy
kilka ziaren gorczycy
ziarna kopru

Zalać wrzątkiem- zalewą, na wierzch 1 łyżka oleju i gotować 10 minut słoiki z
papryką i zalewą.

Areta
Ps. podobnie robię ogórki konserwowe, tyle, że bez oleju :-)

1. Data: 2004-08-20 09:47:53

Od: "juras" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
.
> Do słoików z papryką włożyć:
> 1 ząbek czosnku
> 3 ziela angielskie
> 1 liść laurowy
> kilka ziaren gorczycy
> ziarna kopru
>
> Zalać wrzątkiem- zalewą, na wierzch 1 łyżka oleju i gotować 10 minut
słoiki z
> papryką i zalewą.
>

> Areta
> Ps. podobnie robię ogórki konserwowe, tyle, że bez oleju :-)

Juz pedze na ryneczek ,DZIEKUJE
Serdecznosci
juras

1. Data: 2004-08-20 09:52:47

Od: "sklerenchyma" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "juras" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
obowiazek
> zrobienia kilku sloikow .Moze macie jakies ciekawe przepisy z papryka

------
samej papryki nie robiłam, za to w Wigilię co rok jemy rybę w "sosie"
paprykowo-cebulowy (podsmażam cebulę, przekładam do garnka, dodaję paprykę,
gotuję, koncetrat pomidorowy, przyprawy). przekładam do słoików,
pasteryzuję.
Skromnie i pysznie :-)
sklerenchyma.

1. Data: 2004-08-20 11:33:55

Od: "Ewusek" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

napisz cos wiecej o tym sosie.... i kiedy jaka rybe dodac :-)

1. Data: 2004-08-21 11:49:22

Od: "sklerenchyma" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

na początek zaznaczę, żem laik. w tym roku robiłam "sos" z 7 kilo papryki
(kroję w paseczki) i prawie 5 kg cebuli (na pół i w talarki). Koncentratu i
ketchupu "na oko", by warzywka pływały. Potem w słoiki - jak już wspomniałam
:D
Moja Mamuś kupuje zazwyczaj filety z mintaja. Nie jestem znawczynią ryb,
stąd cicho szepnę "mnie jest wszystko jedno". Ostatnio nawet zdarza mi się
tylko podgrzać ten sos i zajadać z chlebkiem :-)

1. Data: 2004-08-23 18:09:44

Od: "juras" <j...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >

> Ja robię tak:
> Zalewa:
> 5 szklanek wody
> 1 szklanka octu 10 %
> 1 szklanka cukru
> 1 1/2 łyżeczki soli
> te składniki zagotować.
> Do słoików z papryką włożyć:
> 1 ząbek czosnku
> 3 ziela angielskie
> 1 liść laurowy
> kilka ziaren gorczycy
> ziarna kopru
>
> Zalać wrzątkiem- zalewą, na wierzch 1 łyżka oleju i gotować 10 minut

KAPITALNE PROPORCJE , POLECAM!!!!!!!!!!
Juras

1. Data: 2004-08-31 07:29:14

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (kroję w paseczki) i prawie 5 kg cebuli (na pół i w talarki). Koncentratu
> ketchupu "na oko", by warzywka pływały. Potem w słoiki - jak już

Wielkie, wielkie dzięki za przepis - wczoraj zrobiłam pierwszą partię, ale
będę produkowac dalej.
Jak to ja, nie oparłam się pokusie wprowadzenia zmiany i dodałam jeszcze
jedno warzywo - utartą na grube wiórki marchew, w sumie na ok. 2,5 kg
papryki, 1 kg cebuli dałam 4 wielkie marchewki, jeden pojemnik (z tych
mniejszych) pikantnego kechupu i 3 słoiczki po 180 g koncentaru
pomidorowego, wyszło coś wspaniałego.
Jeszcze raz dziękuję!

pozdrawiam
Basia