Pomidory koktajlowe

1. Data: 2004-08-20 10:11:46

Temat: Pomidory koktajlowe
Od: "Paulinka" <p...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Szukam pomysłu na sałatkę, w której głównym składnikiem będą te małe
pomidory.

Paulinka

1. Data: 2004-08-20 14:24:27

Temat: Re: Pomidory koktajlowe
Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka <p...@N...pl> napisał(a):

> Witam!
>
> Szukam pomysłu na sałatkę, w której głównym składnikiem będą te małe
> pomidory.

Najprostsza - te pomidorki sa bardzo smakowite wiec nie warto zabijac ich
smaku.

pomidorki, umyte i przekrojone na pol
swieze liscie bazylii dobrze umyte i pociapane (duzo)
oliwa z oliwek (jak najlepsza) do smaku
sol i pieprz do smaku
garsc sera Feta.
ew. troche octu do smaku.

Wymieszac, schlodzic i jesc!

Albo pominac ser Feta i podawac do takich prostych kanapek: Na grubej
przasnej (z razowca albo chleba zytniego) grzance posmarowanej maslem z
odrobina wtartego don czosnku (przepuszczonego przez praske) polozyc gruby
plaster sera Mozzarella i posypac nieco czerwona slodka papryka... Spozywac
z ww salatka...Mniam mniam...

1. Data: 2004-08-21 15:52:48

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"eM eL" <b...@g...pl> wrote in message

> oliwa z oliwek (jak najlepsza)

czyli jaka? wiem, ze tez mieszkasz w USA wiec jesli
mozesz podaj nzawe a ja poszperam w sklepach.

iwon(k)a

1. Data: 2004-08-21 17:33:12

Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

$...@i...gaz
> eta.pl...

> czyli jaka? wiem, ze tez mieszkasz w USA wiec jesli
> mozesz podaj nzawe a ja poszperam w sklepach.

W zasadzie wszystko powyzej 12-15 dolarow za pint bedzie OK - dobra oliwa z
oliwek jest zwykle droga :-((( A do takich szybkich salatek, surowych sosow
do spaghetti etc. oliwa powina byc dobra aby nie zostawiala
przykrego "posmaku." Byle oliwa byla "premium select extra-virgin "
albo "extra-virgin", najlepiej "cold press" i nie starsza niz pare miesiecy
do roku - na lepszych oliwach jest nadruk z data wytloczenia.

Do salatek to w szafce aktualnie mamy Notaristefano (from Apulia) kosztowala
$26.99 za pint i La Marcellina Extra Virgin za $44.99 - kupiona w Dean &
Deluca, ale do smazenia, itepe uzywamy znacznie tanszych oliw, tak 8-10
zielonych za pint gwarantuje przyzwoita jakosc, szczegolnie jesli kupowane w
mniejszych sklepikach (greckich, wloskich delikatesach, etc.) Jesli masz
Trader Joe's kolo siebie to oni sprzedaja niezla oliwe za bardzo przyzwoite
pieniadze pod marka Trader Giotto's :-))) i wlasnie tych oliw uzywamy do
smazenia i mniej wymagajacych przepisow.

Uklony

1. Data: 2004-08-21 17:55:11

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"eM eL" <b...@g...pl> wrote in message
(...)
dzieki wielkie!!!! :)

iwon(k)a

1. Data: 2004-08-21 19:29:45

Od: "Arleta" <a...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

"Paulinka" <p...@N...pl> wrote in message
> Witam!
>
> Szukam pomysłu na sałatkę, w której głównym składnikiem będą te małe
> pomidory.

prosze bardzo :
sałata porwac liscie
zielony ogorek -obrac i pokroic w kawałki
małe pomidorki moga byc całe
mozna dodac troszke małej cebuli albo szczypiorku
i polac oliwa z oliwek albo jogurtem

inna wersja :
spinak młody
ogorek zielony
pomidorki małe
jogurt wymieszac z odrobina czosnku i polac
albo tradycyjnie oliwa z oliwek z cytrynka :))

Pozdrawiam
Arleta
--
> Pozdrawiam