Parkiet - KEMPAS (??)

1. Data: 2002-07-24 11:12:02

Temat: Parkiet - KEMPAS (??)
Od: "Racoon" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do osób, które mają zamontowany parkiet
z drewna KEMPAS. Ja się sprawuje ten materiał ?
Podobno należy on do parkietów mało stabilnych, tzn.
ma dużą wrażliwość na wilgotność... (powstają szpary, szczeliny itp)
Tyle teoria :)
Jak to wygląda w praktyce ?
Z góry dziękuje za wskazówki !

Michał

1. Data: 2002-07-24 12:47:56

Temat: Re: Parkiet - KEMPAS (??)
Od: "Tartak sc" <b...@t...mmart.pl> szukaj wiadomości tego autora

To wszystko prawda, Kempas zminia wilgotnosc w przeciagu ok 7 dni, co jest
zabojcze dla calosci parkietu. Taki np. Dousie dla przykladu wilgotnosc
zmienia w czasie 90 dni.
Ale im kupisz krutsze deseczki tym mniej beda pracowaly. Najlepsze da chyba
45 cm, ale ja osobiscie poszukuje 60 cm, bo bardziej mi sie podobaja. No i
wazny jest lakier, chodzi mi nie o jakosc lecz o ostateczny wyglad wyzualny
podlogi. Rozne lakiery roznie barwia podloge, chyba ze ja zaolejujesz
(olejem, ale nie polecam).
Moje pytanie brzmi, skad jestes i jakie firmy odwiedziles, z jakimi cenami
sie spotkales. Chetnie wymienie sie doswiadczeniem, bo wlasnie jestem w
trakcie kupowania wlasnie kempasu.
pozdrawiam

1. Data: 2002-07-24 13:39:43

Od: "Racoon" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Moje źródło cenowe to dwie firmy:
Dąbex 117 zł/m. kw.
DLH 92 zł/m. kw.(od ręki)
Obie firmy z Poznania. Znalazłem dodatkowo firmę Multitrade i kilka innych z
rejonów krakowskich.
Co ciekawe, razem z montażem obie firmy proponują 200-210PLN (wliczone
wszystko)
Przegladałem archiwum grupy rec.dom i misc.budowanie ale niestety nie
znalazłem odpowiedzi
na nurtujące mnie pytanie: jakie wystąpią zmiany przy takich deseczkach 60cm
dł. zima/lato,
ew. dłuższe okresy o podwyższonej wilgotności na przemian z suchymi...

Nie chciałbym miec ladnego parkietu na rok. Z kolei Merbau troche straszy
roznicami w kolorze.
Kempas jest bardziej stonowany.

A moze ktos ma doswiadczenia z utrzymywanie odpowiedniej wilgotności ?
Jak wygląda sprawa w praktyce ? Każdy pokój odrębne urządzenie ?

I jeszcze jedno - ile drewno powinno leżeć w docelowych pomieszczeniach
przed położeniem ?

Pozdrawiam
Michał

1. Data: 2002-07-24 13:59:50

Od: "Tartak sc" <b...@t...mmart.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje źródło cenowe to dwie firmy:
Dąbex 117 zł/m. kw.
DLH 92 zł/m. kw.(od ręki)

DLH SLYSZALEM ZE RACZEJ PARKIECIARZE I LUDZIE Z DOSWIADCZENIEM W EGZOTYKU
NIE POLECAJA.

[...]
W WARSZAWIE CENY OK 85ZL W DLH, A BYLA PROMOCJA CHYBA Z DABEXU ZA 80, ALE
NIE BYLO TOWARU :-)), MONTAZ 40-50 CHEMIA OK 50-60 CZYLI WYCHODZI PODOBNIE.

[...]
POLECALI MI NAWILZACZE POWIETRZA PRZY TEJ KLEPCE. DESKI PRACUJA W SZERZ,
CZYLI DOBRZE JEST KLASC PARKIET TAK BY KLEPKI BYLY ULOZONE W ZDLUZ DLUZSZEJ
SCIANY POKOJU.

Nie chciałbym miec ladnego parkietu na rok. Z kolei Merbau troche straszy
roznicami w kolorze.
Kempas jest bardziej stonowany.
JA BRALEM JESZCZE POD UWAGE BADI, ZUPEL;NIE INNY KOLOR ALE NIE MA Z NIM TYLE
KLOPOTOW.

[...]

SLYSZALEM ZE POWINNO LEZEC Z MIESIAC AL O DZIWO W NIEROZPAKOWANYCH PACZKACH,
NATOMIAST JEDEN GOSC POWIEDZIAL, Z GADKI ZNAL SIE NA RZECZY, ZE PO POLOZENIU
TRZEBA TRZYMAC JE BEZ CYKLINOWANIA JAK NAJDLUZEJ, MIESIAC NAWET DWA, POTEM
SCYKLINOWAC I POMALOWAC. MAM ZAMIAR TAK ZROBIC.

CHYBA JEDNAK ZDECYDUJE SIE NA TO DLH, BO INNI ZA BARDZO SCIEMNIAJA.
DODAM ZE BADI W WARSZAWIE W FIRMIE DREWEX O DRUBOSCI 21MM KOSZTUJE 107 ZL.
Pozdrawiam
Michał

1. Data: 2002-07-30 06:20:22

Od: "DarekT" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może wstaw jakieś nawiewające ogrzewacze na ropę lub prąd, musisz mieć 2 % inaczej
będą problemy, naturalnym sposobem będzie to długo trwało, popatrz na stronę
http://www.modus-parkiet.com.pl/ w dziale usługi
darek
www.renesansowepodlogi.com

Użytkownik Tartak sc <b...@t...mmart.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ai3np9$4qf$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-08-09 13:13:25

Od: "Harpie" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Sklepie Bomi na Puławskiej 17 (Europlex Warszawa) ułożony jest kempas.
Zadziwiająca wytrzymałość ludzie łażą w zabrudzonych buciorach, jeżdzą
wuzkami.... Ale pomiędzy każdą klepką jest tak jakby fuga może
elastyczna....

> [...]
> do tych bardziej wrażliwych...
> Stąd moje rozterki. Bo jedna rzecz to tak jak piszesz kontrola warunkó w
> pomieszczeniach,
> czyli temperatura + wilgotność, a zupełnie inną sprawą jest ich
> zapewnienie...
> Czyli urządzenia, które by te parametry regulowały. Oczywiście temperatura
> to sprawa oczywista.
> Kwestia odpowiedniej nastawy grzejników.
> Ale pytanie jak utrzymywac wilgotniść na wspomnianym przez Ciebie poziomie
?

> Pozdrawia i dzięki za podzielenie się uwagami :))

z czego szafki?
Czyszczenie szyb kabiny?
jaka farba do mokrych pomieszczen?
limit czasu przy wydawaniu planow mieszkania?
zmywarka - pomocy