Pascha Cioci Wiery z Wilna

1. Data: 2003-04-17 10:53:45

Temat: Pascha Cioci Wiery z Wilna
Od: "JurekA" <jurdag@....o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani, moze i macie racje. Obie moje babcie juz z tego swiata dawno
odeszly - to dlaczego ich przepisy wielkanocne maja odejsc wraz z nimi?
A ja przynajmniej moge Wam w ten sposob maly swiateczny prezent zrobic
:)

cytuje w oryginale z pozolklego starenkiego zeszytu :)

"Pascha:
- 2 kg dobrze odcisnietego, b. tlustego bialego sera (nie kwasny!)
- 10 calych jaj
- 1/2kg masla
- cukier do smaku, wanilia, rodzynki, skorka pomaranczowa, gruszki,
cykata

Ser przepuscic przez maszynke, potem trzec w misce dodajac po jednym
jajku i po troche masla i cukru. Potem dac wszystko do rondla i trzymac
na ogniu az sie dobrze zagrzeje, ciagle mieszajac i Boze bron nie dac
zagotowac. Jak bedzie masa zagrzana wkroic wanilie, skorke pomaranczowa,
cykatę, itd, wlac do waz i wyniesc na zimno i jesc na drugi dzien."

Od siebie dodam - ze aby Wasza pascha byla rownie smaczna jak nasza
pascha - nalezy troche poeksperymetowac czego dadac wiecej, czego -
ewentualnie mniej, tak jak lubicie ;-)

Smaczengo ;-))

J.

1. Data: 2003-04-17 10:55:58

Temat: Re: Pascha Cioci Wiery z Wilna
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zagotowac. Jak bedzie masa zagrzana wkroic wanilie, skorke pomaranczowa,
> cykatę, itd, wlac do waz i wyniesc na zimno i jesc na drugi dzien."

Piekny przepis, Jurku! Tylko co to jest ta cykata? Mam nadzieje, ze nie o
cykute chodzi ;)

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-04-17 11:07:22

Od: "JurekA" <jurdag@....o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> Tylko co to jest ta cykata? Mam nadzieje, ze
> nie o cykute chodzi ;)

chyba tak - ja jej nie dodaje tak jak i nie dodaje skorki pomaranczowej.
Za to dodaje orzechy (oczyszczone!) ;-)

> Pozdrawiam,

... i ja rowniez,

J ;-)

1. Data: 2003-04-17 11:36:51

Od: "IDa" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko co to jest ta cykata? Mam nadzieje, ze nie o
> cykute chodzi ;)
>
> Pozdrawiam,
> Ania

z tego co pamietam, to chyba skorka pomaranczowa, cytrynowa...

pozdrowienia
IDa

1. Data: 2003-04-17 12:05:13

Od: "flowera" <b...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

"JurekA" <jurdag@....o2.pl> wrote in message
> [...]
>
> Od siebie dodam - ze aby Wasza pascha byla rownie smaczna jak nasza
> pascha - nalezy troche poeksperymetowac czego dadac wiecej, czego -

Dzieki serdeczne juz mi slinka cieknie))))))))))

--
Pozdrawiam )))
Flowercia pograzona w SAPo-ABAPowaniu ;-)

1. Data: 2003-04-17 13:00:09

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

IDa wrote:
> Tylko co to jest ta cykata? Mam nadzieje, ze nie o
>
> z tego co pamietam, to chyba skorka pomaranczowa, cytrynowa...

dobrze pamietasz, a google potrafia zdzialac cuda....

cykata kandyzowane skórki cytronu; skórki melona smażone w miodzie a.
cukrze.
Etym. - wł. succada 'jw.' od succo 'sok'.
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/679D8520C413
F91C412565B7000AFC85.php

Cykata - skórki z pomarańczy, cytryny, melona, arbuza, liście tataraku
pokrojone w kostkę, obsmażone w cukrze, używane do wyrobów cukierniczych.
Była wysoko ceniona w kuchni staropolskiej jako dodatek do różnych ciast,
keksów, pierników i mazurków. Terminem tym określa się też kandyzowane
skórki owoców chińskiego drzewa cytrusowego, zwanego cytronem, uprawianego
na Korsyce, na Sycylii i we Włoszech. Używa się ich do wyrobu likierów i
ciast, a w Chinach i Japonii także do aromatyzowania powietrza w
mieszkaniach.
http://www.kulinaria.pl/slownik.asp?lt=C

pozdr, pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-04-17 13:53:26

Temat: Re: Pascha Cioci Wiery z Wilna -OT
Od: "Maja" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nigdy nie zrozumiem, po co cytowac caly post, zeby dodac jedna linijke od
siebie..

nie jestem modemowcem, ale przegladanie calosci sytowanej i doszukiwanie sie
jakiegos 'dzieki' albo 'ja tez' 'ok' czy cos w tym stylu wyprowadza czasem z
rownowagi..
grrrr

<apel>
nie robcie tego :)
</apel>

z pozdrowieniami,

--
Maja

** Kiedy sie chce szybko pocieszyc kobiete, nalezy ja przede wszystkim wziac
na kolana. **

1. Data: 2003-04-18 05:44:52

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

<a...@p...onet.pl> wrote:

> Piekny przepis, Jurku! Tylko co to jest ta cykata? Mam nadzieje, ze nie o
> cykute chodzi ;)

Cykata to kndyzowana gruba skorka cedratu inaczej cytrona. Takie
zielone, czasem zoltawe, slodkie i pachnace kawalki dodawane do ciast
oraz sluzace do ich ozdabiania. Jako namiastka moze sluzyc kandyzowana
skorka cytryny lub nawet arbuza.

Wladyslaw

1. Data: 2003-04-18 16:36:50

Od: "WMA" <w...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

A nie mozna uzyc tu likworu (czy moze litworu: dokladna nazwa wypadla mi z
pamieci), takie zielone i rosnie w Tatrach i tez sie to kandyzuje i uzywa
jako ozdoba do deserow.

Wacek

1. Data: 2003-04-18 17:27:26

Od: "JurekA" <jurdag@....o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

WMA wrote:
> A nie mozna uzyc tu likworu (czy moze litworu: dokladna nazwa wypadla
> mi z pamieci), takie zielone i rosnie w Tatrach i tez sie to
> kandyzuje i uzywa jako ozdoba do deserow.
>
> Wacek

Pewnie mozna. Ja tego nie dodaje bo nie lubie ;-)

J ;-)

przepis
jak robić pastę chrzanową z jajcami???
schab + mrozona poledwiczka - pomozecie ? :)
przepis na pasche
Tołpyga