Paski Keto-Diastix

1. Data: 2004-02-02 15:54:31

Temat: Paski Keto-Diastix
Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam dziś testy paskowe do oznaczania stężenia glukozy i ciał ketonowych
w moczu. Na ulotce nie ma informacji, czy badanie należy wykonać o
określonej porze dnia, np. rano. Czy to jest obojętne kiedy się test
przeprowadza ?

--
Eva Sheers

2. Data: 2004-02-02 16:00:00

Temat: Re: Paski Keto-Diastix
Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Evunia" <j...@s...net> napisał w wiadomości
> [...]
> w moczu. Na ulotce nie ma informacji, czy badanie należy wykonać o
> określonej porze dnia, np. rano. Czy to jest obojętne kiedy się test

Nie jest obojetne.Test rob rano.
Wtedy jest miarodajny.Hafsa

3. Data: 2004-02-02 16:11:19

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 2 Feb 2004 17:00:00 +0100, na pl.misc.dieta, Hafsa napisał(a):

> Nie jest obojetne.Test rob rano.
> Wtedy jest miarodajny.Hafsa

No, właśnie. Dziękuję :)

--
Eva Sheers

4. Data: 2004-02-02 19:19:48

Od: "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Feb 2004 17:11:19 +0100, Evunia <j...@s...net>
napisał:

> No, właśnie. Dziękuję :)

Co mozna takim testem sprawdzic? Czy posiom glukozy w moczu jest adekwatny
do poziomu glukozy krwi?

--
[s(00)mal]---[gg: 1337396]---[HP-820]
"I zwątpienie w labiryntach samotności...;(" -Grammatik/Wiatrucień

5. Data: 2004-02-02 19:34:02

Od: "Zenon Z." <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w moczu. Na ulotce nie ma informacji, czy badanie należy wykonać o
> określonej porze dnia, np. rano. Czy to jest obojętne kiedy się test

Witam
Rano test wykaże ketony.
Najlepiej cztery godziny po posiłku.
Pozdrówka

6. Data: 2004-02-02 20:55:56

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 02 Feb 2004 20:19:48 +0100, na pl.misc.dieta, s(00)mal napisał(a):

> Co mozna takim testem sprawdzic? Czy posiom glukozy w moczu jest adekwatny
> do poziomu glukozy krwi?

Akurat mnie glukoza nie interesuje, przypadkowo paski jednocześnie testują
i to i tamto. Nie wiem, czy i jak mogłabym wykorzystać znajomośc poziomu
glukozy. Ale chyba poczytam na ten temat coś więcej :)

--
Eva Sheers

7. Data: 2004-02-02 20:58:10

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 2 Feb 2004 20:34:02 +0100, na pl.misc.dieta, Zenon Z. napisał(a):

> Rano test wykaże ketony.
> Najlepiej cztery godziny po posiłku.

Hmm. Czyli u mnie to będzie gdzieś już godzina 12 albo 13, bo na ogół
wstaję o 8 albo 9. Czyli to już nie będzie tak rano.

--
Eva Sheers

8. Data: 2004-02-03 07:57:43

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> napisał w wiadomości
> Co mozna takim testem sprawdzic? Czy posiom glukozy w moczu jest adekwatny
> do poziomu glukozy krwi?

Testem tym sprawdza sie obecnosc cial ketonowych w moczu oraz glukozy.
Glukozy w moczu u zdrowego czlowieka byc nie moze.
Inna sparaw ma sie u cukrzykow, ktorzy maja nefropathie cukrzycowa czyli
uszkodzone klebuszki nerkowe i do tego wysokie poziomy cukru.
Wtedy cukier sie pojawia.W zaawansowanej cukrzycy jest to adekwatne czyli im
wiecej glukozy w moczu tym wyzszy poziom we krwi.Hafsa

9. Data: 2004-02-03 08:06:19

Od: "Jadarek" <dkral@_BEZ_TEGO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No, właśnie. Dziękuję :)

Możesz je pociąć (wzdłuż oczywizda ;-) ) to będziesz miała 100 szt. w cenie
50-ciu...

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral

10. Data: 2004-02-03 08:20:13

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 3 Feb 2004 09:06:19 +0100, na pl.misc.dieta, Jadarek napisał(a):

> Możesz je pociąć (wzdłuż oczywizda ;-) ) to będziesz miała 100 szt. w cenie
> 50-ciu...

Dzięki, w życiu bym na to nie wpadła ;) Może wykorzystam pomysł :)

Przy okazji: zrobiłam test. Wygląda na to, że kwadracik wskazujący na
poziom glukozy zupełnie nie zmienił zabarwienia, a wskaźnik ketonów wskazał
na (nie wiem, którą wartość spod/nad obrazka spisać)... 4 mmol/L (40
mg/dL). Inaczej mówiąc, jeśli ktoś wie, jakie paski mam, jest to 4.
kwadracik odczytu na opakowaniu z paskami.

Pytanie do osób lepiej znających się na tym ode mnie: czy taki wynik jest
OK ? Zakładam, że tak, ale nie wiem, czy powinnam coś zmienić w posiłkach,
żeby "mieć" więcej ketonów, czy cieszyć się, że jest, jak jest i nie
przesadzać ?

--
Eva Sheers

chce schudnac!!