indeks indeksowi nierowny:((

1. Data: 2004-02-02 16:22:48

Temat: indeks indeksowi nierowny:((
Od: "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki dla Chaciura za bardzo optymistycznie nastrajajaca tabele:)

http://kalorie.net/modules.php?name=Indeksglik (hehe, miod - 55IG:))

Jednak czy taki IG bedzie uzyteczny w MM? Montignac do wyliczenia IG liczy
stosunek powierzchni dwoch trojkatow na wykresie. Wierzcholki tego
trojkata to poczatkowa ilosc cukru we krwi - maksymalna ilosc cukru we
krwi - ilosc cukru we krwi po 3 godzinach. Natomiast na tej i wielu innych
stronach IG liczony jest na podstawie o ile zwiekszyl sie poziom cukru we
krwi po spozyciu 50g danego weglowodana.

Czyli to jednak nie to samo... i pewnie dlatego tu sa tak niskie wartosci.

Mimo wszystko jednak strona napaja optymizmem. Zrezygnuje z sacharozy na
rzecz miodu i zobaczymy czy cos sie poprawi:))

BTW Co to jest ładunek glikemiczny? Do tej pory sadzilem, ze to ilosc
wegli w produkcie, ale na tej stronie widze co innego...

BTW Lody to w tej tabeli IG 60. Czyli wystarczy do tych lodow troche
czekolady gorzkiej i juz nie szkodza;) A sama czekolada mleczna ma 56%
wegli... hehe:)

--
[s(00)mal]---[gg: 1337396]---[HP-820]
"I zwątpienie w labiryntach samotności...;(" -Grammatik/Wiatrucień

2. Data: 2004-02-02 16:41:13

Temat: Re: indeks indeksowi nierowny:((
Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 02 Feb 2004 17:22:48 +0100, na pl.misc.dieta, s(00)mal napisał(a):

> BTW Lody to w tej tabeli IG 60. Czyli wystarczy do tych lodow troche
> czekolady gorzkiej i juz nie szkodza;) A sama czekolada mleczna ma 56%
> wegli... hehe:)

Jak to jest możliwe, że połączenie dwóch produktów może sprawić, że ten
"zły" zostanie niejako zneutralizowany ? Proszę mnie oświecić, bo jestem
raczkująca w tym temacie, a takie kombinacje, jeśli słuszne, mogą mi się za
jakiś czas bardzo przydać :) No, chyba, że to żart, a ja sierota go nie
chwytam ;)

--
Eva Sheers

3. Data: 2004-02-02 21:36:44

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> napisał w wiadomości
> Dzieki dla Chaciura za bardzo optymistycznie nastrajajaca tabele:)

cała przyjemność po mojej stronie :)

> [...]
> stronach IG liczony jest na podstawie o ile zwiekszyl sie poziom cukru we
> krwi po spozyciu 50g danego weglowodana.

Myślę że wyjdzie podobnie, między polem trójkąta a wysokością
jest zależność liniowa.

> Czyli to jednak nie to samo... i pewnie dlatego tu sa tak niskie wartosci.

Nie 'siedzę' zbytnio w tych tabelkach, ale sposób liczenia
uważam za poprawny.

> [...]
>
> BTW Co to jest ładunek glikemiczny? Do tej pory sadzilem, ze to ilosc
> wegli w produkcie, ale na tej stronie widze co innego...

http://www.montignac.pl/gl.htm
'Posłużmy się przykładem arbuza do obliczenia GL (obciążenia glikemicznego).
Jego indeks glikemiczny jest dość wysoki, ok 72. Według obliczeń naukowców z
University
of Sydney's Human Nutrition Unit, w 120 gramach arbuza znajduje się 6 gramów
dostępnego
węglowodanu, tak że jego ładunek glikemiczny jest dość niski, 72/100*6=4.32,
zaokrąglony
wynosi 4.'

> BTW Lody to w tej tabeli IG 60. Czyli wystarczy do tych lodow troche
> czekolady gorzkiej i juz nie szkodza;) A sama czekolada mleczna ma 56%
> wegli... hehe:)

Myślę, że lepiej zjeść coś mniej przetworzonego:
ogórka kiszonego albo marchewkę :)

pozdrawiam Chaciur

4. Data: 2004-02-03 07:47:25

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
gramów dostępnego
> węglowodanu, tak że jego ładunek glikemiczny jest dość niski,

Czy w tym wzorze nei powinno być w mianowniku 120, jeśli to w 120 g arbuza
jest 6 g węgli? Nie traktuj tego jak czepianie się, chcę się tylko upewnić,
czy ten sposób wyliczeń, który znam, jest dobry, czy nie bardzo:-)

pzd. Wiedzma:-)

5. Data: 2004-02-03 16:39:10

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiedźma" <w...@t...pl> napisał w wiadomości

> 72/100*6=4.32, zaokrąglony
>
> Czy w tym wzorze nei powinno być w mianowniku 120, jeśli to w 120 g arbuza
> jest 6 g węgli?

wg mnie tak jest ok, 0,72 to stosunek ig produktu do ig glukozy,
ale poczekajmy na S00mala, bo on rośnie na nowego guru glikemicznego

> Nie traktuj tego jak czepianie się,

Nie licz na to i tak wiem co miałaś na myśli! ;)

> chcę się tylko upewnić,
> czy ten sposób wyliczeń, który znam, jest dobry, czy nie bardzo:-)

A jaki znasz? Ze 120 w mianowniku?
Wtedy np biorąc 2x więcej arbuza ładunek by się nie zmieniał
72/120x6=72/240x12

pozdrawiam Chaciur

6. Data: 2004-02-03 17:25:26

Od: "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Feb 2004 22:36:44 +0100, Chaciur <gchat@na_wp.pl> napisał:

> [...]
> gramów dostępnego
> węglowodanu, tak że jego ładunek glikemiczny jest dość niski,

Aha... IG w procentach * ilosc wegli... Dobrze:) Dzieki:)

a ile to moze miec wegli?;))

7. Data: 2004-02-03 17:28:51

Od: "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Feb 2004 17:41:13 +0100, Evunia <j...@s...net>
napisał:

> Jak to jest możliwe, że połączenie dwóch produktów może sprawić, że ten
> "zły" zostanie niejako zneutralizowany ?

A czemu na MM sie chudnie? Czym to jest spowodowane?

> Proszę mnie oświecić, bo jestem
> raczkująca w tym temacie, a takie kombinacje, jeśli słuszne, mogą mi się
> za
> jakiś czas bardzo przydać :)

Np. zupa jakas moze miec IG 30. Jednak na ta zupe skladaja sie skladniki,
ktore np. jeden ma IG 40, drugi IG 20. Ich wspolny IG wyliczysz dodajac do
siebie ŁG i dzielac na liczbe skladnikow.

Dobra, sam montignac pisze o tym w ksiazkach. Jednak zaleca takie
kombinacje dopiero w drugiej fazie. Czemu?

> No, chyba, że to żart, a ja sierota go nie
> chwytam ;)

To chyba nie zart;)

8. Data: 2004-02-03 17:45:32

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Źle mówię- w mianowniku ma być 100. tylko nie zrozumiałam, czemu podałeś,
ile jest węgli w 120 g
arbuza, a nie w np. 100? To mnie zmylilo:-)

pzd. Wiedzma

9. Data: 2004-02-03 18:00:28

Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> BTW Lody to w tej tabeli IG 60. Czyli wystarczy do tych lodow troche
> czekolady gorzkiej i juz nie szkodza;) A sama czekolada mleczna ma 56%

Witam
kilka miesiecy temu zaczytywalem sie indeksami i ladunkami.
Wpisz w google "Glycemic Index " "Glycemic Load " lub GL GI.
Tak, jak wyznaczanie IG i LG, jest zrozumiale /metoda pomiarow z krzywej
cukrowej/, tak wyznaczanie sredniego IG potrawy skladajacej sie z kilku
produktow, jest IMHO bledne. Z tego co przeczytalem, to srednie IG potrawy
czy obiadu oblicza sie tylko z produktow zawierajace W.
Nie rozumiem, dlaczego nie mozna obliczas sredniego IG np dla dwoch
produktow, ktory jeden zawiera W, a drugi nie. Wg mnie z polaczenia takich
produktow powstaje nowy produkt, ktory ma okreslona ilosc W.
Pozdrawiam
maf
-------------------------------
www.optymal-btw.aktis.i.p.pl

10. Data: 2004-02-03 19:51:42

Od: "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Feb 2004 17:39:10 +0100, Chaciur <gchat@na_wp.pl> napisał:

> wg mnie tak jest ok, 0,72 to stosunek ig produktu do ig glukozy,

No bo jest ok... chyba;) IG oznacza o ile procent podniesie sie cukier we
krwi po spozyciu 50g danego produktu. Czyli w sumie zamiast 70 powinno sie
mowic 70%. Dlatego w mianowniku jest 100. Bo IG jest procentem.

> ale poczekajmy na S00mala, bo on rośnie na nowego guru glikemicznego

To ma byc zart?

--
[s(00)mal]---[gg: 1337396]---[zepsute HP-820:((]
"Młodzieniec zanurzył się w Duszy Świata i ujrzał, że Dusza Świata jest

Paski Keto-Diastix
chce schudnac!!
calkiem NTG
co ze spotkaniem wrocławskim?