Pasowanie na ucznie

1. Data: 2008-09-25 08:50:04

Temat: Pasowanie na ucznie
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serecznie,

Jak u Państwa dzieci wygląda uroczystość "pasowanie na ucznia'?
Ja byłam wczoraj na zebraniu w tej sprawie i zastanawiałam sie czy nie
pomyliłam klas, czy przyjęcia dla gości po uroczystości pasowania na ucznia
i występach dzieci to norma, skladanie się na prezenty dla dzieci itd?

Pozdrawiam

Monika

2. Data: 2008-09-25 09:06:54

Temat: Re: Pasowanie na ucznie
Od: Rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| pisze:
> [...]
> i występach dzieci to norma, skladanie się na prezenty dla dzieci itd?

U mnie składało sie z dwóch części. Pierwsza to była część nazwijmy to
rozrywkowo-oficjalna. Część artystyczna dla pierwszaków poprowadzona
przez jakiegoś pana z zewnątrz. Piosenki, niby teatrzyk itp...
Potem przyrzeczenie, rozdanie legitymacji i prezent w postaci
"magicznego ołówka". (Zwykły ołówek, żeby nie było nieporozumień :) )
Trwało to dobrze ponad godzinę.

Później kto chciał to mógł pójść do sali gimnastycznej gdzie były
ciastka, kawa itp... Dokładnie to nie wiem co bo zabrałem się
z dzieciakami do domu.

Przyjęcie było składkowe. Kto mógł to przyniósł sernik, piernik czy
jakieś inne ciasto.

--
pzdr

3. Data: 2008-09-25 10:53:52

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Złota polska jesień. czas urzekania... a *MONI|<A* takie rzeczy z zimna
zębami wydzwania:

> Witam serecznie,
>
> Jak u Państwa dzieci wygląda uroczystość "pasowanie na ucznia'?

Wpierw część oficjalna na sali gimnastycznej:
1. Część artystyczna przygotowana przez II-klasistów (wierszyki, piosenki
itp)
2. Część artystyczna przygotowana przez I-klasistów (wierszyki, piosenki
itp)
3. Poczet sztandarowy i ślubowanie przez reprezentację pierwszaków
4. Przemowa Dyrektora + pasowanie na ucznia (ogromniastym ołówkiem) + dyplom
+ drobne upominki od II klasistów (biret + drobiazg piśmienniczy + ręcznie
robiona zakładka)
5. Część artystyczna przygotowana przez zespół wokalno-taneczny
Tu parę fotek z Myszowego pasowania
http://picasaweb.google.pl/MMMMKi/PasowanieNaUcznia?
authkey=Uy6WQjdoZfQ#

Potem część nieoficjalna w zakamarkach klasy:
1. Przemowa nauczyciela
2. Prezent od rodziców (w naszym przypadku był to słownik z Wesołej Szkoły +
paczka Kinderczekoladek)
3. Poczęstunek przygotowany przez rodziców (ciacha, cukierki, siakieś czipsy
+ coś do picia bez % :) ) Poczęstowano też klasę II w ramach podziękowania
za przyjęcie do grona.

> [...]
> pomyliłam klas, czy przyjęcia dla gości po uroczystości pasowania na
> ucznia i występach dzieci to norma, skladanie się na prezenty dla

A to pewnie zależy od szkoły.
Może być totalna szopka z imprezą dla całego grona pedagogicznego + gości
zewnątrz albo uroczyście, ale w miarę skromnie. IMO tradycja naszej szkoły
jest taka akurat w sam raz. W tym roku występujemy jako II-klasisci :)
Prezent od rodziców - czemu nie, byleby to nie było nic ponad miarę i
finanse wszystkich rodziców. To co dostały nasze dzieci i tak byśmy musieli
zakupić a tak połączyło się przyjemne z pożytecznym :)

*gdaMa*
Mysz 27.02.2000 oraz inszy Szkodnik 22.04.2005
http://picasaweb.google.pl/MMMMKi/BACHORKI2008

4. Data: 2008-09-25 12:16:46

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> musieli
> zakupić a tak połączyło się przyjemne z pożytecznym :)

kwestie finansowe to bardzo delikatna sprawa, początek roku szkolego to też
spore wydatki, a pomimo to durnych pomysów rodziców na wydawanie pieniedzy
nie brakowało.
Ostatecznie na jakiej kwocie sie u Was skonczyło?

Monika

5. Data: 2008-09-25 12:37:49

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> kwestie finansowe to bardzo delikatna sprawa, początek roku szkolego
> to też spore wydatki, a pomimo to durnych pomysów rodziców na

Zgadza się, z tym że u nas pasowanie na pierwszaka organizowane jest w
połowie października w okolicach dnia nauczyciela.

> Ostatecznie na jakiej kwocie sie u Was skonczyło?

Prezent - 30 zł (Słowniczek ortograficzny 25 zł, kinderczekolada 3, torebka
2)
Poczęstunek - ciasta piekły mamy bez zwrotu kosztów, pozostałe składniki
kupione zostały z funduszu klasowego.

W tym roku z klasowego zostały zakupione birety i drobiazgi jako prezenty
dla pierwszaków - średnio ok 5 zł na łba wyszło.

6. Data: 2008-09-25 14:08:08

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> W tym roku z klasowego zostały zakupione birety i drobiazgi jako prezenty
> dla pierwszaków - średnio ok 5 zł na łba wyszło.

ja sie zastanawiam czy te prezenty sa potrzebne? czy nie jest wystarczająco
dużą sprawa dla takiego malego dziecka jest juz samo uczestnictwo w tym
"pasowaniu na ucznia"?

Monika

7. Data: 2008-09-25 14:19:37

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wystarczająco dużą sprawa dla takiego malego dziecka jest juz samo
> uczestnictwo w tym "pasowaniu na ucznia"?

Taaaaaa... powiedź to tym od reklamy z tytą ;)

Magda *gdaMa*

8. Data: 2008-09-25 14:34:59

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Taaaaaa... powiedź to tym od reklamy z tytą ;)

u mojego młodszego dziecka w przedszkolu Pani taki miała sposób na
posłuszeństwo w grupie, jak odpowiesz na pytanie/posprzątasz dostaniesz
nagrodę, cały rok na biurku stał wielki słoik słodyczy, zgadnij czy
ktokolwiek z nią chciał gadać jak nie dostał nagrody. Mozna powiedziec, że
sama sobie ten los zgotowała ;-)

Monika

9. Data: 2008-09-25 15:34:26

Od: waruga <w...@g...plll> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Sep 2008 10:50:04 +0200, MONI|<A napisał(a):

> [...]
> i występach dzieci to norma, skladanie się na prezenty dla dzieci itd?

U nas pasowanie jest 1.IX., bo dla pierwszaka to jest jego najważniejszy
dzień w szkole, a nie po miesiącu. Jak chcą wystąpić i pokazać się rodzicom
to niech występują. Jednak dziecko staje się uczniem 1 września.
Na Śląsku są tyty, to już przyjęcie niepotrzebne. Pierwszaki przychodzą, są
witane takim historycznym starym ręcznym dzwonkiem, przemawia dyrektor,
potem tor przeszkód, pasowanie, ślubowanie, tyty wręczane przez rodziców,
zdjęcia i do domu.
--
waruga

10. Data: 2008-09-25 17:24:52

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rodzicom
> to niech występują. Jednak dziecko staje się uczniem 1 września.

no własnie i tak powinno być

> [...]
> witane takim historycznym starym ręcznym dzwonkiem, przemawia dyrektor,
> potem tor przeszkód, pasowanie, ślubowanie, tyty wręczane przez rodziców,

a co to jest ten tor przeszkód?

Monika

a propos reformy (6 laki itd.)
Skolioza