a propos reformy (6 laki itd.)

1. Data: 2008-09-24 08:51:13

Temat: a propos reformy (6 laki itd.)
Od: "m[...]" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wklejam co dostalem mailem:

Witajcie!

W niedzielę 28 września o 11.00 spotykamy się pod gmachem Ministerstwa
Edukacji al. Szucha 25.

Musimy teraz zmobilizować się WSZYSCY. Przyjdźcie całymi rodzinami.
Zaproście dziadków i znajomych. Wysłaliśmy do MEN-u powiadomienie,
że chcemy w niedzielę wręczyć nasz protest. Chcemy powiedzieć minister
Hall, że NIE ZGADZAMY SIĘ na eksperymenty na naszych dzieciach. Szkoły
nie są gotowe na przyjęcie naszych maluchów. Trzeba wreszcie zacząć
budować przedszkola a nie wyrzucać z nich sześciolatki.

Na stronie www.ratujmaluchy.pl znajdziecie OGŁOSZENIE o wiecu do
wydruku. Powieście je w przedszkolu albo w jego pobliżu.

Jeśli będzie piękna pogoda weźcie ze sobą transparenty, jeśli będzie
padać - kolorowe parasole :) I oczywiście DUŻE MASKOTKI

To są ostatnie rozstrzygające chwile.
Nie możemy się poddać!
Do zobaczenia na wiecu.

Tomek i Karolina
www.ratujmaluchy.pl

P.S. Cały czas namawiajcie znajomych i rodzinę, żeby wysyłali LISTY DO
POSŁÓW (szczegóły na www.ratujmaluchy.pl). To bardzo ważne. Politycy
boją się protestów. Już zaczęli reagować. Nasze szanse rosną z każdym
dniem!

2. Data: 2008-09-24 10:05:33

Temat: Re: a propos reformy (6 laki itd.)
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m[...]" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> wklejam co dostalem mailem:
>
> Witajcie!
>
> W niedzielę 28 września o 11.00 spotykamy się pod gmachem Ministerstwa
> Edukacji al. Szucha 25.

To juz się zrobiło nudne. Weźcie zorganizujcie sobie nauczanie domowe i
żaden minister wam nie podskoczy.

Agnieszka

3. Data: 2008-09-24 11:21:00

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka"...
> Użytkownik "m[...]" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> To juz się zrobiło nudne. Weźcie zorganizujcie sobie nauczanie domowe i
> żaden minister wam nie podskoczy.

Społeczeństwo obywatelskie, słyszała koleżanka Agnieszka kiedyś?
Zdecydowanie wolę tę wersję demokracji, totalna bierność albo robienie tylko
dla siebie w postaci nauczania domowego jest imo dużo gorszym pomysłem.
Fakt, stronkę mają histeryczną w tonie, masa argumentów zupełnie od czapy,
dla wielu tam piszących uczenie poza systemem wydaje się najlepszą opcją -
ale co do meritum w postaci reformy na sześciolatkach mają rację. Bo robiona
jest jak zwykle, czyli byle jak i od d*** strony.

EwaSzy, co chce mieć vacatio legis w konstytucji

4. Data: 2008-09-24 11:31:47

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ale co do meritum w postaci reformy na sześciolatkach mają rację. Bo
> robiona jest jak zwykle, czyli byle jak i od d*** strony.

Prędzej czy później ta reforma i tak zostanie wprowadzona. I niezależnie od
tego czy prędzej czy później - i tak będzie od d*** strony. A tu chodzi
tylko o to, że "nie róbcie tego naszym dzieciom, zróbcie to sobie za 2 (3,
5) lata". To nie jest społeczeństwo obywatelskie, to jest "robienie tylko
dla siebie".

Agnieszka

5. Data: 2008-09-24 11:42:45

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiadomości

Ministerstwa

> Społeczeństwo obywatelskie, słyszała koleżanka Agnieszka kiedyś?

To ja poproszę o wskazanie, jaka jest różnica między "Musimy teraz
zmobilizować się WSZYSCY." a "wprowadzamy reformę bez względu na to czy
wam się podoba czy nie". Ten sam imperatyw kategoryczny. I już. A ja
tego nie lubię. I już.

6. Data: 2008-09-24 11:47:20

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka"

> [...]
> 5) lata". To nie jest społeczeństwo obywatelskie, to jest "robienie tylko

Niekoniecznie. Połowa problemu wynika z braku czasu na... właściwie na
wszystko - bo to są ciągle projekty, nie akty prawne. Niech uchwala zmiany
teraz, przeznaczą odpowiednie pieniądze (ktoś podzielił te 150 mln przez
liczbę szkół?) ale wprowadzą za 3 lata, po wybudowaniu placów zabaw,
zakupieniu stoliczków i wykładzin, dostosowaniu łazienek, napisaniu i
wydaniu podręczników, zorganizowaniu opieki polekcyjnej i wyżywienia.

A i tak powinno się to wsadzić w przedszkola, nie szkoły.

EwaSzy

7. Data: 2008-09-24 11:50:10

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lemonka"

> [...]
> zmobilizować się WSZYSCY." a "wprowadzamy reformę bez względu na to czy
> wam się podoba czy nie". Ten sam imperatyw kategoryczny. I już. A ja

Imperatyw prawny idący za drugim stwierdzeniem. Różnica wręcz kolosalna.

EwaSzy

8. Data: 2008-09-24 11:52:49

Od: "Nixe" <n...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" napisała

> Prędzej czy później ta reforma i tak zostanie wprowadzona.

Skąd ta pewność?

> I niezależnie od tego czy prędzej czy później - i tak będzie od d***
> strony.

Pesymistka ;-P

> A tu chodzi tylko o to, że "nie róbcie tego naszym dzieciom, zróbcie to
> sobie za 2 (3, 5) lata". To nie jest społeczeństwo obywatelskie, to jest
> "robienie tylko dla siebie".

Skąd takie wnioski, że ci ludzie robią to tylko dla siebie? Nigdzie nie
zauważyłam takiego przekazu.
Jeśli uda się im coś wywalczyć, to dzięki temu przetrą szlaki dla kolejnych
protestujących, przy kolejnej ewentualnej próbie zmian reformy.

Pozdrawiam
Nixe

9. Data: 2008-09-24 11:57:20

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@o...eu> napisał w wiadomości

> Skąd takie wnioski, że ci ludzie robią to tylko dla siebie?

Dla mnie na pewno tego nie robią. Ja chcę reformy!

10. Data: 2008-09-24 11:57:49

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zakupieniu stoliczków i wykładzin, dostosowaniu łazienek, napisaniu i
> wydaniu podręczników, zorganizowaniu opieki polekcyjnej i wyżywienia.

Idealistka się znalazła ;-)
Tak proszę pani to nie będzie nigdy, ani w tym roku ani za 10 lat
(sztandarowy przykład to reforma emerytalna, za 4 miesiące odejdą na
emeryturę "nowi" emeryci a przez 10 lat nie udało się wymyślić jak by to
właściwie miało działać). Za 10 lat też będą szkoły, gdzie nie będzie
dywaników, stoliczków, piórniczków i wyżywienia. A i z podręcznikami będzie
na rynku taki sam bajzel jak jest teraz. A sześciolatki w szkołach
funkcjonują "od zawsze" i żyją. W "naszej" podstawówce jest ich 40 (dwie
zerówki), sedesy i umywalki ich nie napadają, opieka jest, głodne nie
chodzą. Jak na jakimś wygwizdowie tego nie ma to od aktu prawnego się nie
pojawi. Chęci trzeba. Chęci do budowania a nie torpedowania.

Agnieszka

Skolioza
Szkoły nie chcą rad rodziców [długie]
Fryzury dla dziecka