Skolioza

1. Data: 2008-09-23 11:54:02

Temat: Skolioza
Od: "monia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mojej 6 letniej córki wykryto skoliozę czy ktoś ma doświadczenia w
leczeniu tej wady ? Prosze o info jak ją z tego można wyciagnac.
Z góry dziekuje.

2. Data: 2008-09-23 12:07:02

Temat: Re: Skolioza
Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

monia <d...@p...onet.pl> napisał:
> U mojej 6 letniej córki wykryto skoliozę czy ktoś ma doświadczenia w
> leczeniu tej wady ? Prosze o info jak ją z tego można wyciagnac.

Jesli to zrobiła szkolna higienistka, to niech lekarz pierwszego kontaktu
da ci skierownie do lekarza rehabilitacji. On dobierze odpowiednie środki,
zwykle jest to gimnastyka grupowa lub indywidualna i ćwiczenia na basenie.
Nie wiem skad jestes, w Krakowie takie cwiczenia mozna robic np. w
KSOSie (Krakowski Szkolny Osrodek Sportowy), albo w Osrodku na
Olszanskiej.

Pozdrowienia,
Lila

3. Data: 2008-09-23 12:13:42

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "monia" ...
>U mojej 6 letniej córki wykryto skoliozę czy ktoś ma doświadczenia w
> leczeniu tej wady ? Prosze o info jak ją z tego można wyciagnac.

Jak i u całej masy dzieci. W zależności od stopnia skrzywienia leczy się od
gimnastyki rehabilitacyjnej po operacje. Prawdopodobieństwo tego ostatniego
jest nikłe, bo to chyba najpowszechniejsza wada rozwojowa u dzieci
szkolnych. W wielu szkołach jest gimnastyka korekcyjna, lekarz badający
dziecko powinien udzielić konkretnych wyjaśnień, w sieci znajdziesz mnóstwo
na ten temat a najprościej: dokładna diagnoza i skierowanie na
rehabilitację, tam coś w rodzaju lekcji poglądowej plus materiały
instruktażowe i bardzo poważne podejście do w sumie prostych, banalnych
wręcz ćwiczeń.
Plus unikanie obciążania kręgosłupa (teczka) i zakaz noszenia na ramieniu/w
jednej ręce teczek, siatek i plecaczków.

EwaSzy

4. Data: 2008-09-24 12:24:22

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Pisząc wyraźnie: powinna nosić dobry wygodny plecak.
I ruchu zażywac.
I gimnastykowac się, pływac, generalnie większość sportów, które rozwijają
symetrycznie.
JaC

-----

> Plus unikanie obciążania kręgosłupa i zakaz noszenia na ramieniu/w jednej ręce
teczek, siatek i plecaczków.

Szkoły nie chcą rad rodziców [długie]
Fryzury dla dziecka
czachy cd. - teraz czapki i kaptury