Re: Skolioza

From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Skolioza
Date: Tue, 23 Sep 2008 14:13:42 +0200

Użytkownik "monia" ...
>U mojej 6 letniej córki wykryto skoliozę czy ktoś ma doświadczenia w
> leczeniu tej wady ? Prosze o info jak ją z tego można wyciagnac.

Jak i u całej masy dzieci. W zależności od stopnia skrzywienia leczy się od
gimnastyki rehabilitacyjnej po operacje. Prawdopodobieństwo tego ostatniego
jest nikłe, bo to chyba najpowszechniejsza wada rozwojowa u dzieci
szkolnych. W wielu szkołach jest gimnastyka korekcyjna, lekarz badający
dziecko powinien udzielić konkretnych wyjaśnień, w sieci znajdziesz mnóstwo
na ten temat a najprościej: dokładna diagnoza i skierowanie na
rehabilitację, tam coś w rodzaju lekcji poglądowej plus materiały
instruktażowe i bardzo poważne podejście do w sumie prostych, banalnych
wręcz ćwiczeń.
Plus unikanie obciążania kręgosłupa (teczka) i zakaz noszenia na ramieniu/w
jednej ręce teczek, siatek i plecaczków.

EwaSzy