Szóstki

1. Data: 2014-02-05 09:48:50

Temat: Szóstki
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jak w szkołach Waszych dzieci podchodzi się do szóstek?

Pamiętam, kiedy wprowadzano szóstki "n" lat temu, to miały być one
zarezerwowane dla szczególnych sukcesów uczniów.
A wydaje mi się, że obecnie są po prostu wciągnięte w zwykłą skalę ocen,
np. ostatnio ze sprawdzianu córa dostała 6= , co mnie trochę rozśmieszyło.

Ewa

2. Data: 2014-02-05 10:22:41

Temat: Re: Szóstki
Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-05 09:48, FEniks pisze:
> Jak w szkołach Waszych dzieci podchodzi się do szóstek?

W szkole do której chodzi moja córka 6 jest od 96% w górę
uzyskanych punktów ze sprawdzianu. W szkole gdzie uczy moja
siostra 6 jest od 101% w górę (w każdym sprawdzianie są
dodatkowe zadania nadobowiązkowe, żeby można było zdobyć
te punkty ponad obowiązkowe 100%).

Pozdr,
--
ŁK

3. Data: 2014-02-05 10:40:12

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-05 10:22, Lukasz Kozicki pisze:

> [...]
> siostra 6 jest od 101% w górę (w każdym sprawdzianie są
> dodatkowe zadania nadobowiązkowe, żeby można było zdobyć

No tak, u córy też na sprawdzianach z reguły są dodatkowe zadania tzw.
"na szóstkę".
Właśnie takie podejście mnie trochę dziwi, bo przecież może się zdarzyć,
że dziecko zrobi zadanie dodatkowe, a np. porobi jakieś błędy w
zadaniach standard. I czasem summa summarum i tak mu wyjdzie ta szóstka,
np. na szynach. ;)
Ja miałam trochę inne wyobrażenie co do zastosowania szóstek, ale chyba
starej daty jestem.

Ewa

4. Data: 2014-02-05 16:53:59

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> np. ostatnio ze sprawdzianu córa dostała 6= , co mnie trochę rozśmieszyło.

Nas, na szczęście, ten problem nie dotyczy... hehe

5. Data: 2014-02-05 20:29:13

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-05 16:53, Qrczak pisze:
> Dnia 2014-02-05 09:48, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Nas, na szczęście, ten problem nie dotyczy... hehe

W 1-3 to zrozumiałe.

Ewa

6. Data: 2014-02-05 21:10:31

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> np. ostatnio ze sprawdzianu córa dostała 6= , co mnie trochę rozśmieszyło.

Wiesz, to ja chyba też już do dinozaurów należę, bo jak byłam w podstawówce
to może raz czy dwa dostałam 6 - wtedy z angielskiego, jako jedyna z klasy
napisałam na 100% słówka. A tak to 6 były ogromną rzadkością.

Zawsze mi się wydawało, że ocena celująca jest dla wybitnych. Ale jak widać
teraz to nie ma większego znaczenia. Alek z angielskiego w tym semestrze
przyniósł dwie celujące, a ja wcale nie wiem za co ;)
Z naszego szkolnego systemu oceniania wyczytałam, że:
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
a) opanował wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania
przedmiotu w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne
uzdolnienia,
b) wykorzystuje zdobyte wiadomości i umiejętności w rozwiązywaniu problemów
teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy,
c) rozwiązuje zadania nietypowe, wykraczające poza pogram nauczania danej
klasy,
d) osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach
sportowych i innych, kwalifikujących do finałów wojewódzkich (regionalnych)
albo krajowych

A z doświadczenia innych rodziców ze starszych klas zdążyłam się dowiedzieć,
że ocena, zwłaszcza końcowo semestralna/roczna potrafi być oceną uznaniową.
Dziecku wychodzi 5, idzie do nauczyciela, że chciałoby mieć 6, dostaje
zadanie nadprogramowe i dostaje 6 na koniec semestru...

Jaka tu sprawiedliwość ? Ocena nie jest odzwierciedleniem wiedzy i
umiejętności dziecka...
Teraz 6 rozdaje się łatwo. Wydaje mi się, że wystarczy że na sprawdzianie
dziecko wypadnie nieco lepiej na tle klasy i celująca gwarantowana ;)

Justyna Vicky S.

7. Data: 2014-02-05 21:29:43

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-05 21:10, Justyna Vicky S. pisze:

> [...]
> d) osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach
> sportowych i innych, kwalifikujących do finałów wojewódzkich

O, tyle to ja też wyczytałam. ;) Ciekawa byłam, jaka jest praktyka w
innych szkołach. Niemniej śmieszy mnie ocena 6 na szynach. ;)

> [...]
> Teraz 6 rozdaje się łatwo. Wydaje mi się, że wystarczy że na
> sprawdzianie dziecko wypadnie nieco lepiej na tle klasy i celująca

No widzisz, to pewnie zależy od nauczyciela. Pani od plastyki nie
postawiła Mai na semestr celującej, pomimo wygranego konkursu i
cząstkowych ocen 5/6.

Ewa

8. Data: 2014-02-05 21:34:31

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O, tyle to ja też wyczytałam. ;) Ciekawa byłam, jaka jest praktyka w
> innych szkołach. Niemniej śmieszy mnie ocena 6 na szynach. ;)

Tak. Trochę dziwnie i śmiesznie to wygląda :)

> No widzisz, to pewnie zależy od nauczyciela. Pani od plastyki nie
> postawiła Mai na semestr celującej, pomimo wygranego konkursu i
> cząstkowych ocen 5/6.

Oj to sobie porozmawiam z panią A.M. przy okazji konkursu wielkanocnego ;)
Ostatnio jak widziała wyniki i usłyszała, że Maja zajęla 1 miejsce to bardzo
ją chwaliła :)
J.

9. Data: 2014-02-05 21:38:52

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W 1-3 to zrozumiałe.

To ja może jeszcze raz powtórzę. Nie dotyczy.

10. Data: 2014-02-05 21:43:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-05 21:34, Justyna Vicky S. pisze:

> Oj to sobie porozmawiam z panią A.M. przy okazji konkursu
> wielkanocnego ;)

Nigdy w życiu! Tego by brakowało.

> Ostatnio jak widziała wyniki i usłyszała, że Maja zajęla 1 miejsce to
> bardzo ją chwaliła :)

Problem jest taki, że ta moja gapcia się nie upomni o swoje. Ale nie
widzę też, żeby jej jakoś specjalnie zależało, więc i ja nie wkraczałam.

Ewa

testując trzecioklasistów - OBUT 2014
Tylko odbić się od dna...
www.vampisoft.com - serwis dla dzieci