« poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2014-02-05 09:48:50
Temat: SzóstkiJak w szkołach Waszych dzieci podchodzi się do szóstek?
Pamiętam, kiedy wprowadzano szóstki "n" lat temu, to miały być one
zarezerwowane dla szczególnych sukcesów uczniów.
A wydaje mi się, że obecnie są po prostu wciągnięte w zwykłą skalę ocen,
np. ostatnio ze sprawdzianu córa dostała 6= , co mnie trochę rozśmieszyło.
Ewa
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
2. Data: 2014-02-05 10:22:41
Temat: Re: SzóstkiW dniu 2014-02-05 09:48, FEniks pisze:
> Jak w szkołach Waszych dzieci podchodzi się do szóstek?
W szkole do której chodzi moja córka 6 jest od 96% w górę
uzyskanych punktów ze sprawdzianu. W szkole gdzie uczy moja
siostra 6 jest od 101% w górę (w każdym sprawdzianie są
dodatkowe zadania nadobowiązkowe, żeby można było zdobyć
te punkty ponad obowiązkowe 100%).
Pozdr,
--
ŁK
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
3. Data: 2014-02-05 10:40:12
Temat: Re: SzóstkiW dniu 2014-02-05 10:22, Lukasz Kozicki pisze:
> W dniu 2014-02-05 09:48, FEniks pisze:
>> Jak w szkołach Waszych dzieci podchodzi się do szóstek?
>
> W szkole do której chodzi moja córka 6 jest od 96% w górę
> uzyskanych punktów ze sprawdzianu. W szkole gdzie uczy moja
> siostra 6 jest od 101% w górę (w każdym sprawdzianie są
> dodatkowe zadania nadobowiązkowe, żeby można było zdobyć
> te punkty ponad obowiązkowe 100%).
No tak, u córy też na sprawdzianach z reguły są dodatkowe zadania tzw.
"na szóstkę".
Właśnie takie podejście mnie trochę dziwi, bo przecież może się zdarzyć,
że dziecko zrobi zadanie dodatkowe, a np. porobi jakieś błędy w
zadaniach standard. I czasem summa summarum i tak mu wyjdzie ta szóstka,
np. na szynach. ;)
Ja miałam trochę inne wyobrażenie co do zastosowania szóstek, ale chyba
starej daty jestem.
Ewa
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
4. Data: 2014-02-05 16:53:59
Temat: Re: SzóstkiDnia 2014-02-05 09:48, obywatel FEniks uprzejmie donosi:
> Jak w szkołach Waszych dzieci podchodzi się do szóstek?
>
> Pamiętam, kiedy wprowadzano szóstki "n" lat temu, to miały być one
> zarezerwowane dla szczególnych sukcesów uczniów.
> A wydaje mi się, że obecnie są po prostu wciągnięte w zwykłą skalę ocen,
> np. ostatnio ze sprawdzianu córa dostała 6= , co mnie trochę rozśmieszyło.
Nas, na szczęście, ten problem nie dotyczy... hehe
Q
--
nie wiem, nie znam się, zarobiona jestem
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
5. Data: 2014-02-05 20:29:13
Temat: Re: SzóstkiW dniu 2014-02-05 16:53, Qrczak pisze:
> Dnia 2014-02-05 09:48, obywatel FEniks uprzejmie donosi:
>> Jak w szkołach Waszych dzieci podchodzi się do szóstek?
>>
>> Pamiętam, kiedy wprowadzano szóstki "n" lat temu, to miały być one
>> zarezerwowane dla szczególnych sukcesów uczniów.
>> A wydaje mi się, że obecnie są po prostu wciągnięte w zwykłą skalę ocen,
>> np. ostatnio ze sprawdzianu córa dostała 6= , co mnie trochę
>> rozśmieszyło.
>
> Nas, na szczęście, ten problem nie dotyczy... hehe
W 1-3 to zrozumiałe.
Ewa
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
6. Data: 2014-02-05 21:10:31
Temat: Re: Szóstki
Użytkownik "FEniks" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
news:52f1faf0$0$2367$65785112@news.neostrada.pl...
> Jak w szkołach Waszych dzieci podchodzi się do szóstek?
>
> Pamiętam, kiedy wprowadzano szóstki "n" lat temu, to miały być one
> zarezerwowane dla szczególnych sukcesów uczniów.
> A wydaje mi się, że obecnie są po prostu wciągnięte w zwykłą skalę ocen,
> np. ostatnio ze sprawdzianu córa dostała 6= , co mnie trochę rozśmieszyło.
>
>
Wiesz, to ja chyba też już do dinozaurów należę, bo jak byłam w podstawówce
to może raz czy dwa dostałam 6 - wtedy z angielskiego, jako jedyna z klasy
napisałam na 100% słówka. A tak to 6 były ogromną rzadkością.
Zawsze mi się wydawało, że ocena celująca jest dla wybitnych. Ale jak widać
teraz to nie ma większego znaczenia. Alek z angielskiego w tym semestrze
przyniósł dwie celujące, a ja wcale nie wiem za co ;)
Z naszego szkolnego systemu oceniania wyczytałam, że:
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
a) opanował wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania
przedmiotu w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne
uzdolnienia,
b) wykorzystuje zdobyte wiadomości i umiejętności w rozwiązywaniu problemów
teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy,
c) rozwiązuje zadania nietypowe, wykraczające poza pogram nauczania danej
klasy,
d) osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach
sportowych i innych, kwalifikujących do finałów wojewódzkich (regionalnych)
albo krajowych
A z doświadczenia innych rodziców ze starszych klas zdążyłam się dowiedzieć,
że ocena, zwłaszcza końcowo semestralna/roczna potrafi być oceną uznaniową.
Dziecku wychodzi 5, idzie do nauczyciela, że chciałoby mieć 6, dostaje
zadanie nadprogramowe i dostaje 6 na koniec semestru...
Jaka tu sprawiedliwość ? Ocena nie jest odzwierciedleniem wiedzy i
umiejętności dziecka...
Teraz 6 rozdaje się łatwo. Wydaje mi się, że wystarczy że na sprawdzianie
dziecko wypadnie nieco lepiej na tle klasy i celująca gwarantowana ;)
Pozdrawiam,
--
Justyna Vicky S.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
7. Data: 2014-02-05 21:29:43
Temat: Re: SzóstkiW dniu 2014-02-05 21:10, Justyna Vicky S. pisze:
>
> Wiesz, to ja chyba też już do dinozaurów należę, bo jak byłam w
> podstawówce to może raz czy dwa dostałam 6 - wtedy z angielskiego,
> jako jedyna z klasy napisałam na 100% słówka. A tak to 6 były ogromną
> rzadkością.
>
> Zawsze mi się wydawało, że ocena celująca jest dla wybitnych. Ale jak
> widać teraz to nie ma większego znaczenia. Alek z angielskiego w tym
> semestrze przyniósł dwie celujące, a ja wcale nie wiem za co ;)
> Z naszego szkolnego systemu oceniania wyczytałam, że:
> Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
> a) opanował wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania
> przedmiotu w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne
> uzdolnienia,
> b) wykorzystuje zdobyte wiadomości i umiejętności w rozwiązywaniu
> problemów teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej
> klasy,
> c) rozwiązuje zadania nietypowe, wykraczające poza pogram nauczania
> danej klasy,
> d) osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach
> sportowych i innych, kwalifikujących do finałów wojewódzkich
> (regionalnych) albo krajowych
>
O, tyle to ja też wyczytałam. ;) Ciekawa byłam, jaka jest praktyka w
innych szkołach. Niemniej śmieszy mnie ocena 6 na szynach. ;)
> A z doświadczenia innych rodziców ze starszych klas zdążyłam się
> dowiedzieć, że ocena, zwłaszcza końcowo semestralna/roczna potrafi być
> oceną uznaniową. Dziecku wychodzi 5, idzie do nauczyciela, że
> chciałoby mieć 6, dostaje zadanie nadprogramowe i dostaje 6 na koniec
> semestru...
>
> Jaka tu sprawiedliwość ? Ocena nie jest odzwierciedleniem wiedzy i
> umiejętności dziecka...
> Teraz 6 rozdaje się łatwo. Wydaje mi się, że wystarczy że na
> sprawdzianie dziecko wypadnie nieco lepiej na tle klasy i celująca
> gwarantowana ;)
No widzisz, to pewnie zależy od nauczyciela. Pani od plastyki nie
postawiła Mai na semestr celującej, pomimo wygranego konkursu i
cząstkowych ocen 5/6.
Ewa
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
8. Data: 2014-02-05 21:34:31
Temat: Re: Szóstki
Użytkownik "FEniks" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
news:52f29f35$0$2160$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>
> O, tyle to ja też wyczytałam. ;) Ciekawa byłam, jaka jest praktyka w
> innych szkołach. Niemniej śmieszy mnie ocena 6 na szynach. ;)
Tak. Trochę dziwnie i śmiesznie to wygląda :)
>> Jaka tu sprawiedliwość ? Ocena nie jest odzwierciedleniem wiedzy i
>> umiejętności dziecka...
>> Teraz 6 rozdaje się łatwo. Wydaje mi się, że wystarczy że na sprawdzianie
>> dziecko wypadnie nieco lepiej na tle klasy i celująca gwarantowana ;)
>
> No widzisz, to pewnie zależy od nauczyciela. Pani od plastyki nie
> postawiła Mai na semestr celującej, pomimo wygranego konkursu i
> cząstkowych ocen 5/6.
Oj to sobie porozmawiam z panią A.M. przy okazji konkursu wielkanocnego ;)
Ostatnio jak widziała wyniki i usłyszała, że Maja zajęla 1 miejsce to bardzo
ją chwaliła :)
J.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
9. Data: 2014-02-05 21:38:52
Temat: Re: SzóstkiDnia 2014-02-05 20:29, obywatel FEniks uprzejmie donosi:
> W dniu 2014-02-05 16:53, Qrczak pisze:
>> Dnia 2014-02-05 09:48, obywatel FEniks uprzejmie donosi:
>>> Jak w szkołach Waszych dzieci podchodzi się do szóstek?
>>>
>>> Pamiętam, kiedy wprowadzano szóstki "n" lat temu, to miały być one
>>> zarezerwowane dla szczególnych sukcesów uczniów.
>>> A wydaje mi się, że obecnie są po prostu wciągnięte w zwykłą skalę ocen,
>>> np. ostatnio ze sprawdzianu córa dostała 6= , co mnie trochę
>>> rozśmieszyło.
>>
>> Nas, na szczęście, ten problem nie dotyczy... hehe
>
> W 1-3 to zrozumiałe.
To ja może jeszcze raz powtórzę. Nie dotyczy.
Q
--
nie wiem, nie znam się, zarobiona jestem
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
10. Data: 2014-02-05 21:43:38
Temat: Re: SzóstkiW dniu 2014-02-05 21:34, Justyna Vicky S. pisze:
>
> Oj to sobie porozmawiam z panią A.M. przy okazji konkursu
> wielkanocnego ;)
Nigdy w życiu! Tego by brakowało.
> Ostatnio jak widziała wyniki i usłyszała, że Maja zajęla 1 miejsce to
> bardzo ją chwaliła :)
Problem jest taki, że ta moja gapcia się nie upomni o swoje. Ale nie
widzę też, żeby jej jakoś specjalnie zależało, więc i ja nie wkraczałam.
Ewa
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |