Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Szóstki
Date: Wed, 5 Feb 2014 21:10:31 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 47
Message-ID: <lcu5ua$8ls$1@node1.news.atman.pl>
References: <52f1faf0$0$2367$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 79.110.200.149
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1391631114 8892 79.110.200.149 (5 Feb 2014 20:11:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Feb 2014 20:11:54 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 140205-0, 2014-02-05), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:47477
Ukryj nagłówki
Użytkownik "FEniks" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
news:52f1faf0$0$2367$65785112@news.neostrada.pl...
> Jak w szkołach Waszych dzieci podchodzi się do szóstek?
>
> Pamiętam, kiedy wprowadzano szóstki "n" lat temu, to miały być one
> zarezerwowane dla szczególnych sukcesów uczniów.
> A wydaje mi się, że obecnie są po prostu wciągnięte w zwykłą skalę ocen,
> np. ostatnio ze sprawdzianu córa dostała 6= , co mnie trochę rozśmieszyło.
>
>
Wiesz, to ja chyba też już do dinozaurów należę, bo jak byłam w podstawówce
to może raz czy dwa dostałam 6 - wtedy z angielskiego, jako jedyna z klasy
napisałam na 100% słówka. A tak to 6 były ogromną rzadkością.
Zawsze mi się wydawało, że ocena celująca jest dla wybitnych. Ale jak widać
teraz to nie ma większego znaczenia. Alek z angielskiego w tym semestrze
przyniósł dwie celujące, a ja wcale nie wiem za co ;)
Z naszego szkolnego systemu oceniania wyczytałam, że:
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
a) opanował wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania
przedmiotu w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne
uzdolnienia,
b) wykorzystuje zdobyte wiadomości i umiejętności w rozwiązywaniu problemów
teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy,
c) rozwiązuje zadania nietypowe, wykraczające poza pogram nauczania danej
klasy,
d) osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach
sportowych i innych, kwalifikujących do finałów wojewódzkich (regionalnych)
albo krajowych
A z doświadczenia innych rodziców ze starszych klas zdążyłam się dowiedzieć,
że ocena, zwłaszcza końcowo semestralna/roczna potrafi być oceną uznaniową.
Dziecku wychodzi 5, idzie do nauczyciela, że chciałoby mieć 6, dostaje
zadanie nadprogramowe i dostaje 6 na koniec semestru...
Jaka tu sprawiedliwość ? Ocena nie jest odzwierciedleniem wiedzy i
umiejętności dziecka...
Teraz 6 rozdaje się łatwo. Wydaje mi się, że wystarczy że na sprawdzianie
dziecko wypadnie nieco lepiej na tle klasy i celująca gwarantowana ;)
Pozdrawiam,
--
Justyna Vicky S.
|