Paulownia

1. Data: 2002-03-14 16:16:16

Temat: Paulownia
Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Czy ktoś zna może jakąś szkółkę albo centrum ogrodnicze , gdzie można kupić
paulownię (Paulownia tomentosa). W Gartexie koło Krakowa będą mieć
prawdopodobnie dopiero w sierpniu .

Lech

2. Data: 2002-03-14 16:44:37

Temat: Re: Paulownia
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś zna może jakąś szkółkę albo centrum ogrodnicze , gdzie można
kupić
> paulownię (Paulownia tomentosa). W Gartexie koło Krakowa będą mieć
> prawdopodobnie dopiero w sierpniu .

Zobacz tutaj:
http://www.zszp.org.pl/html/szkolki/index.htm
ew.
http://www.tiliaplus.sk/listnate.html
lub nasiona z:
NLZPAU1 Paulownia tomentosa
Paulownia puszysta Słowenia 0,25 2,60 20,00
Drzewo do 20m wysokości. Trój - pięcioklapowe liście do 50cm długości.
Fioletoworóżowe, pachnące kwiaty zebrane w długie (40cm) wiechy. W ostre
zimy może przemarznąć, lecz dobrze regeneruje.
http://www.florpak.pl/lisciaste_import.doc

http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_13_27.asp
--
Pozdr. Jerzy
NIE słuchaj głupich rad. Do wszystkiego i tak musisz dojść sam.

3. Data: 2002-03-14 21:34:57

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a6qjmi$l7i$...@s...icm.edu.pl...
> [...]

> Fioletoworóżowe, pachnące kwiaty zebrane w długie (40cm) wiechy. W ostre
> zimy może przemarznąć, lecz dobrze regeneruje.

Z nasion łatwo się mnoży , kielkuja chyba wszystkie wysiane nasiona.
Pozdrówka

--
Kronopio
ICQ 82543201

4. Data: 2002-03-14 22:18:17

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Kronopio

> [...]
> http://www.florpak.pl/lisciaste_import.doc

Z nasion łatwo się mnoży , kielkuja chyba wszystkie wysiane nasiona.

mimo kilkakrotnych opryskow przeciwko grzybom.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl

5. Data: 2002-03-14 22:40:38

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
napisał:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJCELCDBAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...
> [...]
> Kronopio

> mimo kilkakrotnych opryskow przeciwko grzybom.
> Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich

Jak bardzo później?
Ja ją podlewam i opryskuję wywarem z czosnku i na razie (odpukać) nic się
złego nie dzieje.
Ale stracha mi napędziłeś , tak na dobranoc , już słyszę jak zżera ją grzyb
:-(

Pozdrawiam słysząc głosy
--
Kronopio
ICQ 82543201

6. Data: 2002-03-14 23:32:19

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Kronopio
(...)
> [...]
złego nie dzieje.
Ale stracha mi napędziłeś , tak na dobranoc , już słyszę jak zżera ją grzyb

To sa moje doswiadczenia z tamtego roku.
Nasiona dostalem od Janka Turulskiego

7. Data: 2002-03-15 07:42:31

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje Paulownie też rewelacyjnie kiełkowały - było koło setki roślinek - i po
pikowaniu nieźle przyrastały ale ze względu na ilość roślin i łatwość ochrony
przed mrozem trzymałem je w doniczkach i problemy pojawiły się przy
przechowywaniu zimą - zauważyłem że sa wrażliwe na zalanie i wilgoć w podłozu
podczas zimy. Po dwóch zimach z setki roślin zostało ok 30 ale wtedy rosły juz
swietnie- duże przyrosty - piękne ogromno omszone liście - ale kwiatów nie
zobaczyłem nigdy.
pozdr
Jack

8. Data: 2002-03-15 10:14:26

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

<w...@p...onet.pl> wrote in message
> Moje Paulownie też rewelacyjnie kiełkowały
Po dwóch zimach z setki roślin zostało ok 30 ale wtedy rosły juz
> swietnie- duże przyrosty - piękne ogromno omszone liście - ale kwiatów nie
> zobaczyłem nigdy.

A ile teraz mają lat? Gdzieś czytałam, że siane zakwitną po kilkunastu ( 20)
latach.

Majka

9. Data: 2002-03-15 11:18:36

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Po dwóch zimach z setki roślin zostało ok 30 ale wtedy rosły juz
>
> A ile teraz mają lat? Gdzieś czytałam, że siane zakwitną po kilkunastu ( 20)

Ostatni raz widziałem "moje" Paulownie 5 lat temu - wyprowadzałem się więc
wszystkie rośliny w pojemnikach sprzedałem lub rozdałem - co z nimi teraz nie
mam pojęcia.
pozdr. Jack.

OT: allegro
GardenMat??? Ktos wie?