Peklosól - Potrzebne informacje

1. Data: 2004-05-26 07:53:23

Temat: Peklosól - Potrzebne informacje
Od: "D...@a...pl" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do niedawna w marketach była peklosól (produkcja chyba interjarek).
Używałem jej z powodzeniem do wyrobu domowych wędlin.
Po tym jak w TVN "ujawnili ten środek chemiczny" ;-) nigdzie nie mogę go
kupić.
Czy ktoś wie gdzie w Łodzi to dostane albo czy jest jakiś zamiennik.

Pozdrawiam

Duży Miś

1. Data: 2004-05-26 12:18:21

Temat: Re: Peklosól - Potrzebne informacje
Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Użytkownik "D...@a...pl" <D...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kupić.
> Czy ktoś wie gdzie w Łodzi to dostane albo czy jest jakiś zamiennik.

Sól + saletra.
Kupiłem ostatnio 2kg peklosoli i mam zapas na 100 kg mięsa :))
Poszukaj na rynku/jarmarku w mniejszych miastach. Ostatnio w Małkini (tam
sie to nazywa "dzień dyszla") zaopatrzyłem się w sól, osłonki, siatki,
termometry, igły do nastrzyku. Słowem wszystko co niezbędne.
Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2004-05-26 14:14:39

Od: "D...@a...pl" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> termometry, igły do nastrzyku. Słowem wszystko co niezbędne.
> Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.

Dzięki spróbuje

Duży Miś

1. Data: 2004-05-26 14:17:31

Od: "D...@a...pl" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Użytkownik "D...@a...pl" <D...@i...pl> napisał w wiadomości
>

> Sól + saletra.

A czy są jakieś konkretne proporcje wagowe/objętościowe ?

Duży Miś

1. Data: 2004-05-26 15:28:48

Temat: Re: Peklosól - 1 kg do dyspozycji
Od: "zowisia2" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

D...@a...pl wrote:
/.../
> A czy są jakieś konkretne proporcje wagowe/objętościowe ?
---------
Mam 1 zbedne op. (1 kg), moge wyslac za symboliczna oplata
i pokryciem kosztow wysylki ... Mnie sie nie przyda.
Pisz na priv, jesli Ci sie nie uda dostac blizej.

Przepisu jak stosowac na opakowaniu nie ma,
ale ktos moze doradzi.

pzdr. :))
--
zowisia

1. Data: 2004-05-26 16:56:37

Od: "RaV" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

> A czy są jakieś konkretne proporcje wagowe/objętościowe ?

Do wędzonek 200-220 g/10 kg mięsa do peklowania na mokro. Na sucho daję
trochę więcej - ok 300 g/10 kg mięsa. Po zapeklowaniu oczywiście nastrzyk
solanką. Do kiełbas daję tyle co w recepturze.

1. Data: 2004-05-26 18:04:28

Od: "DuzyMis" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RaV" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> solanką. Do kiełbas daję tyle co w recepturze.

> Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.

Zaszło małe nie porozumienie. Wiem jakie są proporcje w użyciu gotowej
peklosoli :-)
Moje pytanie dotyczyło "domowej produkcji" peklosoli ponieważ w wątku wyżej
zaproponowoano zamiennik w postaci * sól + saletra *. Pytanie moje brzmi
jaki stosunek wagowy/objętościowy jest soli do saletry w peklosoli.
Przepraszam za niedpowiedzenie ale dzięki za zainteresowanie i odpowiedź :-)

Pozdrawiam
Duży Miś

sos koperkowy
chleb skrobiowy