Pelargonie- jak przezimować?

1. Data: 2003-08-27 13:20:22

Temat: Pelargonie- jak przezimować?
Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!
podobno pelargonie są jednoroczne, a ja słyszałam, że można je przezimować.
posiadam pięk nie kwitnącą pelargonie miniaturową lub podobno angielską.
Pozdarwiam
Dorota

2. Data: 2003-08-28 10:18:14

Temat: Re: Pelargonie- jak przezimować?
Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> podobno pelargonie są jednoroczne

wroga propaganda ;-)
jak najbardziej są wieloletnie ( przypomnę - ulubione rośliny domowe naszych
wiejskich babć).
Traktujemy je jako jednoroczne, jeśli nie mamy warunków do ich
przechowywania albo nam się nie chce :)
Przed zimą trzeba przyciąć trochę pędy (można z nich zrobić sadzonki) i
postawić w chłodnym miejscu, nawet klatka schodowa się nadaje, jeśli nie
jest bardzo ogrzewana. Podlewać skąpo, tak żeby nie zasuszyć bryły
korzeniowej.
Na wiosnę przesadzić do świeżej ziemi, przyciąć krótko to co zostało na zimę
(i to co podczas zimy wyrosło, bo pewnie będzie blade i wyciągnięte) - i do
słoneczka!

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2003-08-31 12:38:22

Temat: Odp: Pelargonie- jak przezimować?
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota <d...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:biib33$mfq$...@n...onet.pl...
> [...]
przezimować.
> posiadam pięk nie kwitnącą pelargonie miniaturową lub podobno angielską.

Na zime przetrzymac w chlodnym pokoju.

Elfir

4. Data: 2003-09-01 14:06:35

Od: "Jarosław Błaszkowski" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pod koniec sierpnia można pobrać sadzonki, ukorzenić (zajmują wtedy mniej
miejsca niż doniczka) i przetrzymać do wiosny na jasnym oknie żeby się nie
wyciągnęły. Wiosną będą zdrowsze niż przezimowana roślina mateczna. Mogą być
tylko problemy z ukorzenieniem. Najlepszy jest perlit (białe kamyczki
podobne do pumeksu). Doniczkę z sadzonkami okrywa się cienką folią, raz
dziennie zdejmuje się ją na kilka minut. Niezbędne jest spryskiwanie z
ręcznego opryskiwacza.

--

Pozdrowienia,
----------------------------------