Re: Pernazyna

From: "Maja" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Pernazyna
Date: 23 Nov 2006 11:32:18 -0800

Dawid napisał(a):
> Czytalem watek osobowosc schizoidalna i tam autorowi przypisali pernazyne .Ja
> dostalem to samo .Czy to powszechne ze na ta bolaczke sie przypisuje ten lek?
> Jak juz pisalem pozbylem sie glownych zagrozen a skutki uboczne pernazyny
> uniemozliwiaja mi funkcjonowanie ( potworne mdlosci) Zwijam sie z bolu i ledwo
> co to pisze . Wizyte mam za 3 tygodnie a tyle na pewno nie wytrzymam .Prosze
> mi powiedziec czy jest sens to odlozyc?(biore tydzien 50 mg na noc)Boje sie ze
> skutki odlozenia przeciwpsychotycznych beda gorsze niz ich skutki uboczne:(

To ewidentnie sprawa do lekarza, i to pilna. Dziwię się, że wizytę
masz dopiero za 3 tygodnie.
Owszem, często pierwsze dni/tygodnie terapii bywają ciężkie
(nudności, bóle i zawroty głowy, senność itp), ale powinieneś
być o tym poinformowany przez lekarza.
Zapewne laczysz się państwowo. :(
Pernazyna jest bardzo starym lekiem przeciwpsychotycznym, stosowanym
głównie w zaburzeniach psychotycznych, szczególnie w schizofrenii,
ale nie tylko. Niektórzy lekarze "starej daty" dają Pernazynę w
innych przypadkach również.
Obecnie Pernazynę stosują w zasadzie tylko lekarze właśnie starej
daty. Natomiast jest to lek bardzo "stary", w niektórych krajach w
ogóle nie stosowany, ze względu na działania uboczne.
Jest wiele leków przeciwpsychotycznych nowej generacji (np. Zalasta).
Nie mają tylu efektów ubocznych , są jednak drogie (1 opak. ok.150
zł). Zalasta może być lekiem refundowanym tylko i wyłącznie w
przypadku, gdy lekarz udowodni, że osoba chora np. na schizofrenię,
nie może przyjmować Pernazyny, poniewaz Pernazyna nie przynosi
efektów terapeutycznych. W innym przypadku, gdy lekarz chce zmienić
lek (np. Pernazynę na Zalastę), pacjent musi zapłacić za lek.
I nie wiem czy osobowość schizoidalną leczy się Pernazyną. To lek
przeciwpsychotyczny. Chyba, że lekarz widział jakieś inne wskazania.
Nie wiem. Nie wiem jaki był/jest Twój stan. Nie wiem nic. Natomiast
wiem, że jest to sprawa do jak najszybszej konsultacji lekarskiej.

Pozdrawiam,
Maja