Piec gazowy na ogrzewanie mieszkania i CW - opinie?

1. Data: 2009-07-02 20:25:24

Temat: Piec gazowy na ogrzewanie mieszkania i CW - opinie?
Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Interesuje mnie co sądzicie o takim rozwiązaniu: piec gazowy który pełni
funkcję ogrzewania mieszkania i ciepłej wody. Czy rzeczywiście to jest
dobre rozwiązanie? Bo nie spotkałem się z czymś takim, a będę miał takie
rozwiązanie w nowo wybudowanym mieszkaniu. Czy to nie będzie droga
eksploatacja czasem? Mieszkanie ma być małe - niecałe 50 m2 na parterze.

PS. Szkoda tylko że w kuchni nie będę miał gazu, bo mimo wszystko gaz
tańszy.

Pozdrawiam
Pawel

2. Data: 2009-07-03 07:28:41

Od: "pablo" <f...@p...plwytnij.to> szukaj wiadomości tego autora

DFpawel <0...@S...gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> eksploatacja czasem? Mieszkanie ma być małe - niecałe 50 m2 na parterze.
>
> PS. Szkoda tylko że w kuchni nie będę miał gazu, bo mimo wszystko gaz

jesli nie masz mozliwosci podpiecia sieciowego CO, to chyba jednak piec
dwufunkcyjny jest nienajdrozszym rozwiazaniem, na pewno tanszym niz
olejowy.
sam mam dwufunkcyjnego viessmana i jestem zadowolony. jesli budynek jest
dobrze ocieplony, rachunki za gaz nie powinny byc powalajace, szczegolnie,
ze to tylko 50m2.

pzdr.,
pablo

--
Bicycle races are coming your way, so forget all your duties oh yeah!

3. Data: 2009-07-03 07:33:20

Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozwiązanie w nowo wybudowanym mieszkaniu. Czy to nie będzie droga
> eksploatacja czasem? Mieszkanie ma być małe - niecałe 50 m2 na parterze.

Normalnie, powszechnie stosowane i dobrze sprawdzające się rozwiązanie. Przy
małej powierchni koszty ogrzewania nie powinny byc duże. Na pietrze, gdybyś
był obstawiony dookoła innymi ogrzewanymi mieszkaniami byłoby jeszcze
taniej.
Dlaczego nie będziesz miał gazu w kuchni skoro będzie instalacja gazowa w
mieszkaniu? Zbyt mała kubatura? Brak wentylacji? Brak wyodrębnionej kuchni
czyli aneks w pomieszczeniu przewidziałym na pobyt stały ludzi ?
Jeżeli tak, to wg mnie niezłą popelinę teraz się odstawia w budownictwie.
Nie dość że się za ciężkie pieniądze wcika ludziom marne 50 m.kw, to jeszcze
się obniża standard.
Gotowanie na gazie nie dość że tansze, to jest znacznie sprawniejsze i
bardziej komfortowe ze względu na małą bezwładność i natychmiastową reakcję
na zmianę mocy palnika...
--
Jackare

4. Data: 2009-07-03 15:34:36

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare wrote:
> [...]
> Gotowanie na gazie nie dość że tansze, to jest znacznie sprawniejsze i
> bardziej komfortowe ze względu na małą bezwładność i natychmiastową

chyba ze sobei da płyte indukcyjną za 1500 zeta i bedzie miał lepiej niż na
gazie.

5. Data: 2009-07-03 16:11:35

Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pablo pisze:

> [...]
> dobrze ocieplony, rachunki za gaz nie powinny byc powalajace, szczegolnie,

Dziękuje za informacje. Nie pytałem o możliwość podpięcia, ale sądze że
to jest nierealne z uwagi na to że to małe budynki (mój ma 9 mieszkań).
Piec ma być w mieszkaniu w cenie mieszkania.

Pozdrawiam
Paweł

6. Data: 2009-07-03 16:15:48

Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare pisze:

> Dlaczego nie będziesz miał gazu w kuchni skoro będzie instalacja gazowa
> w mieszkaniu? Zbyt mała kubatura? Brak wentylacji? Brak wyodrębnionej
> kuchni czyli aneks w pomieszczeniu przewidziałym na pobyt stały ludzi ?

Po prostu nie brali pod uwagę takiego rozwiązania bo powiedzieli że
teraz już się od tego odchodzi i ludzie kupują elektryczny/indukcyjny piec.

Więc pozostaje mi nic innego jak kupić piec indukcyjny, ale to i tak
b.długo będzie sie zwracać :(.

Pozdrawiam
Paweł

7. Data: 2009-07-03 16:18:25

Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Dyjor pisze:

> chyba ze sobei da płyte indukcyjną za 1500 zeta i bedzie miał lepiej niż
> na gazie.

Czy robił już ktoś wyliczenia ile faktycznie się oszczędza na płycie
indukcyjnej po przejściu z pieca gazowego? Bo szukanie coś mi nie
wychodzi na wyszukiwarce. Gaz moim zdaniem mimo wszystko tańszy w
eksploatacji.

Pozdrawiam
Paweł

8. Data: 2009-07-03 21:27:55

Od: "HANA" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DFpawel" <0...@S...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> indukcyjnej po przejściu z pieca gazowego? Bo szukanie coś mi nie wychodzi
> na wyszukiwarce. Gaz moim zdaniem mimo wszystko tańszy w eksploatacji.

wypasiona plyta indukcyjna (mam taka za 2500pln) wychodzi jednak taniej
sam bylem zdziwiony, (wczesniej byl gaz)
a jak kobita jeszcze podobierala garki odpowiednie (tez nie tanie)
ful wypas
w sumie zadowolony jestem
plyta juz sie zwrocila (6 lat)
a no i oczywiscie cena tez sprzed 6 lat
teraz z takimi parametrami dorwiesz za 1500 jak nie taniej

--
Andrzej
www.hana.com.pl

9. Data: 2009-07-03 21:54:09

Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Więc pozostaje mi nic innego jak kupić piec indukcyjny, ale to i tak
> b.długo będzie sie zwracać :(.

To może na etapie "gdy się jeszcze buduje" jest możliwość zmiany.
--
Jackare

10. Data: 2009-07-04 05:55:30

Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare pisze:

> To może na etapie "gdy się jeszcze buduje" jest możliwość zmiany.

Już pytałem o to, powiedzieli że to wymagałoby zmian w projekcie, zgody
- ogólnie to za dużo problemów i koszta by wzrosły dla mnie.

Pogodziłem się już z tym, kupię indukcję i mam nadzieję że będę zadowolony.

PS. Zawsze można kupić butle z gazem (tak jak na wsi) i co jakiś czas
uzupełniać :D

Pozdrawiam
Paweł

młynek teka 50.1
zmywarka - problem i prosba o rade
Lodówka Side by Side
[POZ] - szyba w kuchni na ścianie zamiast kafelek
Korzyści z małej jednobudynkowej nieruchomości w spółdzielni mieszkaniowej