Piec kaflowy przerobiony na elektryczny

1. Data: 2009-10-30 23:27:01

Temat: Piec kaflowy przerobiony na elektryczny
Od: Piotr M <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

W mieszkaniu w kamiennicy jest piec kaflowy przerobiony na elektryczny. Mam
pytanie do praktyków, jak go obsługiwać aby w domu było ciepło a żeby nie
zrujnował finansowo? Moc reguluje się takimi 3 włącznikami. Co drugi dzień
nie ma nikogo w domu. Wyłączać go całkowicie czy zostawiać na jedynce? A
gdy będzie wyłączany to włączać "biegi" stopniowo z odstępem czasu (jakim?)
czy można od razu wszystkie 3 na raz. Mam takie wyobrażenie że jak 3 na raz
to dużo "ciągnie" prądu a pożytku z tego niewiele bo tak samo się szybko
nagrzeje jak stopniowo np co 30 min.
Z góry dziękuję za jakieś rady.

--
pzdr, Piotr M
"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

2. Data: 2009-10-31 10:22:26

Temat: Re: Piec kaflowy przerobiony na elektryczny
Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Paź, 00:27, Piotr M <x...@x...pl> wrote:
> Witam.
>
> W mieszkaniu w kamiennicy jest piec kaflowy przerobiony na elektryczny.

On może zrujnować kieszeń.
Spróbuj korzystać z programatora elektrycznego. Wtedy należy
zaprogramować tak, by piec włączał się tylko wtedy, gdy jest taryfa
nocna (o ile ją masz).

Z własnego doświadczenia wiem, że:
- 1 grzałka to 1 KW
1 grzałka podtrzymuje temperaturę, gdy za oknem nie mniej jak 5C.

> Co drugi dzień
> nie ma nikogo w domu.

Wtedy potrzebny rozbudowany programator, który ustawiasz dla
poszczególnych dni tygodnia.

Póki co szybko zmień sposób ogrzewania.

Pozdrawiam

mal

3. Data: 2009-11-01 09:06:43

Od: "JS" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Piec musi mieć koniecznie dokładnie zaślepiony wylot do komina. Inaczej
całe ciepło zostanie wyssane i pojdzie w komin.
2. Aby nie zrujnował finansowo należy go traktować, jako piec akumulacyjny.
Grzałki pracują w czasie niskiej taryfy, w pozostałym okresie piec oddaje
zgromadzone ciepło.
Jacek

4. Data: 2009-11-16 09:47:59

Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr M" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> raz
> to dużo "ciągnie" prądu a pożytku z tego niewiele bo tak samo się szybko

Piec kaflowy jest piecem akumulacyjnym. Najkorzystniej będzie go w ogóle
obsługiwać zamawiając w zakładzie energetycznym rozliczenie dwutaryfowe -
piec będzie się nagrzewał w niskiej taryfie a w wysokiej będzie wyłączony i
tylko będzie oddawał ciepło.
Te twoje "biegi" to osobno załączane grzałki (spirale grzejne). Włączenie
trzech naraz powinno spowodować szybsze nagrzanie pieca. Na ile szybsze nie
wiem bo piec kaflowy ma (a przynajmniej powinien mieć) dużą bezwładność:
długo się nagrzewa i długo oddaje ciepło. Dobry piec w stosunku 1:2, czyli
powinien oddawać ciepło dwukrotnie dłużej niż się nagrzewa (to nie perpetuum
mobile, więc ciepło nie będzie oddawane ze stałą wydajnością tylko
spadającą).
Aby sprawdzić tą sprawność, weź termometr, zamontuj go na piecu i sprawdź w
ile czasu piec rozgrzewa się do jakiejś tam temperatuy przy jednej, dwóch i
trzech grzałkach. Piec a nie pomieszczenie. Może się okazać że na jednej
grzałce osiągą założoną temperaturę w ciągu 9 godzin a na trzech w 2,5
godziny. Pytanie: na ile jest to dla ciebie istotne i ile cię to kosztuje.
Zakładając że jedna grzałka to 1500W (1,5kW) masz w pierwszym przypadku
13,5kWh a w drugim 11,25 kWh czyli taniej i piec w 2,5 godziny jest gotowy
do oddawania ciepła. To oczywiście tylko teoretyczowanie - praktyka może być
zupełnie inna i zależna od wielu zmiennych czynników ( temperatura wewnątrz,
temepratura zewn, wietrznie/bezwietrznie, wilgotność itd itp)
Być moze celowe byłoby zbudowanie prostego sterownika z termostatem (lub
trzech niezależnie ustawianych termostatów) i sterowanie za ich pomocą
"rozpalaniem i podtrzymaniem". Wg mnie byłby to wtedy wybór pomiędzy pracą
na trzech grzałkach i na jednej. Tak czy siak uważam że należy zacząć od
dwóch taryf z ZE.
--
Jackare

GRYPA
dobry, naprawde dobry pilnik?
Elektrolux pralka +plamy na ubraniach
nagły zakup pralki na odległość; kto ma Bosch Classixx 6 WOR ?
lodówka, skraplacz/ociekacz i ytleligencje swoją