Piec kondensacyjny Vaillant

1. Data: 2010-09-15 16:59:55

Temat: Piec kondensacyjny Vaillant
Od: "tony" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam pytania dotyczące instalacji pieca Vaillant ecoTec VCW PRO 226/3-3. Moc
nominalna 22 kW.
Znalazłem też w sieci następujące informacje:
Do odprowadzenia spalin z kotłów kondensacyjnych można stosować tylko
przewody zalecane przez producenta, wykonane z odpowiednich materiałów
(kondensat jest silnie korozyjny). Należy również stosować neutralizatory do
skroplonego kondensatu z uwagi na ochronę środowiska.

Jednocześnie poziom zanieczyszczeń emitowanych przez kotły kondensacyjne
jest często niższy od wymogów surowych norm europejskich (dotyczących emisji
tlenków azotu i węgla)

Prawo Budowlane, Dział IV, Wyposażenie Techniczne Budynków, rozdział 7

§175

Ust.1 Indywidualne koncentryczne przewody powietrzno-spalinowe lub oddzielne
przewody powietrzne i spalinowe od urządzeń gazowych z zamkniętą komorą
spalania mogą być wyprowadzone przez zewnętrzną ścianę budynku, jeżeli
urządzenia te mają nominalną moc cieplną nie większą niż:
1) 21 kW - w wolno stojących budynkach jednorodzinnych, zagrodowych i
rekreacji indywidualnej,
2) 5 kW - w pozostałych budynkach mieszkalnych.

1. Czy instalacja wspomnianego pieca w łazience w 3 pietrowym budynku stare
budownictwo jest możliwa i kanał spalinowy będzie można zamontować :a/ przez
przejście przez ścianę i grzybek na zewnątrz, lub
b/ podłączenie do kanału spalinowego po istniejącym Junkersie do grzania
wody ale bez wkładu z kwasówki,
2. Czy będzie to odpowiedni porównywalnie piec jeśli dotychczas funkcjonuje
w piwnicy zwykły weglowo-koksowy o mocy 14 kW, (około 70m.kw.na parterze),
czy dobrać należy jakiś mniejszy, ewentualnie jaki ?
3. Co sądzicie o tym piecu ogólnie.
Proszę o podzielenie się swoim zdaniem. Zgóry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Antoni

2. Data: 2010-09-15 20:49:49

Temat: Re: Piec kondensacyjny Vaillant
Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tony" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> stare budownictwo jest możliwa i kanał spalinowy będzie można zamontować
> :a/ przez przejœcie przez œcianę i grzybek na zewnštrz, lub
> b/ podłšczenie do kanału spalinowego po istniejšcym Junkersie do grzania
> wody ale bez wkładu z kwasówki,
> 2. Czy będzie to odpowiedni porównywalnie piec jeœli dotychczas
> funkcjonuje w piwnicy zwykły weglowo-koksowy o mocy 14 kW, (około
> 70m.kw.na parterze), czy dobrać należy jakiœ mniejszy, ewentualnie jaki ?
> 3. Co sšdzicie o tym piecu ogólnie.
> Proszę o podzielenie się swoim zdaniem. Zgóry dzięki za odpowiedŸ.

Te zapisy oznaczają, że wylot spalin przez ścianę jest możliwy tylko w
jednorodzinnych budykach mieszkalnych wolnostojących, czyli np w szeregowej
zabudowie już nie. Ponadto są dodatkowe wymagania określające że wylot
spalin musi znajdowac sie minimum 2,5 m powyżej poziomu gruntu i w
odległości minimu 0,5 m od okien
Dla punktu (2) oznacza to że wylot spalin przez ścianę w pozostałych
budynkach, więc także wielorodzinnych jest dopuszczalny w praktyce tylko dla
grzejników gazowych.

W Twoim przypadku musisz miec wkład kominowy (wnoszę że to budynek
wielorodzinny), ale absolutnie nie musi byc to wkład z kwasówki. Może to być
np komin wyściełany alufolem. Nawet gdy masz kocioł z zamkniętą komorą
spalania, powietrze możesz czerpać z pomieszczenia więc do komina możesz
włośyć tylko rurę spalinową, np fi 80mm a powietrze może być pobierane z
pomieszczenia kotowni. Komin nie musi być koncentryczny, może być
rozdzielczy bo kazdy kocioł turbo daje możliwość zamontowania komina
koncentrycznego lub rozdzielczego i w przypadku systemu rozdzielczego
powietrze możesz pobierać z pomieszczenia lub zza ściany i niekonieczne zza
ściany zewnętrznej.

Nie ma absolutnie żadnego porównania z obciążeniem komina spalinami z
przepływwego ogrzewacza wody i kotła CO. To dwie różne historie.

Piec jak piec. Przy wyborze kotła istotny jest serwis pogwarancyjny i jego
efektywność. Kocioł psuje się wtedy gdy pracuje czyli najczęściej w zimie.
Zeszłej zimy moja znajoma czekała na wentylator do vaillanta ponad 3
tygodnie w środku zimy. Kocioł był na gwarancji. Trzy tygodnie w mocno
wychłodzonym mieszkaniu - miodzio....

W pprzypadku kotłów gazowych nie ma jakiegoś szczególnego wyboru jeżeli
chodzi o małe moce. Większość kotłów wiszących (naśniennych) ma moc 21~24
kW. Junkers produkuje coś o mocy 16 czy 17 kW. Potem są kotły o wyższych
mocach.

Generalnie widzę, że nie orientujesz się w tych sprawach.
Rzecz ma się tak:

Występujesz do kominiarza o wydanie pisemnej opinii na temat możnliwości
podłączenia do komina gazowego kotła CO (kominiarz wydaje warunki dotyczące
odprowadzania spalin i wentylacji)
Występujesz do gazowni o warunki dostaw gazu na cele grzewcze.
Występusz do właściciela budynku o zgodę na wykonanie indywidualnej
instalacji grzewczej

Jeżeli masz pozytywne opinie od tych trzech instytucji udajesz się do
uprawnionego projektanta z zakresu instalacji sanitarnych i zlecasz
wykonanie projektu zmian w instalacji gazowej mieszkania lub domu w związku
z zamiarem wykonania isntalacji grzewczej z kotłem gazowym. Projekt będzie
też obejmował odprowadzanie spalin i wentylację kotłowni.

Z powyższym kompletem dokumentów i tytułem prawnym do lokalu udajesz się do
właściwego organu administracji wydającego pozwolenia na budowę i składasz
wniosek o wydanie pozwolenia na budowę w zakresie zmian w instalacji gazowej
mieszkania.

Jeżeli otrzymasz pozytywną odpowiedź, tzn pozwolenie na budowę wraz z
dziennikiem budowy, czekasz dwa tygodnie na uprawomocnienie się decyzji i
zlecasz wykonanie robót.
Roboty przy instalacji gazowej mogą wykonywac tylko osoby z odpowienimi
uprawnieniami. Zakończenie robót kończy się próba szczelności instalacji
gazowej pierwszego rodzaju i wystawieniem z jej przeprowadzenia
odpowiedniego protokołu. Nad całością prac musi sprawować nadzór uprawniony
kierownik budowy - branżysta z zakresu instalacji sanitarnych. Tylko on może
dokonywac wpisów do dziennika budowy. Po zakończeniu robót zgłaszasz do
dostawcy gazu gotowość instalacji do napełnienia paliwem gazowym.

Wykonanie tego w inny sposób jest samowolą budwlaną z odpowiedzialnością za
wszystkie jej skutki. W przypadku jakiegoś nieszczęścia (zaczadzenie,
rozszczelnienie kominów (przełamanie), zniszecznie kominów itp) ludzie,
ubezpieczyciele i prokuratura puści cię w skarpetkach....

--
Jackare

3. Data: 2010-09-17 12:06:09

Od: "tony" <a...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za poświęcenie czasu i odpowiedź.
Pozdrawiam
Antoni

4. Data: 2010-09-19 21:27:17

Od: lemy2010 <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Wrz, 18:59, "tony" <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> rekreacji indywidualnej,
> 2) 5 kW - w pozostałych budynkach mieszkalnych.

Warto przypomnieć, że nastąpiła zmiana niektórych przepisów Prawa
Budowlanego. Więcej na ten temat i treść zmian znajdziesz na stronie
http://www.systemgaz.com.pl/index.php?strona=54&wysw
=2
Uproszczony sposób wyliczenia mocy grzewczej kotła do obiektu: 1kW na
10m2. Oczywiście przelicznik ten należy traktować jako wskazówkę.

Co warto wiedzieć o drewnie?
Podgrzewacz wody do mycia naczyń. Jaki?
Cargo mini boczne
Golden - szczenięta rodowodowe