Piec naftowy - prosze o opinie

11. Data: 2010-10-21 10:52:43

Temat: Re: Piec naftowy - prosze o opinie
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja mysle ze Ty jestes trolem, ktory pisze tylko po to aby obrazic, bo co
> moze taki wpis wniesc do tej dyskusji
>
> PLONK
Nic Ci nie przyjdzie z plonkowania. Użycie go świadczy że jesteś zwyczajnie
głupi. Bo sam nie potrafisz policzyć ile kosztuje ciepło z takiego badziewnego
piecyka. Operujesz spamerskim argumentem ze znajomi byli zadowoleni. To jak oni
zadowoleni to dlaczego go nie kupiłeś? Kupuje się rzeczy sprawdzone. Zwłaszcza
jak są drogie. Za moment należy oczekiwać informacji ze najtańsze piecyki na
naftę można kupić w jakimś konkretnym miejscu. Jak nie jesteś spamerem i nie
jesteś głupi to policz ile kosztuje ciepło z takiego piecyka. Mnożenia i
dzielenia uczą w podstawówce. Dla ułatwienia możesz przyjąć że litr nafty to
10kWh ciepła. 20 litrów nafty kosztuje 125 złotych. Żeby było ciekawiej to
policz ile będzie z odsetek jak kapitał równy cenie badziewnego piecyka wsadzisz
na konto. I ile za odsetki będziesz mógł kupić rocznie termowentylatorów po 35
złotych za sztukę nie ruszając kapitału.

12. Data: 2010-10-21 10:54:04

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 21 Oct 2010 10:51:15 +0200, na pl.rec.dom, Ikselka napisał(a):

> Ja bym się bardziej obawiała tego, co on do pomieszczenia wydziela, a co
> NIE śmierdzi...

Podobno, jak zapewniaja producenci, zastosowanie odpowiedniego paliwa
(wysokowydajnego, bardzo dokładnie oczyszczonego paliwa o zawartości
frakcji aromatycznych ponizej 1%) zapewnia bezwonną pracę piecyków, to
chyba mozna byc bezpiecznym... chyba ze sa takie wersje piecyków naftowych
z rura za okno, ale ja takich nie znalazlem...

13. Data: 2010-10-21 11:03:10

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chyba mozna byc bezpiecznym... chyba ze sa takie wersje piecyków naftowych
> z rura za okno, ale ja takich nie znalazlem...
Kup sobie ten piecyk. Znajomi byli zadowoleni. Masz najlepszą rekomendację. Może
nawet widziałeś go w akcji. Jak jest taki dobry to wszyscy co go używają
wystawią mu laurkę. Tylko nie pisz jaki kupiłeś, za ile i gdzie. W przyszłym
roku podzielisz się tutaj informacjami jak się sprawował, ile zużyłeś nafty i
ile kosztowała, czy miałeś jakieś problemy.

14. Data: 2010-10-21 11:07:42

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 21 Oct 2010 12:52:43 +0200, na pl.rec.dom, kogutek napisał(a):

> [...]
> na konto. I ile za odsetki będziesz mógł kupić rocznie termowentylatorów po 35
> złotych za sztukę nie ruszając kapitału.

Moi znajomi sa 350 km stad, piecyk uzytkowali kilka sezonów temu, obecnie
zmienili lokal, na taki w ktorym jest miejskie CO, rozmowa z nimi jest
jedynie korespondncyjna i z ich opinii (ufam ze obiektywna) piecyk sie
sprawdzal...

Nie podaje linków i nie jestem zadnym spanerem jak sugerujesz osobo

Widzialem porownanie gdzies w sieci koszty energii elektrycznej i koszty
nafty w spalaniu, byly znacznie nizsze przy uzytkowaniu piecyków naftowych.

15. Data: 2010-10-21 11:08:56

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ormianin" <o...@c...epf.pl> wrote in message
> [...]
841

> Ale aby miec kominek, nie trzeba miec czasem wolnego kanalu kominowego,
> lub
> osobnego komina? Jak pisalem mam poddasze uzytkowe w kamienicy w miescie,
> kominiarz mi powiedzial ze nie dostane pozytywnej opinii komininarskiej na
> ten wlasny komin, wiec mialbym sobie zbudowac samowole?

Nie kominiarz a architekt jest potrzebny. A teraz są kominy z blachy
nierdzewnej z otuliną, nie zagrażające konstrukjcji dachowej. na poddaszu
więc komin krótki, nie powinien być drogi i nie powinno byc kłopotu z innymi
kondygnacjami.

16. Data: 2010-10-21 11:13:57

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 21 Oct 2010 13:08:56 +0200, na pl.rec.dom, Panslavista napisał(a):

> [...]
> więc komin krótki, nie powinien być drogi i nie powinno byc kłopotu z innymi

Niestety ale zgoda kominiarska musi byc... sasiadka postawila sobie
"samowolnie" taki kominek i rure na dach... teraz ma problemy.

Mam taki rozmontowany komin z otulina od pieca gazowego, czy taki moze sie
nadawac ?

17. Data: 2010-10-21 11:17:19

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kominka mozna bylo wystawic tylko za "okno", ale moze sie myle? Skoro tak
> to przeciez wystarczylo by jakas prosta koze wstawic i palic w niej.

> Ale z jakich spalin, skoro mam piec gazowy nieczynny? Z wentylacji
> grawitacyjnej rowniez? Mi sie cos wydaje ze to droga inwestycja...
>
> jak na razie pozostaje nadal grzejnik olejowy i farelka... nie bede
> przeciez kupowac drogich pieców akumulacyjnych na jeden sezon i
> przechodzic
> na G12
>
> Grzejnik na nafte wydawal mi sie ciekawa alternatywa.

A nafta nie robi po spaleniu wilgoci? Pomyśl.
W ZIBRO piszą o wzmożonej wentylacji - spaliny idą do atmosfery w domu.
Czyli nie tylko tlen znika ale masa dwutlenku i wody przybywa. Szukaj
piecyka z rurą nawet przez okno na okres zimy. Japończycy mają piecyki
katalityczne do ogrzewania pomieszczeń wielkości garnka, ale problem ten
sam.
Jam mam osobiste grzałki z katalitycznym spalaniem benzyny czystej, mogę
nosić je w butach, kieszeniach, za koszulą - nie marznę w największe mrozy,
ale od czasu do czasu muszę odciągnąć koszulę i wpuscić świeżego powietrza,
Pół szklanki benzyny wystarcza na 8 godzin dobrego grzania.

18. Data: 2010-10-21 11:18:36

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nafty w spalaniu, byly znacznie nizsze przy uzytkowaniu piecyków naftowych.

Czegoś nie kumam. Sprawdziłeś w necie że koszt prądu jest niższy od kosztu
nafty. Bo tak jest. Ciepło z prądu jest tańsze od ciepła z takiego piecyka. To
po co jeszcze tutaj pytasz? Nie wierzysz sobie? Przecież to głupie. Wiedzieć coś
i jeszcze potrzebować potwierdzenia. I przestań kłamać. Na początku pisałeś że
ci znajomi w poprzednim sezonie używali piecyka a teraz piszesz że kilka sezonów
temu. Na dodatek mieszkają 350 kilometrów od Ciebie i Ty wiesz jaki ten piecyk
dobry. Lipę facet gonisz.

19. Data: 2010-10-21 11:26:07

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 21 Oct 2010 13:17:19 +0200, na pl.rec.dom, Panslavista napisał(a):

> [...]
> piecyka z rurą nawet przez okno na okres zimy. Japończycy mają piecyki
> katalityczne do ogrzewania pomieszczeń wielkości garnka, ale problem ten

Nie wiem, dlatego pytam i ciesze sie ze jest dyskuja... gdybym byl
zdecydowany i pelen checi juz mialbym taki japonski piecyk.

Jelsi nawet nie ten piecyk, to jakie inne bezkolizyjne ogrzewanie (ale nie
ekektryczne - bo drogie)

Czy doprawdy mozna postawic przyslowiowa koze czy maly piec zeliwny,
wywalic rure za "okno" i juz tanio sie ogrzewac ?

Czy tam o tym "rekuperakutorze" - cos nies z google, czy to chodzi o
klimatyzacje i czy jest to faktycznie tanie ogrzewanie?

20. Data: 2010-10-21 11:30:59

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 21 Oct 2010 13:18:36 +0200, na pl.rec.dom, kogutek napisał(a):

> [...]
> temu. Na dodatek mieszkają 350 kilometrów od Ciebie i Ty wiesz jaki ten piecyk

Rozumujesz po swojemu? czy starasz sie zasiac ferment?
Napisalem ze korzystniej jest (wg obliczen w sieci) uzytkowac piecyk
naftowy. Uzytkowanie tego piecyka wychodzi na 2-4 zł dziennie... Obecnie za
koszt grzania elektrycznego place znacznie ale to znacznie wiecej... od 15
do 20 zł dziennie

wyciskarka do owocow
jaką lodówkę?
Czy myszy lubią gryźć styropian / piankę?
Koszt wymiany pokrycia dachowego na gont ?
który młynek żarnowy