Piec naftowy - prosze o opinie

31. Data: 2010-10-22 13:42:03

Temat: Re: Piec naftowy - prosze o opinie
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksandra" <z...@p...onet.pl.brakspamu> napisał
w wiadomości news:1vukct9m0x0p0.tf3lnbwuq53o.dlg@40tude.net...
> To nie moje mieszkanie, właściciel nie bedzie chyba specjalnie tym
> zainteresowany.

Musisz zainwestować w cudze, zmienić na inne, albo pogodzić się z sytuacją.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

32. Data: 2010-10-22 14:58:15

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzejnik olejowy - daje ciepełko jak tradycyjny kaloryfer, ale trzeba
dłużej czekać, aż nagrzeje się pomieszczenie. Jeśli jesteś w pobliżu,
czujesz przyjemne ciepło (promieniowanie podczerwone). W dodatku można
sobie zimą wysuszyć na nim rękawiczki i skarpetki :)

Grzejnik konwektorowy - szybko nagrzewa pomieszczenie, ale nie emituje
podczerwieni i nie daje efektu ciepełka na odległość. Jeśli ma wbudowany
wentylator, to można go włączyć i błyskawicznie nagrzać pokój.
Wychodzisz - wyłączasz i nie zużywasz energii. Przychodzisz - włączasz i
za 10 minut masz nagrzane pomieszczenie.

Grzejniki halogenowe i słoneczka - nie wypowiem się, ale one głównie
emitują podczerwień, ale nie da się na nich wysuszyć skarpetek.

Termowentylator - podobne zalety, jak konwektorowe, ale zawsze włącza
się wentylator, a to hałasuje. W konwektorowym, gdy nie włączysz
wentylatora, jest cisza.

Akumulacyjny - pomijamy ze względu na cenę, masę itp.

Na Twoim miejscu kupiłbym jeden olejowy, którego zadaniem byłoby
utrzymywanie temperatury na poziomie 16 st. (żeby jednak nie wyziębiać
chałupy podczas nieobecności) + konwektorowy lub termowentylator,
którymi szybko dogrzejesz pomieszczenie.
Zapłacisz stosunkowo niewiele za grzejniki i za prąd. Niestety, ten nie
jest tani, ale skoro nie można inaczej...

Grzejniki na gaz albo naftę odradzam - po prostu śmierdzą i stanowią w
domu większe zagrożenie pożarem niż elektryczne (zapas paliwa). Warto
zapłacić za prąd i mieć komfort - dość precyzyjne i łatwe regulowanie
zadanej temperatury. Do każdego grzejnika można podłączyć dodatkowy
programator temperatury np. niedrogi euroster 2000 + stycznik
załączający grzejnik (reguluje temperaturę "nocną" i "dziennę" w
wybranych dowolnie godzinach, osobno dla każdego dnia tygodnia).

g.

33. Data: 2010-10-22 16:03:07

Od: "na102" <g...@P...FM> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Set" <s...@o...pl.nospam> napisał w wiadomości
>
> Mylisz się, kogutek ma rację
Też uważam że kogutek ma rację ,ale mógł ją wyrazić w bardziej kulturalny
sposób ;)

34. Data: 2010-10-22 17:41:45

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

> Też uważam że kogutek ma rację ,ale mógł ją wyrazić w bardziej kulturalny
> sposób ;)

Jeśli mam rację to o co Ci chodzi. Reklama była bardzo nachalna i na dodatek
nieuczciwa. Jak by napisał ze są takie piecyki. Wymienił ich zalety i oczywiście
wady. To bym się nie czepił. Ale jak ktoś pisze że wychodzi taniej niż prądem to
jest zwykłym pospolitym złodziejem. Dlaczego mam się nad nim litować? Czy jak
ktoś chce mnie kulturalnie okraść to nie mam prawa dać mu w pysk? Jak taki
uczciwy to dlaczego nie przedstawił realnych kosztów eksploatacji?

35. Data: 2010-10-22 18:07:43

Od: "Jacek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry
Mam takie 2 piecyki na naftę na działce. Taki piecyk bardzo szybko ogrzewa
pomieszczenie, ale później, gdy w chałupie jest już cieplej pokoje ogrzewam czym
innym. Są tego dwa powody: 1. cena nafty, 2. Obydwa moje piecyki mają tylko 2
stany: działa, nie działa. Nie mają możliwości regulacji płomienia. Po godzinie
grzania w pokoju nie daje się wytrzymać - jest tak gorąco. Po wyłączeniu po
jakimś czasie znowu trzeba go włączyć. Nafta śmierdzi przez chwilę tylko w
momencie włączania i wyłączania piecyka. Dosyć kłopotliwa jest wymiana
żarnika(ale możliwa). Wymiana knota to już wyższa szkoła jazdy.
Pozdrawiam Jacek

36. Data: 2010-10-22 18:21:07

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mieszkanie kosztuje mnie dosc duzo, wynajm i oplaty, a chcialabym mieszkac
> tam dluzej, znalazlam tu prace i zapewne dluzej pozostane. Rowniez
> zastanawialam sie na takim piecykiem.
>
> Jesli jednak nie on (piecyk na nafte czy gaz), jak pan sugeruje ze jest
> nieoplacalny, prosze polecic mi cos innego. Jako ze nie jest to moje
> mieszkanie nie wydam duzej sumy, a na tej elektryce nie wydaje mi sie aby
> byla to dosc oplacalna sprawa. Obecnie dość mocno oszczedzam, w mieszkaniu
> mam 16-18 stopni i chodze w polarach, chcialabym jednak aby bylo bardzej
Adresowałaś pytanie do mnie to czuję się zobowiązany Ci odpowiedzieć. Jak kupisz
taki piecyk to będziesz miała jeszcze mniej pieniędzy. Możesz się nie znać
dlatego będzie najprościej jak się da. Na początek podstawowa informacja. Nie ma
żadnych energooszczędnych źródeł ciepła. Nie istnieją i nigdy nie istniały. W
przyszłości ich też nie będzie. Jedynie można płacić taniej za ciepło jak się
użyje tańszego nośnika. Na przykład zamiast gazem można palić szyszkami. Można
również utrzymywać niższą temperaturę w pomieszczeniu. Do ogrzania jakiegoś
pomieszczenia do określonej temperatury potrzeba dostarczyć ciepła. Nośnik nie
ma znaczenia bo z każdego trzeba dostarczyć tyle samo ciepła. Załóżmy że
potrzebujesz źródła ciepła o mocy 3kW. Koszt prądu to w przybliżeniu 1,5zł na
godzinę przy minimalnym nakładzie na grzejnik. Koszt specjalnego paliwa to
2,16zł na godzinę. Do tego bardzo wysoka cena zakupu piecyka. Gdybyś grzała
prądem przez cały dzień to zaoszczędzisz prawie 500 złotych miesięcznie w
stosunku do grzania tym super piecykiem. Dodatkowo grzanie prądem można
programować. Możesz kazać włączać się grzejnikowi o dowolnie wybranych przez
Ciebie godzinach. Najtańszy programator czasowy kosztuje 11 złotych. Pytasz się
czym grzać w twojej sytuacji. Ja bym wybrał grzejnik olejowy i termowentylator.
Podobnie już Ci ktoś poradził. zastanowił bym się na Twoim miejscu czy nie
zmienić mieszkania. Grzanie prądem bez taryfy nocnej jest bardzo drogie. Czasami
warto zapłacić za mieszkanie trochę więcej i mieć w nim ogrzewanie. A teraz
wyjdzie czy jesteś tym spamerem ukrywającym się pod innym pseudonimem, czy Olą z
Wrocławia. Ola nic nie odpisze albo podziękuje a spamer zacznie swoje racje i
kłamstwa wstawiać. Olu, to że ogrzewanie piecykiem na naftę jest tańsze to
oszustwo.

37. Data: 2010-10-24 15:16:31

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ormianin" <o...@c...epf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> remont dachu w kaminicy i teraz nie chcialbym w to inwestowac podwójnie),
> dlatego nie bede ta zime mogl z tego korzystac. Ogrzewanie za pomoca
> elektryki (farelka, promienniki) wydaje mi sie dosc kosztowne, wycztalem
> ze
> ciekawa alternatywa moze byc taki piec naftowy, szczegolnie taki z z
> pojedynczym systemem spalania albo jeszcze lepiej z zaawansowanym system
> spalania "laser" i nawiewnica...
>
> Co o tym sądzicie? Macie jakieś doświadczenia z takim piecykiem ? A jak
> kosztowo to wygląda? Czy nie śmierdzi naftą w pomieszczeniu ogrzewanym,

Miałem kiedyś taki piecyk. Kiedyś gdy nafta do nich była tania, czyli gdzieś
rok-dwa po pojawieniu się tych pieców na rynku tj gdzieś pomiędzy 1990 a
1992 rokiem.
Jest ciepło ale wali dieslem w całym domu. Piec jest drogi w zakupie, nafta
jest BARDZO drogim paliwem które dodatkowo trzeba transportować i
przechowywać.
Odpuść.
Kup sobie jakieś elektryczne grzejniki olejowe lub akumulacyjne i nimi
grzej. Jeśli masz trzy fazy, kup sobie kocioł elektryczny i dopnij go do
swojego CO.
Mimo wszystko naprawiłbym komin. Na poddaszu i tak będzie chyba najtaniej
--
Jackare

wyciskarka do owocow
jaką lodówkę?
Czy myszy lubią gryźć styropian / piankę?
Koszt wymiany pokrycia dachowego na gont ?
który młynek żarnowy