Piecyk gazowy na propan

1. Data: 2007-10-03 00:17:45

Temat: Piecyk gazowy na propan
Od: "Alex" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jaki piecyk gazowy na butle byście polecili. Przede wszystkim musi być
bezpieczny. Ma ogrzewać mieszkanie 25m2 Sam nie wiem co wybrać, Jaką markę?
Cena ok 500zł Zaproponujcie konkretny model
Pozdro
Peter

2. Data: 2007-10-03 23:25:52

Temat: Re: Piecyk gazowy na propan
Od: "Alex" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Bogacki" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> katalizatorem i czujnikiem zawartości tlenu w pomieszczeniu są bezpieczne
> (uzywałem przez 8 lat) ale efektem spalania gazu jest miedzy innymi para
> wodna (wzoru chemicznego wyprowadzić nie umiem ale tak jest). W efekcie w
> pomieszczeniu jest wilgotno.
> Taki piecyk moze być tylko jako zrodfło ciepla pomocniczo, np zanim
> rzozgrzeje sie piec weglowy czy inny. poza tym to sie po prostu nie
> oplaci bo gaz propan butan jest najdrozszym nosnikiem energii.
> Wnioski:
> - uzywany dorywczo - kazdy piecyk z katalizatorem, ja mam de Longhi
Dzięki za sugestie,
Ja sobie tak liczyłem i wyszło mi że to jednak ogrzewanie elektryczne jest
droższe:)
Peter
Peter

3. Data: 2007-10-03 23:43:22

Od: "Andrzej Bogacki" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2007-10-04 10:40:39

Od: "Andrzej Bogacki" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja sobie tak liczyłem i wyszło mi że to jednak ogrzewanie elektryczne jest
> droższe:)

Od gazu ziemnego elektryczne na pewno jest drozsze ale od propanu?? Wez pod
uwage, że jesli myslisz o stałym ogrzewaniu mieszkania (nawet małego) to
warto założyć licznik dwutaryfowy a wtedy przy tak małym pomieszczeniu
koszty bedą porównywalne z gazem ziemnym.Tzn bedzie drozej ale jakie ma
znaczenie czy zaplacisz rachunek 35 zł czy np 45 zł. Roznica w % istotna a w
kwotach - juz nie tak bardzo. Ale przy ogrzewaniu elektrycznym warto
pomyslec o piecu akumulacyjnym a to juz bardzo powazny wydatek. Oczywiscie
podtrzymuje zdanie nt wilgoci, koniecznosci wymiany butli (gazu zawsze
brakuje w najbardziej nieodpowiednim momencie np. w piątek wieczorem a
butle na stacjach beznynowych są wyraźnie drozsze.
Zajrzyj tu: http://www.gaz.zabrze.pl/porad_3.htm

Przy wyborze rodzaju ogrzewania należy zwrócić uwagę na jeszcze inne
elementy, szczególnie jak chcesz ogrzewac wode użytkową i na czym gotujesz.
Jak masz gaz ziemny to szukaj rozwiazania kompleksowego na podstawie gazu i
moze wystarczy ci grzejnik gazowy z wylotem spalin przez ściane.Moge co
nieco doradzic ale musisz podac znacznie wiecej szczegolow. Jakby co to pisz
na priv

5. Data: 2007-10-04 13:27:12

Od: "Alex" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ściane.Moge co nieco doradzic ale musisz podac znacznie wiecej szczegolow.
Z wadami ogrz. gagowego na pewno masz racje, przypuszczam że gaz sporo
zdrożał przez ostatnie lata.
Ja prawdę mówiąc ogrzewam jedno mieszkanie piecem kaflowym na węgiel, w
kuchni cały rok gotuje prądem.
I ciągle mi się widzi ze rachunki za prąd są za duże;)
Co do węgla, /mieszkam na Śląsku/ każdy ma inną kaloryczność
Należy kupować od sprawdzonych firm które sprowadzają go prosto z kopalni. U
nas w niektórych miejscach węgiel można wykopać kilka metrów pod ziemią. Ma
bardzo niską kaloryczność i zostawia olbrzymie ilości popiołu. Wiem że coś
takiego idzie w Polskę z tzw. dzikich kopalń po "konkurencyjnych cenach"
Biedny nie może sobie pozwolić na coś takiego;)
POzdro
Peter

6. Data: 2007-10-10 11:17:44

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Honorata Wocheń" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> Nie ma takiego gazu propan. Jest propan-butan.

Po pierwsze - przekaż, proszę, nauczycielowi informatyki, że istnieje coś
takiego, jak a)grupa pl.test oraz b)netykieta. Po drugie - przekaż, proszę,
nauczycielowi chemii, żeby Ci wstawił ocenę niedostateczną.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

7. Data: 2007-10-10 15:16:42

Od: "Honorata Wocheń" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alex" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> coś takiego idzie w Polskę z tzw. dzikich kopalń po "konkurencyjnych
> cenach" Biedny nie może sobie pozwolić na coś takiego;)

kolor ścian w pokoju
glazurnik poszukiwany - warszawa
Koncowka do odkurzacza - panele drewniane
Re: Jaki odkurzacz?
piec