Pieczenie chleba

1. Data: 2006-11-29 12:08:01

Temat: Pieczenie chleba
Od: "Anna Templer" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zostałam obdarowana automatem do pieczenia chleba i ciast. Zupełnie nie mam
pojęcia jak mam się zabrać za wypieki. Nie mam przepisów na chleb, ani
pomysłu jak jak to wszystko rozpracować;)
Bardzo Was proszę o pomoc. Może piekliście już chlebek w automacie i
napiszecie mi chociaż jeden przepis i kilka zdań jak to się odbywa?

pozdrawiam
Ania

2. Data: 2006-11-29 12:43:11

Temat: Re: Pieczenie chleba
Od: "Abrakadabra" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Templer" <a...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ekjt7v$70a$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> Bardzo Was proszę o pomoc. Może piekliście już chlebek w automacie i
> napiszecie mi chociaż jeden przepis i kilka zdań jak to się odbywa?

Jesli nie lubisz sie bawic w szukanie wszystkich skladnikow to kup gotowe
mieszanki np na allegro

3. Data: 2006-11-29 15:52:30

Od: "Monika" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Templer wrote:
> [...]
> Bardzo Was proszę o pomoc. Może piekliście już chlebek w automacie i
> napiszecie mi chociaż jeden przepis i kilka zdań jak to się odbywa?

Polecam strony,na ktorych ja bazowalam piekac swoje pierwsze chleby w
maszynie:

http://domowe.forumer.pl/viewforum.php?f=7&sid=5c9eb
7bc03b70d8a3dacb3d39562bf24
( przepisy na chlebki z maszyny )

http://chleb.info.pl/ ( duzo cennych porad dot. zakwasu i pieczenia )

http://www.sys21.de/viewforum.php?f=7 ( chlebowe forum)

http://www.gotowanie.wkl.pl/artykul.php?id=3

http://www.gimbla.pl/forum/viewtopic.php?t=22094

Jakby bylo Ci mało to polecam pogrzebac w archiwum grupy, bo ten temat
przewijal sie juz duzo,duuuzo
razy :))

Pozdrawiam serdecznie!
Monika

4. Data: 2006-11-30 07:37:06

Od: Jacek Ostaszewski <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Templer napisał(a):
> [...]
> Bardzo Was proszę o pomoc. Może piekliście już chlebek w automacie i
> napiszecie mi chociaż jeden przepis i kilka zdań jak to się odbywa?

Masz już kilka bezcennych rad. W marketach są już poslkie mieszanki,
mąka, dodatki i drożdże, tylko odmierzasz (chyba połowę paczki) dodajesz
wody (radzę odrob. mniej niż piszą w przepisie, np, zamiast 330 ml -
310), uruchamiasz podstawowy program i już.
Mieszanki poslkie można też kupić w Sieci, albo w hurtowniach, tam jest
zna-a-acznie taniej. Markety chcą ok. 4 zł za kilo, hurtownie - 1,40.
W LIdlu, jeśli jest dzień sprzedaży maszyn do hcleba, są też obok
wystaiowne niemieckie miszungi, smazcniejsze, IMHO, od naszych,a le
szybko znikają, i są tanie.
Jak opanujesz pieczenie z mieszanek nadejdzie czas na pieczenie wystawne.
--
JackOss - bez synaturki!

5. Data: 2006-12-01 08:51:49

Od: "Kropelkaa" <k...@u...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Ostaszewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> W LIdlu, jeśli jest dzień sprzedaży maszyn do hcleba, są też obok
> wystaiowne niemieckie miszungi, smazcniejsze, IMHO, od naszych,a le
> szybko znikają, i są tanie.

Potwierdzam ze te z Lidla sa rewelacyjne. Jest chyba 5 roczajow chleba do
wyboru (slonecznikowy, wiejski, wieloziarnisty, ciapata, rustykalny).
Jak sie tylko pojawiaja kupuje cala zgrzewke i starcza mi na miesiac. A
pojawiaja sie od czasu do czasu wiec warto polowac na nie.

Ja teraz mam inny problem- gdzies zniknely mi mieszadla do maszyny:-(
przeszukalam juz cala kuchnie ale nigdzie ich nie ma. Troche sie boje ze
poszly do kosza np z niezjedzonym chlebem.... I teraz stoi kolo 30 opakowan
wlasnie takich mieszanek a ja chlebka upiec nie moge!!!!
Moza macie na to jakis pomysl? (piekarnik jest bardzo uciazliwy niestety)

Pozdrawiam
Agnieszka

6. Data: 2006-12-02 10:32:32

Od: "Monika" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wlasnie takich mieszanek a ja chlebka upiec nie moge!!!!
> Moza macie na to jakis pomysl? (piekarnik jest bardzo uciazliwy niestety)

Same mieszadła mozna czasami kupic na Allegro za niewysoka cene.
Mysle,ze kupienie czegos takiego tez mogloby byc rozwiazaniem,zwlaszcza ze
niewiele kosztuje:

http://www.allegro.pl/item145576441_foremka_forma_mi
eszadla_do_pieczenia_chleba.html

pozdrawiam
monika

7. Data: 2006-12-03 11:48:14

Od: "Kropelkaa" <k...@u...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Same mieszadła mozna czasami kupic na Allegro za niewysoka cene.
> Mysle,ze kupienie czegos takiego tez mogloby byc rozwiazaniem,zwlaszcza ze
> [...]

Niestety nie ma tam mieszadel do naszego modelu:-( Ja posiadam Alaske i do
niej na allegro nie ma czesci. Myslalam o napisaniu do producenta ale to
chyba sprzet zza chinskiej granicy wiec pisanie raczej bezcelowe...
Ale dziekuje za pomoc;-)

Pozdrawiam
Agnieszka

8. Data: 2006-12-03 12:10:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kropelkaa" <k...@u...gmail.com> wrote in message

> [...]
> niej na allegro nie ma czesci. Myslalam o napisaniu do producenta ale to
> chyba sprzet zza chinskiej granicy wiec pisanie raczej bezcelowe...

Mieszadła łatwo przerobić - najczęściej oś ich jest walcem ściętym z jednej
strony...
Można też kupić całą foremkę. Inna sprawa - automaty zrobiły się bardzo
tanie, ale obecnego na Twoim miejscu nie wyrzucałbym - często mechanizmy są
dokładnie te same, ale obudowy są inne - to taki stopień unifikacji - jeden
produkuje elektronikę, inny mechanikę, a końcowy składacz obudowę i montuje
całokształt i nadaje markę...

Kakao naturalne
MI5 Persecution: Lander on C4
MI5 Persecution: Financial Times