Pieczenie ziemniaków

11. Data: 2011-10-04 13:39:06

Temat: Re: Pieczenie ziemniaków
Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1psveu0s0srny$.1rxcheowwy95n$.dlg@40tude.net...

> Warto jednak umieć smemu komponować smaki z przypraw pojedynczych.
> Wystarczy chwilowy brak dostępu do mieszanek i wtedy klapa w kuchni, bo
> nie
> wie się, co i z czym...

Owszem.
Ja często korzystam z takich gotowców, choć sloiczków z różnymi przyprawami
u mnie pod dostatkiem. Akurat do ziemniaków nie korzystałam z samodzielnie
mieszanych przypraw. Czasami piekę tylko same ziemniaki, lekko posolone
(albo i nie) i do tego robię sos czosnkowy. Ale to zależy od tego ile czasu
akurat mam :) A to mi przypomniało, że muszę zrobić sos czosnkowy, bo na
samą myśl dostałam ślinotoku ;)

Justyna Vicky S.

12. Data: 2011-10-11 20:17:31

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Surowe, obrane, bez pszypraw i bez żadnego tłuszczu, tylko posolone,
nie za mało soli, ale lepiej nie dosolić niż pszesolić, bo dosolić można na
tależu,
pokrojone dość drobno, na kawałki, potem na plasterki 1/2-3/4 cm.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

13. Data: 2011-10-11 20:20:21

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na tależu,
> pokrojone dość drobno, na kawałki, potem na plasterki 1/2-3/4 cm.

Smaruję tylko spud naczynia smalcem,
zdrowo i szybciej bez tłuszczu na wieżhu.

14. Data: 2011-10-11 20:29:18

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-04 11:03, Kamikaze pisze:

> Jak lepiej zrobić, przed pieczeniem ziemniaków obgotować je wcześniej
> czy od razu surowe wsadzić do piekarnika?

Moje dzisiejsze zapiekane: warstwa podgotowanych, pokrojonych na
plasterki, cebulka podsmażona, warstwa ziemniaków, na wierzch zupa
Knorra borowikowa rozpuszczona w wywarze z kilku suszonych grzybków i
zmieszana z tymiż grzybkami - pokrojonymi, z czego w sumie zrobił się
gęsty sos. Tłuszczu zero. Posypane startym serem żółtym wędzonym.

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

15. Data: 2011-10-12 17:36:29

Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tymiż grzybkami - pokrojonymi, z czego w sumie zrobił się gęsty sos.
> Tłuszczu zero. Posypane startym serem żółtym wędzonym.

Zer żółty ma około 50% tłuszczu...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

16. Data: 2011-10-12 18:01:10

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-12 19:36, Krzysztof Tabaczyński pisze:

> Zer żółty ma około 50% tłuszczu...

Wiem. Dlatego "zewnętrznego" tłuszczu zero.

17. Data: 2011-10-12 18:11:30

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zer żółty ma około 50% tłuszczu...

A knorr pewnie 50% hemi.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

18. Data: 2011-10-12 19:40:57

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-12 20:11, Stokrotka pisze:

> A knorr pewnie 50% hemi.

A co to jest hema? Bo ja tylko taki sklep znam :)
A poza tym ja się składam w 100% z chemii, ale może Ty masz inaczej :)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku