Piekarnik elektryczny z prowadnicami?

1. Data: 2007-12-02 23:06:50

Temat: Piekarnik elektryczny z prowadnicami?
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jako że kuchenka gazowa pamięta moje dzieciństwo (i to bardzo wczesne ;),
a jej piekarnik nie wzbudza zaufania - myślimy o wymianie jej na coś
świeżego :)

Z racji małego przydziału prądu, wybór padł na gazową płytę + elektryczny
piekarnik. Producent - bosch, jak dotąd na ich AGD się nie zawiodłem...

Tak zastanawiałem się, co mnie najbardziej wkurza w piekarnikach...
i doszedłem do wniosku że wkurzają mnie uchylne drzwiczki po otwarciu których
trzeba chwytać na żywca za rozgrzane blaszane płyty oraz późniejsze zabawy
"zobacz jak daleko można wysunąć płytę żeby nie fiknęła kozła" :)

Widzę że są piekarniki, które otwierają się tak jak szafka "cargo" - żeby
mieć swobodny dostęp do wszystkiego co jest w środku bez konieczności zabawy
z rękawicami... Jak się to sprawdza - czy przy takim systemie otwierania nie
ma problemu ze zbyt nagłym studzeniem wnętrza przy otwieraniu piekarnika
żeby sprawdzić jak się ma nasze danie? Ze względu na rozkład pomieszczenia
nie będziemy mogli sobie pozwolić na ustawienie piekarnika na wysokości
blatu, tylko będzie musiał pozostać tuż nad podłogą - czy w takim przypadku
drzwiczki na suwnicach nie będą sprawiały większych problemów?

Co do piekarników, to jeszcze się zastanawiam nad pyrolizą - w teorii brzmi
pięknie, a jak w praktyce? Nie sądzę żebym się porywał na taki piekarnik,
bo ceny modeli z pyrolizą są dosyć kosmiczne...

Właściwie to w czym model za 3500 jest lepszy od takiego za 1500? Wiem że te
droższe mają funkcje "dla mężczyzn" - czyli zamiast skomplikowanego
ustawiania wybiera się "odgrzewanie pizzy" :), z użytecznych rzeczy są
właśnie te prowadnice/wózki i pyroliza... a co jeszcze?

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"
(c) Kabaret pod Wydrwigroszem 2006

2. Data: 2007-12-03 08:16:27

Temat: Re: Piekarnik elektryczny z prowadnicami?
Od: "Macius" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam piekarnik na prowadnicach i chwalę sobie - możliwość oparzenia o grzałkę
ograniczona.

Ale teraz pewnie bym dołożył, wziął kredyt i kupił tego siemensa z windą.
Rewelacja.

MS

3. Data: 2007-12-03 18:30:42

Od: "Akna" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mieć swobodny dostęp do wszystkiego co jest w środku bez konieczności
> zabawy
> z rękawicami...
Obejrzyj sobie prowadnice teleskopowe. IMHO praktyczniejsze niż wózek.
Zwłaszcza, że wózek powoduje wysunięcie obu blach a nie tylko
jednej-przydatne gdy chcesz coś piec z termoobiegiem na 2 poziomach.

Pozdrawiam,
Akna

4. Data: 2007-12-18 18:09:12

Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 2 Dec 2007 23:06:50 +0000 (UTC), Jacek Osiecki <j...@c...pl>
wklepał(-a):

> [...]
>ustawiania wybiera się "odgrzewanie pizzy" :), z użytecznych rzeczy są
>właśnie te prowadnice/wózki i pyroliza... a co jeszcze?

Płacisz za bajery i czasem design. Dobry funkcjonalnie piekarnik możesz mieć już
za ok. 1000 zł, droższe to dodatki jak choćby prowadnice teleskopowe,
termosonda, potrójne czy poczwórne szkło w drzwiach, taki czy inny system
czyszczenia itd.
A z bajerów korzystasz raz do roku. Zastanów się jak często korzystacie z
piekarnika i do tego dostosujcie wymagane funkcje.
Ja mogę polecić prowadnice teleskopowe - po obejrzeniu różnych piekarników w
sklepach stwierdziłem, że piekarnik koniecznie musi to mieć. :) Uwaga -
sprawdzić czy nie skrzypią - niektóre testowane przeze mnie piekarniki miały
koszmarnie piszczące mechanizmy, normalnie aż zęby zgrzytały od tego.

5. Data: 2007-12-20 06:42:01

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Dec 2007 19:09:12 +0100, Sławomir Szyszło napisał(a):
> [...]

> A z bajerów korzystasz raz do roku. Zastanów się jak często korzystacie z
> piekarnika i do tego dostosujcie wymagane funkcje.

Właśnie doszedłem (po lekturze kilku wątków z archiwum) że faktycznie trzeba
się ograniczyć do teleskopów/wózka i termoobiegu... Muszę się przyjrzeć
dokładniej boshom które mają dostępne takie opcje i coś się wybierze :)

> [...]
> koszmarnie piszczące mechanizmy, normalnie aż zęby zgrzytały od tego.

Dobrze wiedzieć, dzięki :)

6. Data: 2007-12-20 16:59:05

Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Dec 2007 06:42:01 +0000 (UTC), Jacek Osiecki <j...@c...pl>
wklepał(-a):

> [...]
>się ograniczyć do teleskopów/wózka i termoobiegu... Muszę się przyjrzeć
>dokładniej boshom które mają dostępne takie opcje i coś się wybierze :)

Przydaje się też funkcja grill, jeśli lubisz np. potrawy zapiekane, a właściwie
przypieczone z jednej strony. :)

Solbet kontra H+H
Zaczęło cuchnąc z brodzika
zakup mieszkania
drzwi wejściowe
[GDZIE] Papierowe lampiony w kształcie gwiazdy