Pierogi- dziekuje za przepis

1. Data: 2002-02-07 13:15:53

Temat: Pierogi- dziekuje za przepis
Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyglada na to, ze w koncu odnioslam sukces w gotowaniu pierogow, a
dokladniej ciasta pierogowego, bo w farszu juz sie dawno specjalistka
zrobilam. Jestem szczesliwa :-)) Zawsze cos mi nie tak wychodzilo, a ze
lubimy w domu pierogi, wiec obiecalam sobie, ze nie spoczne, dopoki sie nie
naucze. Moje male chlopaczki niedlugo podrasna i kto im bedzie pierogi robil
;-)
Juz prawie sobie wmowilam, ze nie mam reki do pierogow, a tu wyszly pycha.
Dzieki Asiu za przepis. Dla zainteresowanych przepis ponizej.

Pozdrawiam
Sylwia

#############
ciasto niezawodne, wyprobowane przeze mnie ze 100 razy:

35 dag mąki
1 zoltko
1 lyzka masla
szczypta soli
wrzatek (najpierw 1/2 szkl, potem patrzysz i ew. dolewasz wiecej)
Przesiewasz make, dodajesz sol, zoltko i maslo i zalewasz to wrzatkiem.
Siekasz nozem - zeby sie nie paparzyc a jak juz troszke przestygnie
zagniatasz ręcami na gladkie ciasto.
Nadziewasz i mocno sklejasz - ja robie cos jak falbanka, sklejam trzema
palcami prawej reki i wychodzi taki ^-^. Nie rozklejaja sie.

Niedawno byl watek o pierogach i pojawilo sie sporo przepisow na ciasto,
byly takie z maki i wody tylko, z maslem, bez masla....ja polecam to bo tego
jestem pewna. Innych nie probowalam.
Pozdr
Asia
#########33

1. Data: 2002-02-07 13:30:03

Temat: Re: Pierogi- dziekuje za przepis
Od: "baska" <b...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylwia & Jurek napisał(a) w wiadomości: ...
>Wyglada na to, ze w koncu odnioslam sukces w gotowaniu pierogow, a
>dokladniej ciasta pierogowego, bo w farszu juz sie dawno specjalistka
>zrobilam. Jestem szczesliwa :-))

Ja też dołączam się do peanów na cześć tego ciasta. REWELACJA. Pierogi
robiłam już z jagodami i z kurczakiem - obie wersje super. Część zamroziłam
i mrożone po ugotowaniu są zupełnie jak "nowe".

Baśka.

1. Data: 2002-02-07 13:37:41

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> wrote in message
> Juz prawie sobie wmowilam, ze nie mam reki do pierogow, a tu wyszly pycha.
> Dzieki Asiu za przepis.

oj, jak mi milo :-) ze sie udaly w koncu.

Asia, ciagle zastanawiajaca sie co przyrzadzic na walentynkowa kolacje

1. Data: 2002-02-07 18:15:48

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sylwia & Jurek <s...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a3turf$i3i$...@n...tpi.pl...
> Wyglada na to, ze w koncu odnioslam sukces w gotowaniu pierogow,

<ciach>

Potwierdzam, robie od zawsze podobnie, tylko cale jajko daje. Dopiero co po
uraczeniu tesciow ruskimi uslyszalam, ze najlepsze ciasto jakie spotkali w
pierogach to moje. Zwlaszcza to zaparzanie wrzatkiem jest wazne, wtedy
konsystencja jest odpowiednia i skleja sie bez problemu.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-02-08 08:32:59

Temat: Re: Pierogi- dziekuje za przepis, oj tak
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> pycha.
> Dzieki Asiu za przepis. >

Wczoraj przyszla, do domu, a tu ruskie pierogi mama klei i wlaśnie jej sie
ciasto skonczylo ( woda +maka). Byla okazja wyprobowac nowy przepis. BOMBA!!
Pierogi są "ładniejsze", troszke sztywniejsze, ciasto nie wypuszcza nadzienia
nawet jak pieróg gdzies minimalnie przywrze do garnka i w smaku rewelacja.
Mojej Mamie tez podeszło, a ma 82 lata i niechetnie zmienia zdanie.. Qd

1. Data: 2002-02-08 08:52:43

Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako <k...@p...onet.pl> zapodała:
[...]

Tak, naprawde rewelacja, dzisiaj znowu robie, bo zostalo farszu. Ciasto jest
fantastyczne, miekkie i smaczne! Super sie walkowalo i nie przywieralo do
stolnicy, no wszystko idealnie. :-)

Sylwia

smażony pleśniak
Rymowanki & przysłowia kulinarne