Pierogi wybuchające w mikrofalówce...

1. Data: 2001-11-13 08:58:40

Temat: Pierogi wybuchające w mikrofalówce...
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm... Tego się nie spodziewałam...
Wczoraj z głodu i czystego lenistwa kupiłam pierogi z garmażu i postanowiłam
odgrzać w mikrofalówce - tak by było dietetycznie - to znaczy bez dodawania
tłuszczu. Zawsze odgrzewałam na patelni... ale takie np. pierogi z
truskawkami to mi jakoś podsmażone nie smakuję... Odgrzały się faktycznie,
ale wszystkie bez wyjątku popękały i wylało się nadzienie... To samo zrobiło
się z pierogami z serem... Jedynie te z kapustą i pieczarkami wytrzymały w
stanie nawet przyzwoitym. Wiedziałam, że jajka wybuchają, ale po pierogach
się tego nie spodziewałam... Znaczy one mi nie wybuchły - kuchenka była
czysta - one tylko wypłynęły, ale już wiem, że pierogi to jednak na
patelnię, albo do piekarnika... A może powinnam je tylko zgrillować nie
mikrofalować? A może jakbym je nakłuła, nakroiła od góry to by nie popękały
gdziekolwiek i się nie wylały?
--
Joanna mimo wszystko zadowolona z doświadczenia...
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-13 09:05:18

Temat: Re: Pierogi wybuchające w mikrofalówce...
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>mikrofalować? A może jakbym je nakłuła, nakroiła od góry to by nie popękały

a ja Ci juz kiedys niedawno pisalam o tym, ze rozne czesci
potrawy grzeja sie i zachowuja inaczej w mikrofali - w stanie
stalym grzeje sie powolej niz plyn, tluszcz i cukier grzeja sie
niemozliwie, etc etc, a przedmioty zamkniete wybuchaja, np nie
naklute kartofle (ale one to robia w zwyklych piekarnikach tez).
wszystko to mozna naukowo wytlumaczyc, tak samo dlaczego biszkopt
robiony w mikrofali jest nieco gumowaty i straszliwie blady

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-13 09:13:39

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:vdo1vtghudki1b4o2pj630esnm1ipluvgi@4ax.com...

> [...]
> wszystko to mozna naukowo wytlumaczyc, tak samo dlaczego biszkopt
> robiony w mikrofali jest nieco gumowaty i straszliwie blady

Krysiu na niby to wiedzialam, ale ja sie samemu nie doswiadczy...
Ale na szczescie nic mi sie nie zafajdalo tymi pierogami i byly smaczne...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-13 09:17:30

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://jduszczynska.republika.pl
>
> już od dwóch lat korzystam z mikrofalówki przy odgrzewaniu pierogów (i
ruskich, i z truskawkami) i nie przypominam sobie , żeby kiedykolwiek popękały.
Może spróbuj raz jeszcze. Powodzenia.

1. Data: 2001-11-13 09:19:28

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9sqo8l$rdg$1@news.onet.pl...
: Krysiu na niby to wiedzialam, ale ja sie samemu nie doswiadczy...
: Ale na szczescie nic mi sie nie zafajdalo tymi pierogami i byly smaczne...

A odgrzewalas mrozonki czy takie prozniowo zapakowane? Moze trzeba bylo dac
troche wody do naczynia? Pomysl bardzo ciekawy! ;o)

pozdr. Wilma rowniez eksperymentujaca na mikrofalowce

1. Data: 2001-11-13 09:28:49

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
dac
> troche wody do naczynia? Pomysl bardzo ciekawy! ;o)

nie... ja odgrzewałam takie tylko na tacce i zawinięte w folię... to nie z
mrożonki... takie świeże, ale ze źródła któremu ufam...
te truskawkowe to tylko na talerzu i tak po prostu podgrzałam...
A te pozostałe to nastawiłam na program kombinowany - grill _+ mikrofale na
talerzu do pizzy - takim przyrumieniającym...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-13 09:29:52

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> ruskich, i z truskawkami) i nie przypominam sobie , żeby kiedykolwiek
popękały.
> Może spróbuj raz jeszcze. Powodzenia.

A pewnie, że będę próbować!!!

--
Joanna zupełnie nie zrażona :-)))
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-13 11:14:07

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spróbuj może nie odgrzewać ich na maksymalnej mocy, tylko np. nastaw na 60%
i dłuższy czas odgrzania? Pozdrawiam - Ewa

1. Data: 2001-11-13 11:35:26

Od: "misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote in message
. Wiedziałam, że jajka wybuchają, ale po pierogach
> się tego nie spodziewałam...

Joasiu!
Po prostu nastaw mikrofale na niską moc (nie wiem, jaka u Ciebie jest
najniższa) i grzej kilka minut. A jak będą zimne, to jeszcze. Bo jak dajesz
za dużą moc, to właśnie wybuchają ;-)
Ach. I uważaj na te parametry książkowe, typu- ze mięso takie to w takiej
mocy i tyle minut, bo one często zawodne są. Najlepiej dojść do wszystkiego
metoda prób i błędów.
Życzę udanych prób i niewybuchających pierogów ;-)

--
Pozdrawiam wszystkich, misiczka
W życiu cokolwiek oswoisz, jesteś za to odpowiedzialny.

1. Data: 2001-11-13 12:10:56

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9sqp55$spj$1@news.onet.pl...
[...]

No to bede eksperymentowac. Podgladnelam list misiczki i ustawie na mala moc.
pozdr. Wilma

Pizza - prosba o przepis
Znowu jestem!
Dziś 13
Spotkanie w Poznaniu - link nie dziala (Herbatko help jednak ... :)))
Juz miesiac wzeszedl..