Re: Pierwsza krucjata

From: Trybun <Y...@y...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Pierwsza krucjata
Date: Sun, 26 May 2013 10:56:38 +0200

W dniu 2013-05-24 23:20, Chiron pisze:
> Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości

> Walnąłem sobie lufkę- na trzeźwo całkiem nie dało się przeczytać tego.
> Trybun- Ty naprawdę w to wierzysz? Przecież fakty są przeciw Tobie.
> Jak Polska była suwerennym państwem- to ja jestem święty Mnepomucen.
> Przecież nei możeszz o tym nie wiedzieć! A mozę naprawdę nie wiesz? No
> ok- amerykanie mieli wycelowane w nas swoje rakiety- i było to
> oczywiście dla nas niebezpieczne. Problem w tym, że te rakiety uderzać
> miały w nas jako odwet za nasz "suwerenny" atak na zachodnią Europę-
> [...]
Normalne zachowanie kogoś zasłuchanego w wszechogarniającą propagandę
kapitalizmu. Tak że wcale nie dziwię się Twojemu szokowi.
Oczywiście że nie była suwerennym państwem, ale takowym to była ostatni
raz chyba za pierwszych Polskich Królów. Jednak wtedy w PRL przykladowo
za kaleczenie polskiej mowy i zastepowanie jej obcojęzycznymi zwrotami w
mediach można było trafić do kryminału.
Sam piszesz, wisiała nad nami groźba jankeskiego uderzenia, po prostu
był to wtedy nasz śmiertelny wróg, ale Ty o ile dobrze pamiętam
pochwalasz to co zrobił Kukliński, to że zdradził towarzyszy broni, i
pomógł osłabić obronę naszego kraju na rzecz tego co był naszym
śmiertelnym wrogiem..
Dlaczego tych imperialistów celujących w nas rakietami
usprawiedliwiasz?? Rozum Ci odjęło?? Teraz to ja zaczynam czytać co Ty
piszesz z przerażeniem, do jakiej postawy może doprowadzić nienawiść -
do samo destrukcji i zarazem zgodę na zagładę ojczyzny z powodu tego bo
mu czerwony kolor nie odpowiada..?
Ależ skąd, nie ma zupełnie co porównywać - linii Gustawa, do linii
Maginota.
Opisywał mijane miejscowości i panująca w nich nędze. Myślisz że to
byłaś metafora, i nie chodziło mu o fizyczną nędze, a o stan psychiczny?
Tak oczywiście że sklepy były dobrze zaopatrzone, ale wielu Polaków na
te towary mogła tylko popatrzeć przez szyby z poziomu ulicy.