Pierwsze malowanie...

1. Data: 2006-04-04 20:25:04

Temat: Pierwsze malowanie...
Od: Roobert K... <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Malujemy wewnatrz, tynk cementowy, lokal pod wynajem. Czy przy pierwszym malowaniu
trzeba uzyc jakiegos preparatu do zagruntowania, czy od razu biala farbe. Jakiej
firmy uzyc farby ? Slyszalem, ze mozna malowac, uzywajac zbiornika cisnieniowego
takiego, jak opryskujemy od chwastow. Malowal ktos tym sposobem ? Pozdr. Roobert
K... Sorry, ze troche nieczytelne, z fona to wrzucam.
--
Wiadomosc wyslana za pomoca serwisu WapNEWS / 213.158.194.201 porsche01.eranet.pl
*** Czytnik grup dyskusyjnych na WAP: http://wapnews.fast-mobile.com/ ***

2. Data: 2006-04-05 08:43:48

Temat: Re: Pierwsze malowanie...
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roobert K..." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> Malujemy wewnatrz, tynk cementowy, lokal pod wynajem. Czy przy
> pierwszym malowaniu trzeba uzyc jakiegos preparatu do zagruntowania,
> czy od razu biala farbe.

Gruntować! Są specjalne preparaty do gruntowania, całkiem niezłe
efekty też daje stara malarska metoda: zagruntowanie najtańszą
emulsyjną rozcieńczoną pół na pół wodą (rozcieńczenie nie wynika z
oszczędności, tylko z konieczności uzyskania wodnistej konsystencji).

> Slyszalem, ze mozna malowac, uzywajac zbiornika cisnieniowego
> takiego, jak opryskujemy od chwastow. Malowal ktos tym sposobem ?

Jeśli malowane ma być wszystko, podłóg jeszcze nie ma a okna masz czym
zakleić, to jest to podobno w miarę szybka metoda, ale nie wiem, czy
warta grzechu - duże straty farby, strasznie samemu się tym malowaniem
upylisz, a czy faktycznie będzie znacząco szybciej od malowania
porządnym wałkiem na kiju? Wątpię.

J.

3. Data: 2006-04-06 13:25:01

Od: P...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

ale taka metoda dobrze sie gruntuje, zwlaszcza gdy w domu sa tylko same
sciany...:)

4. Data: 2006-04-09 09:46:22

Od: DwaSkrzydla <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie dobrze wyjdzie rozcieńczonym ale ja jednak polecałbym "grunty" bo
krycie farba może być "osczędniejsze .
Przygotowanie podłoża ma duże znaczenie, samo molowanie to mniejszy
pikuś :-)

Kiedyś składzie nie było gruntu, więc sprzedawca polecił mi (jego
klienci tak robią w przypadku braku gruntu), że bez problemu moge do
substancji właściwej wlać benzynę ekstrakcyją i wyjdzie na to samo
(grunt zrobie sobie sam).
Zadzwoniłem do producenta i spytałem czy tak mozna zrobić.(w domu już
było wszystko przygotowane)
Okazało sie, że niestety nie. skład cheminczny gruntu nie współgrał
jeśli chodzi o cechy produktu (dokładnie mi wytłumaczył) i moga wystąpic
problemy a wtedy nikt nie bierze za to odpowiedzialności.
Zdaję sobie sprwę, że środki na bzie wody i benzyn różnią sie w sposób
znaczący ale problem wydaje sie byc analogiczny.
Pdr.Mariusz

Jarek P. wrote:
> [...]
> rozcieńczoną pół na pół wodą (rozcieńczenie nie wynika z oszczędności,
> tylko z konieczności uzyskania wodnistej konsystencji).

Dyktafon cyfrowy?
Kafelki za 380 zł/m !!!
parkiet a podgumowany dywan
faktury do wniosku o zwrot VAT-orginał czy kopia?
Jak zmywarka Bosch vs Whirlpool?